Jeetje zeg. Dat is wel heel lang zonder resultaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn paniekstoornis ook trager vooruit ga als verwacht (worden 10 sessies voor uitgetrokken), maar er zit wel een stijgende lijn in. Beetje bij beetje, voetje voor voetje. Ik zou toch eens een hartig gesprekje met haar gaan voeren.
thx meiden, @knap: probleem is dat ik verzuip in allerlei en geen enkele instantie. Zoals ik al zei: de kliniek van mijn opname in oktober noemt mij uitbehandeld. Voor hun is de pnd over en voor een andere stoornis moet ik weer helemaal opnieuw beginnen en op de wachtlijst ed staan. Gisteren in het UZ idem, ws voldoe ik niet aan de criteria van hun experiment. Maar ze helpen je ook niet verder op weg door te zeggen waar je dan wel naartoe kan. HA heeft ook geen opties (zoals gezegd, geestelijke problemen staan bijna niet in hun basiscursus). Al wat ik de laatste maanden/weken geleerd heb over hoe ik mij voel, heb ik van het internet. Hoe kan je nu iets vragen als je het niet kent. Ik bedoel mijn psych zou mij toch al eens linehan kunnen voorleggen hebben of verteld wat ze meestal met BPS'ers doen. Ik moet de HA toch ook niet gaan uitleggen welke fysio en medicatie ik nodig heb bij een gebroken been. Zo voelt het een beetje voor mij. Ook dat ze mij steeds maar afpoeiert als ik vragen stel over mijn vooruitgang en vooruitzichten vind ik enorm storend.Maar ik krijg haar maar niet zover dat ze iets zegt. Ben het gewoon zo moe en het enige dat ik wil is dat ik van die miserie eens vanaf geraak en dat ik eens "normaal" mag leven. @Rosao: thuis is the same als ever. K voel mij gewoon zo k*t nu, ik moet huilen en ik voel het weer bergaf gaan en ik ben dat gevoel zo BEU.
Ik zit nu een paar mnd in therapie en ook volg ik n assertiviteits cursus door dezelfde psycholoog. Ik zie ook geen verbetering, dus ga de ha bellen voor advies. 5jaar is bizar, dus zou direct n ander zoeken!
Weet je een heleboel meiden snappen je wel en geloof me ik snap je. Die gevoelens blijven komen de stroom van emotie. Soms moet je die emotie ook gewoon even los laten. Maar blijf er niet in hangen. Stel voor je zelf een limiet van ik mag een uur huilen en als je niet kunt huilen maar je voelt dat je moet huilen. Pak bijvoorbeeld muziek dan kunnen soms emoties los komen en daarna weer tegen je zelf zeggen stop klaar. Jij zit in Belgie. Heb je geen Belgische site.s! Waar je terecht kunt met de Belgische achter gronden. Hier gaat het blijkbaar heel anders de geestelijke gezondheid.s zorg hier zal tegen deze dingen blijven aan lopen omdat het hier blijbaar ( beter geregeld is) Weet niet of jullie verzekering behandelingen in het buitenland vergoeden? Zou het niet een idee zijn dat jij in een Nederlandse instelling terecht zou kunnen die wel meer mogelijkheden kunnen bieden? Misschien is dit nog een optie dat jij je verplaatst met behandelingen naar het buitenland( Nederland bijvoorbeeld)
Wacht even, psychotherapeut is wel een erkend beroep en er bestaat ook een tuchtcollege. Je kunt ALTIJD een klacht indienen over een psychotherapeut. Ze dient ingeschreven te staan in het BIG-register. Heb je ooit opgezocht of ze daar wel ingeschreven staat? Als ik jou was zou ik het volgende doen (even ongevraagd advies hoor) 1. bij het eerstvolgende gesprek jullie contact bespreken, je twijfels, je klachten. Als ze dit wegwuift heb je echt geen goeie! Een professioneel therapeut zal het altijd ondersteunen als een patient/client de interactie met therapeut bespreekt! Juist! 2. aangeven dat je graag dossierinzage wilt. Als ze het afhoudt kun je zeggen dat je daar recht op hebt en wanneer het zou kunnen. (je mag je dossier inzien in haar bijzijn en eventueel stukken laten copieren). Mocht ze dat niet kunnen laten zien omdat ze het niet heeft, onmiddellijk zeggen dat je een officiele klacht gaat indienen. Ik wil wel meezoeken hoe dit in Vlaanderen moet gebeuren, maar ik geloof echt niet dat er geen klachtencommissie bestaat. Heb je nog vragen, je mag me pben. Succes! ps het klinkt niet productief of constructief dus ECHT bespreken!
Het BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) is een Nederlandse databank, waarin een aantal officieel erkende gezondheidswerkers is geregistreerd. In België wordt een vergelijkbaar register bijgehouden door het Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (RIZIV). Je moet dus nagaan of ze staat ingeschreven onder het RIZIV!
dat ben ik niet met je eens. je zoekt een therapeut op om hulp. Als je zelf de handvaten had gehad ben je ook geen therapeut nodig. Een psycholoog is er niet alleen voor een luisterend oor, om door te vragen, doelen te stellen, te evalueren.. de al bekende "en wat deed dat met je?" " Waarom denk je dat je zo voelt?" "Had je dat ook anders aan kunnen pakken?" En ookal heeft ts misschien (geen idee) een dingetje met anderen de sculd geven, dan is dit wat voor in therapie. Van een automonteur verwacht je verstand van auto en daar betaal je voor, daar reken je op. Dat mag ook bij een therapeut. En ik vind het verantwoordelijk gedrag van ts dat ze het eerst even afgewacht heeft, nu geen resultaat ziet,en zich bedenkt goh wat vinden anderen? Dit na vraagt, andere visies vraagt voordat ze handelt! knap hoor ts, en inderdaad...... ik denk dat je toe bent aan een andere therapeut. Misschien is het wel een idee om iets directer te leren reageren ook voor bij de volgende therapeut: als zij zeggen dat je iets niet aank unt dat je terug vraagt van wat zij dan vinden dat je nog nodig bent om het wel aan te kunnen. Dan weet je waaraan je moet werken.
Ben het eens met Gazy. Stel dat ts iets heeft met ´schuld bij ander leggen´, dan had dat toch onderwerp van gesprek moeten zijn? En ook het thema´ik schiet hier niets meer mee op´ moet genoemd worden en moet besproken worden.
Dat is wel erg lang zonder resultaat... Woon je niet in de buurt van de Nederlandse grens en kan je een Nederlandse psych zoeken?