Ja, maar....als de mensen (en dat is toch wel het merendeel) het na 20 uur rijles niet helemaal onder de knie hebben, dan mogen ze wel alleen de weg op.....Want dan kunnen ze nog 3 mnd oefenen En nee, ik heb volgens mij ook nooit gehad dat mijn instructeur een noodgreep moest doen, maar toch. Het is wel zijn vak, is er op getraind om snel in te grijpen, heeft ook pedalen, een extra spiegel.....dat zijn dingen die een vader die naast je zit niet heeft. Echt: als je veilig en goed genoeg kunt rijden, kun je ook je examen halen. Ik vind het echt een heel onveilige situatie.
Ik heb mijn rijbewijs in België gehaald en vond het wel goed geregeld. Eerst theorie, dan 20u les en dan mijn voorlopig riibewijs. Ik kon best goed rijden na die 20u les maar in mijn voorlopig rijbewijs heb ik echt leren autorijden. Geen pottekijker naast mij, alleen ik in die auto. Mijn ouders hebben mij die 3 maanden bijna niet gezien . Na die 3 maanden nog 1 les gevolgd voor nog even de regeltjes te kennen hoe de rijschool het wil. Je creëert toch je eigen rijstijl. Examen afgelegd en onmiddelijk geslaagd. Ze hebben mij ook nooit moeten corrigeren buiten de eerste les. Ik moet wel toegeven dat ik wel echt kan rijden. Ik rij in auto's, reachtrucks, heftrucks en kan kranen besturen. En ik vind mezelf veel beter autorijden dan de gemiddelde bestuurders. Inzicht in het verkeer is iets wat veel mensen missen. Dus misschien ligt het aan mij dat ik mij nooit onveilig heb gevoeld in een auto.
Weet niet, Ik denk dat ieder voor zich kan uitmaken of hij het verkeer in kan of ni. En als de rijschool ziet dat je het niet aan zal kunnen, krijg je die attest echt niet hoor.