Hier 3 of 4 dagen voor eisprong en een paar uur na eisprong (ik voel hem altijd) het was een jongetje dus hij heeft erg hard gezwommen
Even heel simpel gezegd: hoe vruchtbaarder en gezonder de moeder is, hoe geschikter haar lijf is om een zoon groot te brengen. Jongens vragen biologisch gezien meer investering, omdat ze meer voedingsstoffen nodig hebben op latere leeftijd. Testosteron van de moeder speelt een grote rol, hoe meer testosteron, hoe meer zoons. Het zaadje van de man bepaalt het geslacht, maar de vrouw bepaalt onbewust welk zaadje ze de meeste kans geeft. De omgeving in de vagina en baarmoeder kan jongens of meisjes de voorkeur geven. En dan komen we terug bij de conditie: jongenszaadjes hebben de voorkeur voor een moeder die goed in haar vitamines zit, vlees en andere dierlijke producten eet en spieren opbouwt dmv sporten. Meisjes maken meer kans wanneer de moeder iets minder calorieen eet, zo min mogelijk vlees en dierlijke producten eet en met sporten meer vet verbrand dan spieren opbouwt. Natuurlijk spelen er tig factoren mee en daar ga ik nu even niet te uitgebreid op in als je het niet erg vindt En daarbij zijn er altijd uitzonderingen. De natuur blijft immers gewoon doen wat ze wil De kans op een zoon of dochter lijkt 50-50, maar als we naar de leefstijl van de moeder kijken, zien we dat veel vrouwen echt een jongens leefstijl hebben en veel vrouwen juist weer een meisjes leefstijl, en dan nog een hoop die er tussenin zit. Maar door je leefstijl aan te passen, kun je je kans op een zoon of dochter verhogen naar ongeveer 80%.
Ik denk dat er in grote lijnen best waarheid in zit maar moeder natuur toch haar eigen ding er van maakt. En je hebt natuurlijk de tweeeiige tweelingen nog, als dat een meid en een jongen is?
Ik kan me er best iets bij voorstellen vlinder, er zit vast een kern van waarheid in. Maar dan wel apart dat ik toen 19 jaar, 3x in de week trainde en veel spieren opbouwde, veel calorieen innam en gewoon heel veel vanalles at. Daarbij ook in 1x zwanger geraakt. Dan vind ik het komisch dat ik toch een meisje kreeg
Klopt, soms kiest de natuur ervoor om toch een ander geslacht te verwekken, waarom? Geen idee! Er zijn zoveel mysteries in het leven Wbt tweeeiige tweelingen: de helft van die tweelingen zijn jongen/meisje. Daarna worden er iets meer meisje/meisje tweelingen geboren en het minst voorkomend is jongen/jongen. Er zijn onderzoeken naar gedaan naar hoe dit komt, maar geen sluitende conclusies getrokken. Dit vooral omdat tweeeiige tweelingen veelal verwekt worden met vruchtbaarheidsbehandelingen zoals ivf. En dan valt de hele theorie van conditie weg, omdat de eicellen buiten het lichaam van de moeder bevrucht worden. Een andere theorie van mij is dat tweelingen veel meer biologische investering van de moeder verwachten. Twee jongens vragen heel veel van een moederlijf. En omdat er statistisch gezien veel meer jongens worden verwekt dan meisjes, is de kans groter dat er minstens 1 jongen bij zit en het meisje minder investering vraagt en dus makkelijker groot te brengen is dan twee zoons.
Oh trouwens een kanttekening bij vrouwen met PCOS: zij zijn verminderd vruchtbaar doordat ze een verhoogd testosteron hebben, zij maken daardoor, ondanks hun verminderde vruchtbaarheid, meer kans op een zoon.
Bij mij klopt het wel, vrijdag voor laatst gemeenschap gehad en maandag is het ingenesteld en ik krijg een meisje
Klopt. De tweelingen na een ivf behandeling even uitgesloten. Ik ken in mijn omgeving een aantal tweeeiige-tweeling-moeders waaronder mijn moeder, die zonder ivf oid zwanger zijn geworden. Ik vraag me dan altijd af hoe dat dan gaat.
Ik ben daar ook heel benieuwd naar, wat zorgt er uberhaubt voor dat vrouwen twee eitjes, of meer zelfs, poppen! Fascinerend!
Oké, interessant verhaal.. Wij hopen op een jongen (meid is natuurlijk net zo welkom) Maar aangezien ik aan hardlopen doe en geen krachttraining en wij om de dag geklust hebben en ik gewoon alles eet wat los en vast zit alleen weinig fruit, zullen we volgens die theorie vast een meisje krijgen! Haha.. Ben heel benieuwd. Uiteindelijk blijf ik toch ook wel gewoon bij m'n geluk en pech theorie!
o.a. Trivers Willard Hypothesis, google onderzoeken gender ratio etc. kom je een aantal wetenschappelijke artikelen tegen
Een meisje hoeft niet. Is je leefstijl heel anders dan bij je dochters of min of meer hetzelfde? Om de dag klussen is meer kans op een jongen, maar hardlopen is goed voor meisjesmoeders
Hm. Bij de meiden liep ik niet hard, ik probeerde de kilo's van de laatste zwangerschap nog weg te krijgen haha Ik voel me nu wel heel anders. Bij de meiden was ik niet misselijk, zat m'n haar goed en was m'n huid gewoon normaal. Nu 3 weken heel misselijk geweest en nog gevoelig voor vet eten, puistjes op m'n voorhoofd en heel snel vet haar! Gevoel zegt zelf een jongen. Maar over een paar weken weten we het! Haha. Blijft dit soort onderwerpen wel interessant en "grappig" vinden.
Vraagje, hoe "berekenen" jullie welke dag jullie zwanger zijn geraakt? Zaadcellen blijven toch meerdere dagen in leven? Je weet dan toch nooit zeker of het eitje bevrucht is door een zaadje van "de kluspartij" vóór of op de ovulatiedag of daarna?