Voor mijn zoontje van 2 wil ik een fietsje kopen zonder trappers. Maar nu zijn er twee die goede recensies hebben (ik koop op Amazon want woon in het buitenland) maar nu twijfel ik over welke beter is qua houding voor het kind. Ik ga twee foto's toevoegen; van dat metalen fietsje vind ik het stuur zo hoog. Is dit wel fijn voor een klein kind? (Zoontje is niet zo groot) . Graag ervaringen)
De fietsjes die jij laat zien vind ik niet zo geschikt voor kindjes van 4/5 jaar. Meestal fietsen ze op die leeftijd al op een echte fiets. Soms met zijwieltjes. Een loopfiets is de fase daarvoor. Dus van 2 tot 3/4 jaar. Ik heb een loopfiets zoals op foto 1 gehad. Prima ding!
Wij hebben zo'n loopfiets van foto 2. Vanaf 2 jaar konden ze erop. Ze zijn nu 4 en kunnen fietsen maar ze gebruiken nog regelmatig de loopfietsen.
Ik denk dat hij op fietsje 2 wat rechterop zit. Ik zou zeggen dat dat voor zn rug beter is. Vanaf 4 kreeg hij een echte fiets. Hij werd te groot voor de loopfiets.
bedankt voor de reacties! ja, een echte fiets hebben we al (van de buren gekregen) waar hij op kan om echt te fietsen. Ik zei eigenlijk 5 jaar omdat dat bij de beschijving ergens stond het is echt voor nu (hij is net twee), tot hij echt kan fietsen. ik twijfel nog steeds haha maar vind die houten eigenlijk het leukst
Nou, dan koop je de houten toch? Wij hebben beiden gehad. De houten was wat lager en kon hij minder lang op maar hij ging er als de brandweer op!
Wij hebben een puky loopfiets waar we erg tevreden mee zijn! Dochter begint het nu pas echt door te krijgen.