Dat is een dure grap dan haha.. want niet iedereen heeft dat na 20u onder de knie.. tenzij het bij jullie goedkoper is. 20u rijles is bij ons +- 1200eur
Maar je mag dus ook al na 20uren les examen doen? Dat blijft dan toch een beetje hetzelfde? De rijschool geeft echt geen attest af als je een gevaar op de weg bent..
Wauw ik vind het inderdaad echt enorm onverantwoord... Ben het helemaal met mamabri eens !! Tuurlijk , in 20 uur leer je wel rijden maar inderdaad als je echt kan rijden kan je net zo goed gelijk examen doen. Anders ben je in mijn ogen niet geschikt voor op de weg. Ook niet onder het mom 'dan kan je nog even door oefenen' . Nee oefenen doe je met je instructeur die kan ingrijpen. En die andere optie is helemaal debiel. Rijden met iemand naast je met minimaal 8 jaar je rijbewijs ; maar die gene heeft geen rem , gas pedaal of stuur die kan dus niet ingrijpen. Ik vind gevaarlijk moet ik eerlijk zeggen. Hier is het inderdaad rij lessen en ondertussen je theorie halen. Zodra je er klaar voor bent (of dat nou 5 of 50 lessen zijn) examen en dan pas rijden. Vriend heeft bijvoorbeeld maar 3 lessen gehad , kon al rijden ik zelf heb gewoon een standaard pakket gehad.
Maar hoezo dan niet gelijk het echte examen ? Ik bedoel als je goed genoeg bent om alleen te rijden..
Hebben jullie die rem en dat stuur van de instructeur dan zo vaak nodig? Ik was absoluut geen natuurtalent qua rijden, maar ik ben echt nooit in gevaarlijke situaties verzeild geraakt waar mijn vader moest ingrijpen hoor. De eerste tijd rij je natuurlijk ook enkel op parkeerterreinen zodat je de auto onder de knie krijgt zonder tegenliggers... Maar goed, die optie van na 20u zonder begeleider de baan op vind ik ook geschift.
Tja dat weet ik natuurlijk niet haha. Maar examen is echt wel heel streng.. 1 fout en je mag terug keren.. Mijn instructeur vond mij een van de beter die hij dit jaar gehad had. Hij heeft ook nooit aan mijn stuur moeten zitten of zijn pedalen moeten gebruiken.. Die 3 maanden zijn echt om je het verkeer beter te leren kennen.
Maar jou vader kon ook niet opeens remmen ofzo? Dus dat kan de persoon die evt nu naast mij zit ook niet. Ik kan prima alleen rijden hoor, ben nog nooit in een gevaarlijke situatie verzeild geraakt. Heb nog nooit bruusk moeten remmen, ik hou alleen ook prima overzicht op het verkeer.
Mag ik vragen wat jullie (belgie) moeten doen op de praktijkexamen? Ik heb nog altijd het idee dat ze in nederland veel meer moeten kunnen. Daarbij heb je in nederland ook nog een tussentijdse toets waarbij je als je de bijzondere verichtingen haalt, deze al niet meer hoeft te doen tijdens je examen. Daarnaast is gemiddeld 40 rijlessen gebruikelijk in ned. Er zijn maar heel weinig die met 20 lessen al op mogen maar dan zijn ze wel echt goed in het rijden.
Nee, geen remmen. Tenzij hij voluit voor de handrem gaat. Maar ook dat heb ik dus nooit nodig gehad. Je rijdt gewoon op privéterrein tot je begeleider er redelijk gerust in is dat je het verkeer aan kan.
Nou eerlijk gezegd niet enorm veel. Maar dan spreek ik voor mijzelf natuurlijk. Toch vind ik het wel een veilig idee dat er wel ingegrepen kan worden. Vooral in begin.
Je krijgt vragen over uw auto dus je moet die van binnen en buiten kennen. Dan het verkeer in he alle verkeersregels in praktijk kunnen toepassen, verkeersborden int oog houden.. spiegels enzo kunnen parkeren manoeuvre kunnen uitvoeren enzovoort
Is ook een dure grap ja. Maar wat je zelf zegt, niet iedereen heeft het in 20 uur onder de knie. . Eigenlijk zo goed als niemand. Ik was een vlotte leerling zeiden ze. Heb 28 uur gelest en toen examen gedaan. Mijn broer is rij instructeur, volgens hem is het gemiddelde 35 uur les.
Precies! In België mag je ook gewoon een buitenlands rijbewijs omzetten, hier zou dat niet mogen. Mijn man zou dus (als we in België hadden gewoond) met zijn rijbewijs behaald in Afrika gewoon mogen rijden in België.
Tja, het lijkt mij dat de wegen daar veel anders zijn en de regels soepeler (heeft mijn man in ieder geval wel aangegeven), en dan lijkt het me nou niet zo verstandig om zo'n rijbewijs gelijk om te mogen zetten naar een Europees rijbewijs.
Niet per definitie. Europese rijbewijzen zijn geldig. Buiten Europa is er een lijst van rijbewijzen die omgezet kunnen worden. Daar zijn regels voor.
Ze volgen daar gewoon de regels niet.. voor de rest lijkt mij dat hetzelfde hoor.. gewoon eve wennen en voorzichtig rijden... ook binnen Europa verschillen de wegen, En merk je al rap dat buitenlanders anders rijdeˋ(bvb uit duitsland)
Toch vind ik de wegen en het rijgedrag van Nederland, België of Duitsland een ontzettend groot verschil met landen als Marokko hoor. Ik ben niet zo vaak blij met strenge regels van Nederland, maar in dit geval zeker wel.
Ja rijgedrag is inderdaad anders, net als Brusselaars hun rijgedrag anders is en dat is ook gewoon in België.. Brussel wordt vergeleken met Marokko zelfs haha wat hun rijgedrag betreft
Klopt helemaal. mijn man heeft zijn buitenlandse rijbewijs omgezet en hij heeft gelijk alle categorie gekregen.