There we go again:(

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tuc, Feb 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Pff dit zit me toch wel even heel hoog:(
    Komen net van de ouderavond van onze jongste. Fijn om te horen dat het een lieve jongen is en ook dat hij cognitief al meer kan dan hij hoeft en hem dat allemaal makkelijk afgaat.

Maar....net zoals bij de oudste blijkt ook weer dat hij heel veel onrust in zn lijfje heeft. (Dat hoorden we niet voor het eerst nu uiteraard, maar nu even uitgebreid over gehad)
    En het vervelendste dat hij er zelf zo'n last van lijkt te hebben:(. Uiteraard gaan ze allerlei manieren proberen om het hem makkelijker te maken (wiebelkussen, tangle, koptelefoon) maar ik zie hoe de oudste het er zo moeilijk mee heeft en het doet me echt verdriet als ik bedenk dat het bij hem misschien ook zo gaat.

Nu is het heel positief dat het nu al opvalt en pas in de bovenbouw zoals de oudste maar toch.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,167
    23,249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kan me voorstellen dat het je hoog zit! Geen ervaring, maar lees weleens hoe moeizaam het is (gegaan) met je dichter. Knuffel!

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wat vervelend zeg!

'voordeel' is wel dat je het al een keer hebt gedaan en er nog mee bezig bent en je nu ongeveer weet hoe en wat en wat juist niet.
    Ik denk dat je hiermee wel je zoontje heel goed kan helpen en het niet perse heeeel negatief hoeft te zijn :)

4. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,272
    25,744
    113
    Wat verbelend! Ik kan me voorstellen dat dat even slikken is. Maar wat je zegt is echt waar, het is positief om daar vroeg bij te zijn. Bij mijn dochter was het ook vroeg duidelijk en daar heeft ze veel baat bij gehad (begin groep 2 een diagnose). Ze doet het nu, ondanks haar adhd, wonderbaarlijk goed op school.

Maar ik snap heel goed dat je het allerliefste wil dat het je kinderen gemakkelijk afgaat en dat er geen belemmeringen zijn in hun ontwikkeling.

5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Dat is gewoon rot. Je wilt dat niet voor je kids .. ook al weet je dat jullie het wel redden/regelen... het is gewoon iets wat je niet wil.
    Snap dat helemaal...

6. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Goed te begrijpen!
    Maar zie het positieve ervan. Je weet het nu en de weg naar hulp hebben jullie al gelopen. Pak hem mee met dezelfde tips als voor je dochter. Volg je gevoel en je weet zelf wat het beste voor hem is.

Een tip van mij: magneet sieraden. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze mijn zoon nu meer rust geeft.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb al eens meer over die magneetsieraden gelezen. Probleem is dat de oudste niks aan wil waar metaal/ijzer aan zit. Raakt ook geen muntgeld aan bv.

8. tuc

tuc Niet meer actief

sowieso allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Het komt vast ook helemaal goed, maar het is even vervelend te beseffen dat het ook voor hem een hobbelige weg kan worden.

Share This Page