thermobadje of gewoon badje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door deb27, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi meiden,

Het onderwerp zegt het al, maar wat hebben jullie: een thermobadje of een gewoon badje en waarom?
    ben druk aan het rondneuzen op internet en het verschil in prijs valt me wel op.

Liefs

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Wij hebben gekozen voor een gewoon badje, thermobadje is een stuk duurder. En alles vind ik zelf al duur zat. Wij hebben een badje/standaard overgenomen voor een leuk prijsje. Op mp wordt zoveel aangeboden.
    Badje vullen met water en zo'n thermometer erin leggen, dan heb je precies hetzelfde als een thermobadje;)

en die uitsparingen voor shampoo etc, ziet er leuk uit, maar eigenlijk niet echt nodig. Zonder red je het ook heel goed.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij hebben een gewoon badje, overgenomen van mijn zus. Als je kijkt naar alle uitgaven die je hebt als je een kindje krijgt, gaat het behoorlijk in de papieren lopen. Die thermobadjes zien er geweldig uit, en ze kunnen ze goed aanprijzen :) maar uiteindelijk gaat het er toch om dat je je kindje kunt wassen, en dat gaat in een gewoon badje net zo goed. Thermometertje erin en lekker poedelen :)

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euuhh... wij hebben een thermobadje genomen, maar eigenlijk omdat het me zo handig lijkt met die thermometer erin :) Ik denk dat het in feite niet zoveel uit maakt hoor, want als je de temperatuur gewoon goed in de gaten houdt, is een "gewoon" badje net zo goed. Maarja, gemakzucht dient de mens :p

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wij hebben een thermobadje...
    Maar echt.. Het is onnodig... De temperatuur loopt langzamer op dan het wster echt is
    En daarbij is het niet heeel nauwkeurig..:

Bespaar je geld dus zou ik zeggen en koop een gewoon badje :)
    Met een normale thermometer kan het ook

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    wij hebben een gewoon badje omdat we in de douche een thermostaatkraan hebben, dus temperatuur is al goed af te stellen met de kraan

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    hier ook gewoon bij alle 3 een normaal badje
    elleboog erin en of thermometer werkt prima :)

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    We hebben hier wel een thermobadje, maar niet vanwege de thermometer hoor. Vind die uitsparingen wel handig en leuk, maar het badje er ook mooier uit zien. En was in de aanbieding toen. Dus vandaar. ;)
    We hebben ook een tummy tub.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn eerste reactie toen ik de titel las: "wat is een thermobadje?!"

Echt, het is volledig onnodig. Als je 'm mooi vindt en het geld er voor over hebt, kun je het best doen hoor, maar je moet het niet doen omdat je denkt dat een gewoon badje met thermometer minder goed zou zijn.

Met de elleboog gebeurt hier niet meer. Ik heb mijn dochter vlak na de kraamweek een keer in een badje laten zakken, nadat mijn man met z'n elleboog gevoeld had en mij verzekerd had dat het goed was. Ze begon te krijsen. Door merg en been. Toen we de thermometer er in legden bleek de temperatuur meer dan 40 graden te zijn! Zo zielig. :( En wat was ik boos op mijn man! :x Wij controleren het dus altijd met de thermometer.

10. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hier eigenlijk hetzelfde.. ik vond de navul dispencers die in het badje zitten wat wij hebben gekozen ook wel handig :p

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Je gebruikt een badje maar zoooo kort w.s. ...
    Ik zou voor een tweedehands simpel badje gaan evt met tummy tub, die is zowiezo makkelijk als wasmand later ;).

12. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    wij hebben toen een gewoon normaal badje via mp gekocht. 10 euro inc standaard, waskussen en luieremmer. was 1set groen met kikker. de luieremmer hebben we weggedaan vond ik zelf niet zo erg fris om te hergebruiken. het waskussen met een leuke hoes ligt hier in de bijkeuken om haar te verschonen. de temperatuur hebben we gewoon oudewets met de elleboog gedaan.. vroeger had je ook geen speciale termometers hahaha. en dat geld wat ik bespaarde kon ik mooi kleertjes voor halen

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik had een thermobadje maar het werkte voor geen meter. De thermometer geeft kouder aan als het is. Pas bij een bad themp van 40 praten geeft hij aan dat het bad op temperatuur is.

De uitsparingen zijn handig maar als ze wat ouder worden kunnen ze zich fiks beneden aan de flesjes.door het afzetten tegen het bad.

Hier nu gewoon een bedje van hema gekocht. En een digitale bad thermometer die laat je gewoon dobberen en ze kunnen er mee spelen.

14. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier een gewon badje en tummytub van mp. Ben blij dat ik hier weinig aan uit heb gegeven, dochter gaat vanaf dat de kraamweek is afgelopen in geen van beide. We gaan samen met haar in het gewone bad :).

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb een badje van vrienden overgenomen en een losse badthermometer gekocht. Het badje vul ik met emmers water uit mijn thermostaatdouche. Ik zet deze op 38 graden en het badje is dan perfect op temperatuur.

16. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Normaal badje ... Bad thermometer erin en klaar...

Ik zie de handigheid van pompjes met wasgel en shampoo.ook niet... Wassen.doe.je toch op.de.commode...

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Dank jullie wel meiden!!

denk dat we inderdaad een gewoon badje nemen, ga zo eens op mp rond snuffelen.

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Wij hebben een thermobadje. Wij vonden hem er handig uit zien met die zeeppompjes erbij ook zodat je niet weg hoeft te draaien en moeilijk hoeft te doen.

En het geluk wil dat mijn schoonzus er een zag staan op marktplaats voor niks :)

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hier ook een gewoon badje.

Wij gebruiken trouwens ook de badthermometer niet meer, maar gewoon de koortsthermometer. Die gaat een stuk sneller. Was een tip van de kraamzorg...

20. stiefmam02

stiefmam02 Actief lid

24 jan 2013
    222
    0
    0
    Werk als secretaresse
    Den Haag
    Wij hebben een Thermobadje besteld. Dit puur omdat we deze krijgen van mijn zus en je ook het gewicht van je kindje in kan wegen. Dit vinden wij ideaal. Wij weten natuurlijk nog niet of het ook echt zijn geld waard is aangezien ons kindje nog geboren moet worden. We zijn nog lang niet zover.

Deel Deze Pagina