Goede (online/app) cursus zweeds voor kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gruffalo123, 19 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Iemand hier die weet waar ik een online cursus zweeds voor kinderen kan vinden? Het gaat om kinderen van verschillende leeftijden (van peuter tot al zeer goed lezend schoolkind). Vroeger was er Muzzy voor verschillende talen. Zo iets kan ik nu niet echt vinden. Een cursus via een app is het meest praktisch, maar mag ook via een website.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Duolingo is een fijne app, maar is geen cursus.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Duolingo gebruik ik zelf inderdaad ook :thumup:. Maar die is niet echt geschikt voor (jonge) kinderen. Zweeds is er alleen vanuit Engels en dan moet het kind vanuit een relatief vreemde taal een nog vreemdere taal leren. Nu kan de oudste wel goed lezen in het Engels, maar ik heb gemerkt dat duolingo nog echt te ingewikkeld is omdat zijn kennis van het Engels niet goed genoeg is.

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik ken geen cursus/app (voor kinderen) maar ik zou zeker de kleinsten gewoon Zweedse TV laten kijken :D

Bolibompa baby is een tv programma voor de allerkleinsten, de gewone Bolibompa voor wat oudere kleuters (bolibompa heeft een leuke app ook!! Met “spelletjes” die onze kleinste al speelt. Hij leert er zweedse woordjes en tekenspraak :roflmao:).
    Bolibompa familjen is ook geliefd. Dan volgen ze een doorsnee Zweeds gezin met twee kindjes.
    Als je de app “SVT barn” download, kun je de genoemde tv-programma's en heeeeel veel meer terugvinden :) Bing of peppa in het Zweeds is hier ook populair ;)

Edit: Babblarna is ook nog een tv-programma ontwikkeld (zit een hele pedagogiek achter) voor de aller allerkleinsten om woordjes te leren. Wordt door ons op consultatiebureau aangaraden aan de kindjes die nog niet zo verbaal lijken.

Gruffalo123 vindt dit leuk.
  5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Misschien is cursus ook wel een te groot woord. Een fijne app/webpagina om wat zinnen en woorden te leren en zo een beginnetje te maken met de zweedse taal is ook al heel erg fijn :thumup:

Poolvos vindt dit leuk.
  6. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Top dank voor de tip.

Gretta gris (peppa pig) is hier inderdaad ook al populair en ik merk dat met name de oudste daar ook snel wat woorden uit leert.
    De middelste twee in de peuter leeftijd krijgen zo hopelijk ook wat mee van gretta en de andere kinderfilmpjes die we afspelen.

Poolvos vindt dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    voor volwassenen is er de app SVT språk. Daarbij kies je een tv programma naar keuze en aangepast op niveau stelt hij dan programma’s voor om te kijken en krijg je een soort interactieve ondertiteling (zweedse woord, vertaling en daarna moet je actief woordjes invullen in zinnen).
    Verder is er elke dag nieuws in “simpel zweeds” dat ook op SVT verschijnt.
    Nyheter på lätt Svenska. Simpele zinnen en rustiger gesproken. Ideaal :cool:
    De radio heeft ook een hele bups programma’s in lätt Svenska.
    Ik heb daar jaren geleden écht veel aan gehad :D

Gruffalo123 vindt dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ze pikken veel meer op dan je denkt :)
    Wij wonen natuurlijk hier - dus qua Zweeds is het geen eerlijke vergelijking misschien. Maar mijn dochter kan net zoveel engels en dat komt echt van YouTube (zelfs al met flink begrensde schermtijd)

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Engels zijn de oudste 2 nagenoeg vloeiend in verstaan en spreken, komt ook door YouTube, maar ook omdat we in huis gemakkelijk overgaan naar het Engels als iets daarin net wat gemakkelijker te zeggen is. Dus dat helpt ook mee voor het Engels leren. Zweeds ben ik zelf nog lang niet vaardig genoeg in om zo gemakkelijk te wisselen. Hopelijk over een jaar wel :thumup:

Poolvos vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Drops is wel vanaf het Nederlands

Poolvos vindt dit leuk.
  11. Gruffalo123