raad gevraagd aan temp. experts!

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by mama1979, Jun 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Zijn er temp. experts die mij kunnen helpen?
    Zoals jullie aan mijn handtekening kunnen zien heb ik nogal een onregelmatige cyclus.
    Ik zou hier graag wat inzicht in willen krijgen.
    Ik wil nu dus gaan tempen.
    Vandaag mijn eerste ongi dag en vanochtend een temperatuur van 36,5.
    Waar kan ik duidelijke kaartjes vinden waarop ik het kan invullen?
    Klopt het, dat ik dus vandaag moet beginnen?
    Ik werk onregelmatig, als ik een vroege dienst heb sta ik om 05.30 uur op.
    Als ik late dienst heb of vrij ben slaap ik meestal uit.
    Hoe belangrijk is het om op dezelfde tijd iedere dag te tempen?
    Kan ik bijvoorbeeld ook de wekker om een uur of 8 zetten als ik vrij ben en dan tempen ipv om 05.30 uur als ik een vroege heb?
    Alvast bedankt!

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    hoi, klik eens in mijn handtekenig op my ovu chart, dan kom je op de site van FF. Hier kun je je aanmelden en je tempkaartje invullen

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    Login - Fertility Friend OnLine&
    als je moeite hebt met de engelse taal, kun je bovenin bij beeld, werkbalk, en dan google toolbar aanvinken. Daarna verschijnt er rechtsbovenin een knop vertalen, daarmee kun je de pagina vertalen.
    mijn engels is zeer beperkt, en heb me toch nog wel gered.

je hoeft niet perse vandaag te beginnen, ik begon meestal na ongi.
    tempen moet wel proberen op zelfde tijd, en zodra je wakker wordt, niet eerst opstaan en naar de wc bijvoorbeeld.

jij zit inderdaad met je werk, als ik jou was zou ik gewoon tempen wanneer je dan wakker wordt.
    Ik heb laatst paar weken vrij gehad, tempte toen 2 uur later dan anders. En moet zeggen, temp was niet heel anders dan op vroege tijdstip. Het kwam gewoon overeen.

4. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Dank je wel Lavendel, ik zal eens even op die site kijken!
    Ik hou ook mijn cyclus bij op menstruatiekalender.net en ik zie zojuist dat ik daar ook mijn temperatuur iedere dag kan invullen.
    Misschien ook een tip voor anderen!
    Ik dacht altijd dat het heel belangrijk was op dezelfde tijd te tempen. Ik begrijp dus dat je het eigenlijk het beste in bed nog kan doen? Maar dat een paar uur niet zo uit maakt?
    Ik heb mijn thermometer in de badkamer, als ik nu uit bed kom als ik wakker word en naar de badkamer loop ben ik dan al te laat?
    Ik vind het denk zelf pretttiger om het daar te doen...
    En als mijn temp. omhoog gaat betekent dit naar alle waarschijnlijkheid mijn eisprong, toch?
    Is 36,5 een beetje normaal?
    Sorry voor mijn vragen, dit is echt helemaal nieuw voor mij;)

5. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Enne, Lavendel van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!:)
    Geniet ervan!
    Heeft het tempen je een beetje geholpen?
    Groetjes!

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Het is toch het beste om het te doen voordat je opstaat dus in bed. Als je een keer later gaat tempen dan normaal moet je wel opletten dat je tempt als je net wakker wordt dus niet wakker en dan een uur wakker liggen en dan tempen, want dat maakt bij mij wel verschil uit. Dan ga ik liggen piekeren ofzo en dan schiet mijn temp ook omhoog. Dat heb ik al vrij snel jammer genoeg :(

7. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    dankjewel! Jazeker, ik had lange cyclussen, dacht dat ik geen eisprong had, door tempen en ovutesten kreeg ik beter inzicht in cyclus en zie daar...deze maand raak

leg je thermometer naast je bed, als je wakker wordt, meteen dat ding erin :) en niet eerst gaan lopen of wat dan ook!

36,5 is normaal. als je temp omhoog gaat heb je je ei gehaald, na paar dagen daalt ie iets, dat is de innesteling en daarna gaat ie weer omhoog

8. Aprill

Aprill Niet meer actief

9. staartje

staartje Bekend lid

Feb 5, 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    als ik vrij ben zet ik toch me wekker en slaap dan weer verder het is erg belangrijk om dat wel te doen anders heeft het geen zin
    heel veel succes

10. trishka

trishka Fanatiek lid

Mar 6, 2009
    4,621
    0
    36
    bij de meeste vrouwen is tempen t meest betrouwbaar als je elke dag rond de zelfde tijd tempt,half uurtje eerder of later is de max.

11. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!!
    Even nog een vraagje:
    Afgelopen dagen heb ik vroege diensten gehad en getempt gelijk met het op staan om 05.30 uur in de badkamer (wilde mijn vriend niet wakker maken zo vroeg in de ochtend).
    Nu ben ik de komende dagen vrij en late diensten. Als ik nu de wekker om 7 uur zet en dan in bed temp kan dat dan nog of wijkt het dan al te veel af?

12. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Hi Mama hoe is het met jou???

Ik lees dat je ook met temperaturen bent begonnen... of wilt beginnen. Ik vind het persoonlijk echt heel fijn..

Het is echt heel belangrijk dat je niet je bed uitgaat en dat je ongeveer na een gelijk aantal uur slaap tempt. Je hoeft het licht niet aan te doen in de slaapkamer.. Ik zoek dat ding op de tast en dan gelijk tempen!!! Zo gepiept... en dan eventueel weer verder slapen. Ik heb ook wel eens wisselende diensten, maar meer dan anderhalf uur scheelt dat niet. Ik let erop dat ik ongeveer even lang geslapen heb (lukt natuurlijk ook niet altijd)... Als ik niet goed geslapen heb, is mijn temp wel eens hoger.. maar ook weer niet altijd!! Succes ermee meid!!

13. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Hoi, hoi!
    Leuk dat ik je weer tegenkom!
    Hier nog steeds geen touw vast te knopen aan mijn cyclus. Heb ook iedere keer heel veel kwaaltjes voor de ongi (soms wel 2 weken vantevoren) misselijk, opgeblazen gevoel zere borsten en erg moe.
    Ik heb al een paar keer gedacht dat ik zwanger was maar helaas negatieve testen:x.
    Met 30-en 28 leek het een beetje normaal te worden maar toen in een keer weer een uitschieter van 37.

Hoe is het met jou? Jij hebt nog steeds van die super lange cyclussen. Heb jij al meer duidelijkheid?
    Helpt het tempen een beetje?

Ik wilde het ook gaan proberen, maar weet dus niet hoe lang ik het vol zal houden...
    Weet je toevallig ook waarom het zo belangrijk is om in bed nog te tempen?
    Als ik vroege heb, dan doe ik het om 05.30 uur. Maar dan ga ik meestal om 22.30 - 23.00 uur naar bed.
    Als ik laat heb of vrij ben en ik ga om 23.30 uur - 00.00 uur slapen kan ik het dus het beste rond 7 uur doen toch?

Maar ja net wat je zegt, t is zo gepiept en ik moet er wat voor over hebben toch?

Groetjes en tot snel!

14. Lientjelove

Ja vervelend hé die onduidelijkheid.. het fijne aan tempen vind ik dat je kunt zien wanneer je ei is geweest en wanneer je ongeveer je ongi kunt verwachten. Ik had vorige maand een cyclus van 97dagen.. gewoon 2maanden overgeslagen. De gyn snapte er ook niets van. En toen had ik primolout (ofzoiets) meegekregen om de boel op te wekken. Ik moest alleen nog even 2weken afwachten en kijken of ik niet zwanger was.. door voor de zekerheid te testen. Ze kon namelijk zien dat mijn eisprong was geweest (toen ik bij de gyn was).. ik had zelfs een eisprong bloeding gehad (van binnen.. waarschijnlijk een groot ei geweest). En toen begon ik gelijk daarna met vloeien eerst een beetje en na 3dagen was ik ongi..

Deze maand heb ik netjes getempt.. vorige maand was er op een gegeven moment geen touw meer aan vast te knopen.. het ging op en neer en heen en weer!! Ik verwacht nu vrijdag of zaterdag mijn ongi.. deze maand dus redelijk normaal.. Netjes een ei gehad na 15/16dagen.

Wat ik had begrepen over dat opstaan, dat je temp dan niet meer betrouwbaar is.. Je moet echt liggend tempen voor het opstaan!!

15. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Zo vervelend zeg, die lange cyclussen!
    Ik heb ook weleens gehoord dat je je ei kunt over slaan.
    Ik hoop voor je dat het nu toch eindelijk ook eens een beetje 'normaal' gaat worden.
    En idd. fijn dat je door te tempen een beetje inzicht krijgt.
    Het fijne is dat je dan weet wanneer je je ongi kunt verwachten en of wanneer je evt. kunt testen.
    Ik moet het ook maar gewoon volhouden. Vanaf morgen blijf ik netjes in mijn bed liggen.;)
    Als je temperatuur omhoog gaat heb je ei al gehad, toch?

16. Lientjelove

Je moet even op mijn kaartje kijken, want dan kan je het zien.. meestal gaat je temp even een stukje naar beneden en daarna omhoog....

17. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Ja duidelijk, ik snap het thanks!
    Ik kan mijn temp. invullen op menstruatiekalender.net dus daar ben ik het aan het bijhouden.
    7/6 eerste dag ongi: 36,5
    8/6: 37,2 (was te laat, gedaan toen ik wakker werd, ong. 9 uur)
    9/6: 37,2 (zelfde als 8/6)
    10/6: 36,5 (05.30 uur)
    11/6: overgeslagen, ik was vrij
    12/6: 36,6 (05.30 uur)
    13/6: 36,4 (05.30 uur)
    14/6: 36,6 (05.30 uur)
    15/6: 36,8 (07.00 uur)

Heeft het nog nut om door te gaan aangezien ik 11/6 niet getempt heb en 8 en 9 juni te laat was?
    De dagen van 05.30 waren in de badkamer gelijk na het opstaan en vandaag was het toen ik wakker werd nog in bed.

Als ik het goed begrijp moet het dus rond de 36,6 blijven en zal het na mijn eisprong omhoog gaan toch?
    Sorry voor mijn vragen, ik vind het best ingewikkeld en ben bang dat ik dus een onzorgvuldige slechte start gemaakt heb...

18. Lientjelove

Ik ben het ook wel eens vergeten.. is niet super rampzalig hoor. Ik was precies het weekend van mij ei vergeten te tempen.. althans vergeten.. we waren een weekendje weg!! Ik weet dus niet precies mijn eisprong omdat ik die tempen heb gegokt (maar omdat mij temp daarna omhoog ging was het duidelijk). Als je een beetje weet hoe het werkt en je temp een beetje weet kan je ook makkelijker met het tempen omgaan. En leer je steeds beter je eigen lichaam kennen. Ik zou het voorlopig even bijhouden en kijken wat er gebeurd. Ik zie nog niet iets wat op een ei lijkt.. dus afwachten nog!! Geeft die site van jou ook je ei aan, want dat is handig van de FF. Hij berekend je ei.. Het is ook wel belangrijk om een beetje op je afscheiding te letten.. dat vul ik ook altijd in!! Succes....

19. mama1979

mama1979 Actief lid

Aug 10, 2009
    431
    0
    0
    Dank je wel voor je advies!
    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
    menstruatiekalender.net is best handig moet ik zeggen, die berekend ook wat je vruchtbare dagen zijn en je kan alles invullen van je kwaaltjes tot afscheiding etc.
    We zullen zien....

Share This Page