Hoi, Mijn zoon van 6 heeft al een jaar op de woensdagmiddag zwemles. Nu krijgt hij een aantal weken (geen idee hoe lang dit zal duren) een extra zwemles aangeboden om zo de schoolslag extra bij te spijkeren. Die extra zwemles is op maandag van 16.45 tot 17.15. En op maandag heeft hij ook altijd van 17.45 tot 19.00 een soort clubje waar hij naartoe gaat met kinderen van zijn leeftijd waar ze spelletjes doen, knutselen, ravotten etc. Nu zit ik te worstelen met het eten. Wat is fijn en handig voor hem (en mij haha)? De eet mogelijkheden zijn: - voor de zwemles thuis, dus om 16.00/16.15 - in de auto naar de zwemles om 16.30 - na de zwemles in de auto om 17.30 als we naar die andere activiteit rijden Voor de zwemles een volledige maaltijd is wellicht zwaar op de maag en ook gewoon heel vroeg op de dag. Ik vraag me af of hij dan überhaupt al honger heeft. Of iets 'kleins' in de auto momenten misschien? En wat dan? Hebben jullie toevallig ideeën? Ik hoor het heel graag!
Ik zou hem voor de zwemles wat te eten geven en dan in de auto naar de andere activiteit nogmaals. Niet iets ingewikkelds, een boterham, tosti, soep als hij dat lust, ...
Een boterham in de auto was ook mijn idee, maar is zwemmen en dat andere clubje niet teveel samen? Mijn 6jarige is gesloopt als hij uit zwemles komt
Ik zou tijdelijk het andere clubje afzeggen. Zeker als het maar om een paar keer gaat. Maar anders zou ik voor het zwemmen een banaan doen, en tussendoor twee boterhammen en wat rauwkost in de auto. En na die tijd een bak yoghurt of kwark.
Ik vind het ook veel. En zeker nu in deze Sinterklaas tijd. Ik heb ‘m nu ook thuis gehouden van dat clubje. Voelde beter en hij gaf zelf aan dat ie moe was. Bedankt voor de tips!
Mijn dochter turnt 2 x per week van 5 tot 8. Ze eer een boterham vooraf, 1 in de pauze van turnen en als ze dan kwart over 8 thuiskomt eet ze haar warme maaltijd. Misschien dus zoiets? Boterham vooraf, boterham tussendoor in de auto en dan warm eten om 7 uur?
Zou ik ook voor kiezen, ik vind het wel heel veel en zeker op maandag dan moeten ze de hele week nog. Zou hem dus erna laten eten. Maar mocht je het geen optie vinden dan zou ik hem die dag fruit geven voor de zwemles en brood na de zwemles en thuis nog iets waar hij zin in heeft. Als brood/fruit/soepje/
Als het gaat om tijdelijk zou ik dat clubje even skippen, hoe gezellig ook. Mocht hij toch de energie hebben dan zou ik voor het zwemmen iets doen van een kopje soep als hij dat lust of tosti van 1 of gewoon 2 boterhammen. Dan na het zwemmen nog wat te eten, fruit, boterham, knijpyoghurt etc
Onze kinderen hebben al jaren (inderdaad ontstaan in de zwemles-op-onmogelijke-tijden-periode), een brooddag in de week. Soms is dat voor en na een training een of twee boterhammen. Daar krijgen ze echt niks van hoor.
Hier zijn we van 17 tot ongeveer 20 weg op maandag en woensdag, ze eten dan om 16.30 soep met brood en als we thuis zijn nog een kom met kwark en fruit. Niet ideaal, maar zo werkt het hier het best. Ze krijgen om 16.30 geen ‘gewoon’ avondeten op, het moet dus iets makkelijks zijn en niet te veel. En na het sporten hebben ze honger, dus dan nog snel kwark.
Ik zou voor zwemles een tosti geven en daarna in de auto een een banaan/ knijpfruityoghurt/ krentenbol
Bedankt voor je mening die ik niet vraag. Mijn zoon heeft 1 hobby na school op die maandag. En tijdelijk zijn er extra zwemlessen ingepland.
Of het te veel is verschilt per kind, is mijn ervaring. Zoon van TS gaf overigens zelf al aan dat hij moe was na het zwemmen en daar heeft ze naar geluisterd.