hg misselijkheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by zonnetje1986, Oct 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

Feb 17, 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik heb last van hg misselijkheid net zoals in de vorige zwangerschap maar toen kreeg ik emesafene dat werkte perfect alleen schijnt dat een leveringsprobleem te hebben.

Nu krijg ik cyclezine alleen is dit niet schadelijk.voor.mijn ongeboren vrucht vind het best eng namelijk.

Groetj

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Goedemorgen!

Ik weet dat er inderdaad een leveringsprobleem is en dat mensen dit alternatief onder andere krijgen voorgeschreven.
    Ik kan terug vinden dat Emasefene dusdanig is onderzocht dat er geen schadelijke effecten zijn gebleken bij gebruik tegen misselijkheid bij zwangere vrouwen. Naar cyclezine is nog onvoldoende onderzoek gedaan. Er is nog onvoldoende over bekend om dit met zekerheid te kunnen zeggen. Het mag alleen genomen worden als het nadrukkelijk wordt uitgeschreven door een arts en alleen indien noodzakelijk. Natuurlijk zit hier een grote veiligheidsmarge in, maar ik kan je dus niet meer zeggen dan dit. Ik neem aan dat ze dit niet voorschrijven als ze er zelf niet zeker van zijn. Maar je kunt je arts er altijd nog even een keertje over raadplegen als het je niet lekker zit.
    (Bron: farmacotherapeutisch kompas)

Groetjes Brigitte.

Share This Page