Hallo meiden, ik had een vraag: volgens de calculator ben je 3 dagen vruchtbaar.. Nou wil ik weten: moet ik dan de eerste dag vrijen (dat ik een beetje vruchtbaar ben). Een dag later als ik vruchtbaar ben niet vrijen en de dag erna als ik erg vruchtbaar ben ook wel vrijen? Of gewoon er voor gaan in die drie dagen? Dus elke dag vrijen?
Gewoon alle dagen Heb dit net gevonden: Wanneer ben ik vruchtbaar: Je cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. Wanneer we nu uit gaan van een regelmatige menstruatiecyclus van 28 dagen dan vindt de eisprong ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden plaats. De eicel die bij een eisprong vrijkomt, leeft maar een paar uur maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het wel een paar dagen volhouden. De kans dat je zwanger raakt is op het moment van de eisprong en ongeveer twee dagen ervoor het grootst. Dus vlak voor je eisprong kun je het beste vrijen. Om jouw meest vruchtbare dagen te bepalen kun je gebruik maken van onze calculator, deze vind je links in menu. Heb je een onregelmatige cyclus dan kun je temperaturen. Meer informatie hierover vind je in het hoofdstuk "temperaturen".
ja en dan zou het allemaal volgens het boekje moeten gaan. dus als je alleen vrijt op de dagen dat je vruchtbaar bent volgens de kalender. en de rest van de cyclus maar heel weinig. ALs je dan een heel vroeg of heel laat ei hebt, wat regelmatig voorkomt dan zit je dus verkeerd. mijn advies. zo vaak als je zin hebt. het liefst om de dag vanaf een paar dagen na je ongi tot het einde van je cyclus. Als je teveel gaat berekenen gaat de lol er misschien vanaf.
aanvulling. ik had een vrij regelmatige cyclus, en alsnog mijn ei al op dag 8 gekregen. dus pin jezelf niet vast aan de calculator.
Heb van 1 van de meiden hierzo gehoord, dat hun gyn zei, dat als je om de dag klust dat je 35% kans hebt om zwanger te raken enne iedere dag 33%. Enne wat angel eyes zegt over wanneer je een eisprong zou krijgen, sluit ik me helemaal bij aan...
weet niet of die procenten van belang zijn maar d gyn zei tegen mij dat om de dag veel beter was en 2 % vindt ik nogal veel want de kans dat je zwanger raakt is al klein
hoi meiden! de eerste 3 mnd hebben we op de calculator gevreeen.. klinkt een beetje raar eigenlijk haahah! de 4e mnd zijn we meteen na mijn ongi begonnen.. om om de dag de klussen! en zie mijn banner voor het resultaat! Succes meiden!
We hebben de eerste maanden ook om de dag geklust. De kwaliteit van het zaad schijnt dan wat beter te zijn. Helaas was ik na 7 maanden nog steeds niet zwanger en zijn we over gestapt op de ovulatietesten. Deze test wordt positief wanneer je binnen een bepaald aantal uur (ik geloof 24) de eisprong kunt verwachten. Vanaf het moment dat ik positief testte, hebben we een dag of vier geklust (elke dag dus). Ik weet nu inmiddels 3 dagen dat ik zwanger ben . Natuurlijk is het ook een kwestie van geluk dat alles deze keer goed is gegaan, maar voor ons heeft dit misschien dus wel geholpen.
Wij klussen ook om de dag. Maar omdat we allbei werken is het soms wel wat moelijk! Ik werk in de avond, hij nu nog halve dagen dus daar maken we maar gebruik van hihhihihi
Okee meiden, bedankt! Twijfel nu alleen of ik wel of niet om de dag moet...Het moet wel leuk blijven natuurlijk, maar om te klussen op de dagen dat je het bent (vandaag ben ik vruchtbaar) en morgen zeer vruchtbaar (volgens calculator dan he _ Ik kijk nog wel wat ik doe... En Amiek: van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!
wij hebben het om de dag gedaan.. ze zeggen dat de kwaliteit van de zaadjes minder wordt als je het iedere dag doet.. maar andere doen het wel weer iedere dag.. het is gewoon waar jullie zelf het beste bij voelen!
Aangezien er bij mijn ei sprong geen peil op te trekken was, hebben we het in ronde 6 meteen na nod om de dag geklusd tot aan de volgende nod...en met succes..
hihihihih we maqken er altijd een gezellig feestje van hoor hahahahaaha. het moet idd wel leuk blijven