Thermen/sauna

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door makje, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makje

makje Lid

15 jul 2006
    50
    0
    0
    Ik ga binnenkort naar een thermaal bad, kan ik gewoon in een bubbelbad of is zo'n bubbelende buik niet goed?
    Verder lees ik overal dat je wel in de sauna/stoomcabine kunt als je er voor je zwangerschap ook in ging, nu ging ik wel graag in deze beide, maar niet met grote regelmaat. Ik kan er wel goed tegen (als ik niet zwanger ben) kan ik het nu ook doen?

Groetjes Marian

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marian,

je mag er wel in de sauna, maar niet te lang en niet de warmste. Let heel goed op dat je veel water drinkt en luister naar je lichaam, als je je niet lekker voelt meteen eruit. Bubbelen mag ook.
    Veel plezier gewenst!

Mirjam

3. makje

makje Lid

15 jul 2006
    50
    0
    0
    Dank je wel, ga nu met een gerust gevoel ernaartoe.
    Was toch al van plan om de finse sauna niet te doen en alleen de stoomcabine te nemen (bij de finse moet ik toch altijd al smeken wie er mee wilt, ze waren al blij dat ik zwanger ben, kon ik er volgens m'n vriendinnen toch niet in ;) )

Oja, ik zag in een ander draadje iets staan over een grote baby, nu was mijn 2de dochterje ook 10 pond bij de geboorte, nu krijg ik dus een jongen, is de kans dus echt heel groot dat dit kindje nog groter wordt?
    M'n verloskundige heeft niks over een groeiecho gezegd, heeft alleen gezegd dat ik niet voor 42 weken ingeleid zal worden, omdat inleiden alleen maar de kans op complicaties vergroot. Ben wel geprikt op suiker, dat was goed, nu was het dus gewoon maar afwachten, zei ze. De grootte van de baarmoeder lag nu wel 2 weken voor op schema, moet ik nu dan om een groeiecho vragen?

Deel Deze Pagina