zou het een tandje kunnen zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunshine1976, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames,

Ons moppie was altijd van het doorslapen, maar de laatste 2 dagen is dat als sneeuw voor de zon verdwenen:(.
    Vannacht ben ik voor mijn gevoel wel elk uur wakker geworden en naar haar toe geweest.
    Kenmerken:
    - zeurend huilen
    - al een aantal keren een rode wang
    - aan de kant van de rode wang zit er op haar tandvlees een soort bultje, beetje wittig.
    - kwijlt enorm
    - sabbelt continue op haar knuistjes
    - veel hoesten

Ze heeft ook koorts gehad maar dat kwam door de prikken van afgelopen vrijdag. Verder voelt die kant van haar gezichtje vaak warmer dan de andere kant.

Zal dit een tand kunnen zijn?Las ook wel dat het gewoon een talgkliertje zou kunnen zijn, maar ja waarom ligt ze dan in de nacht elk uur te jammeren:(

Groetjes

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het zou zeker een tandje kunnen zijn, maar het probleem is dat je dat pas weet als het tandje door is! ;)...

Je zou haar een gekoelde bijtring kunnen geven of evt. wat Dentonix of Chamodent geven als ze er last van heeft. Bij veel pijn kan een paracetamolletje ook wel wat verlichting geven!

Liefs!

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Kan inderdaad een tandje zijn! Mijn dochter had van precies dezelfde dingen last toen ik opeens een scherp randje door voelde komen. Dat kleine bultje had mijn meisje ook, maar was echt een talgkliertje achteraf. Maaaaaaaaar.. weet dat mijn meisje met 4 maanden ook echt begon te spoken 's nachts, dus kan ook een fase/sprongetje zijn..

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,

hier ook een spookie 's nachts :D Nog steeds een paar keer wakker worden en weet nog steeds niet waardoor. Er is een topic over, en daarin zitten heel veel mamma's waarvan de baby's wakker worden zonder een reden.
    Ik denk dat het gewoon een sprongetje is...

Maar als jij een bultje voelt is het misschien toch een tandje. Snel hoor !

Liefs Sassie

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Bij jou kan het inderdaad de tandjes zijn, maar geloof dat ze ook in een sprongetje zitten. wellicht een combinatie

onze Boet is nu ruim 4 maanden oud! hij sliep een tijdje terug heerlijk van 9 tot 8 zonder een kik te geven. maar nu word hij snachts wel 4 of 5 keer wakker en moeten we hem even vasthouden en weer terugleggen, maar een paar minuten of een hald uur later word hij weer wakker. Wat is er tegen te doen? hij word niet wakker van de honger.. Na 3 uur 's nachts wil hij ook niet meer terug in zijn eigen bed en alleen maar tegen mij aanliggen. dan gaat hij zonder problemen slapen.

wat heeft bij jullie gewerkt? 's nachts een paar keer door laten huilen. ik wil wel dat hij in zijn eigen bed gaat slapen

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier is het 2de tandje net doorgekomen en ons zoontje had ongeveer dezelfde symptomen als bij jou. Ook bij het eerste tandje met 3,5mnd had hij zo een last.

Hij wordt heel vaak wakker 's nachts (alhoewel hij hier nooit heeft doorgeslapen), terwijl hij geen slokje wilt of speentje. Maar gewoon even naast me wil liggen. Terwijl hij al weken alleen in zijn bedje sliep, zonder tegenwerken.

Dus het kan inderdaad zijn tandje zijn! Helaas werden wij maar een beetje uitgelachen door de dokter toen we vroegen of hij zoveel last van zijn tandjes kon hebben. Want neeee daar was het veel te vroeg voor. Maar wij hadden gewoon gelijk, want 2weken daarna was zijn eerste tandje er echt door. Dus elk kindje is anders, misschien dat de jouwe ook vroeg erbij is.

7. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie snelle reacties!
    Het is inderdaad gewoon afwachten of het een tandje is.

Ik hoop het wel want dan weet ik tenminste waardoor ze het moeilijk heeft in de nacht.

8. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij Tycho geen tandje in de aantocht?
    Zou inderdaad wel snel zijn, terwijl mijn vriend en ik beide laat waren met ons gebit. Er zijn kindjes die bij de geboorte al een tand hebben:$ Dat moet toch een apart gezicht zijn:D

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik weet ook bijna zeker dat het een tandje is. ik zou maar dentinox inhuis halen voor de zekerheid. werkt erg goed bij doorkomende tandjes.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Sunshine,

als Tycho straks wakker wordt zal ik eens een inspectie doen voor zover dat gaat bij zo'n kleintje maar volgens mij niet. Ik zit nu door een ander topic ook te denken aan een volle natte luier... Eens kijken hoe het gaat als ik hem vannacht een groter maatje Huggies aangeef. Hij zit nu in Pampers maat 3. Misschien dat dat scheelt.

En anders weet ik het echt niet meer en moet ik toch gewoon echt wachten tot het vanzelf over gaat, of in ieder geval hopen dat het vanzelf over gaat hahaha.

xxx

11. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las dat iemand hier ook had geschreven dat het een sprongetje kan zijn... Heeft Tycho dan wel lang last van he;) En mama denk ik ook met de gebroken nachten8)

Hier heeft ze nu bedenk ik me de afgelopen week wel vrijwel elke dag een huil'uurtje' gehad en dat is ook niet iets wat ze altijd heeft gehad. Verder maakt ze nieuwe geluidjes en probeert ze hardop te gaan lachen/kirren. Ze doet zo hard haar best :) Dus deels een sprong kan het ook wel zijn.

Morgen maar eens een bijtring halen en wat van dat spul bij de apotheek voor op haar tandvlees.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jep ik ben z,n moeder met een zoon die geboren is met een tand dan zit je idd raar te kijken. Heb hem nu mooi in een plakboek viel uit toen die drie weken was.

Maar het was dracula gelijk bij de fam.

13. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh dat heb ik nog nooit gezien lijkt mij zo grappig gezicht. Heel wijs volgens mij hahaha.:D

14. Que

Que Niet meer actief

Hier al ruim 2 maanden rode wang. Dan links dan rechts. Heel apart. Ook het witte bultje in zijn mond dan links dan rechts.

Hier is het nu alleen zo dat hij oor ontsteking heeft en dat is dus gelinkt nu met de rode wangen. Want dan was het links en dan was het rechts. Beide oren zijn ontstoken........

Deel Deze Pagina