wat voor soort kleding begin september??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loderonde, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben begin september uitgerekend, maar wat voor soort kleding is het makkelijkste om aan te schaffen?
    dingen met lange mouw of korte? weet niet zo goed hoe warm of niet warm je een pasgeboren baby moet kleden..
    is de eerste..

groetjes

2. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Ik lees even mee.. Ook ik ben dan uitgerekent.

Maar ik denk dat je t tegen die tijd moet bekijken.. Je zou nu eigelijk ook zeggen dat t 'warm' hoort te zijn.. Maar hier is de zon ver te zoeken :(

3. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja inderdaad hier is die ook nog ver te zoeken!
    Maar wil eigenlijk zo graag al wat meer kleertjes gaan kopen behalve rompertjes enz. maar mijn man dacht aan t shirt met lange of korte mouw en mocht het nodig zijn er een vestje overheen doen..
    Zal proberen of ik mezelf nog even in kan houden met shoppen... haha

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had een augustus baby. Maar heb toch vooral lange mouwen gebruikt voor de shirts. En korte mouwen rompers.

Alleen een paar erg warme dagen wel korte mouwen shirts gebruikt, daar had ik er 2 van in het kleinste maatje. Evt kun je die ook nog gebruiken met een lange mouw romper..

Ik heb beide kids ongeveer even warm gekleed. De een van augustus, de ander van december. Maar binnen scheelt de temp niet zoveel. Alleen buiten moest ik die van december wel warmer aankleden..

5. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik ben 8 september uitgerekend. !!

Ik heb van alles namelijk

Rompertjes spaghetti bandjes en korte mouwen ( veel van beide )
    Boks pakjes allemaal lange mouwen. Niet te dun niet te dik.
    Diverse jurkjes maar daar heb ik leggings en vestjes bij.
    Pakjes met broekje shirts ( korte mouw ) maar met vestje of jasje
    En bij de rokjes heb ik weer leggings en shirts en vestjes

Tevens heb ik een najaars jasje mt 62 en een winterjas ( 68 )

September is een beetje een rare maand kan alle kanten op gaan met het weer.

Succes !

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hier een dochter van september en idd veel van alles. Ik had vooral rompers zonder mouwen maar ook een aantal met lange mouwen. Die droeg ze dan soms alleen met een broekje. Ik had geen rompers met korte mouwen dat vond ik niets.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik word van de week ingeleid.

Heb alleen lange mouwtjes.

En lange broekjes.

En rompers korte mouw.

Als het te koud is, doe ik er een vestje overheen.

Is het te warm, dan alleen t rompertje of truitje.

Maar babytjes hebben in de baarmoeder een temp van rond de 37 gr. Als ze geboren worden en het is 25 gr dan hebben ze nog een verschil van 12 graden..zei mijn kraam-verzorg-intakester.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    ik ben 30 aug uitgerekend en heb in de kleine maatjes alleen lange mouwen. Wel rompers met korte mouwen. Ik had ook begrepen dat ze zich de eerste tijd echt zelf niet warm genoeg kunnen houden, ondanks dat het voor ons buiten warm aanvoelt.

9. Loderonde

Loderonde Actief lid

20 jan 2012
    138
    0
    16
    NULL
    NULL
    super bedankt voor de reacties! nu weet ik een beetje wat ik kan gaan zoeken voor in het begin!
    wil graag genoeg keuze hebben :D

10. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Ik vind het ook erg lastig! Heb van alles wat gekocht,jurkje met korte mouw kan een romertje onder met lange mouw.. ben 30 augustus uitgerekend, dus het kan ook maar zo halverwege september worden voordat ons meisje er is!... En het was ook best moeilijk om wat leuks met lange mouwtjes te vinden als overal de zomer kleertjes hangen, gelukkig gaan we nu weer naar de winter collecties!

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Een kleine baby kleed je in principe een laagje warmer dan jijzelf. Dus loop jij in een longsleeve dan zij een vestje erover. Dus eigenlijk alleen bij een hittegolf kom je op korte mouwen en broeken uit bij pasgeborenen (of in de praktijk meestal: alleen een romper) M'n dochter is van eind augustus en heeft eigenlijk geen korte mouwen aangehad. Gewoon romper korte mouwen, lang broekje, longsleeve en evt een vestje als het wat frisser was.

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik ben eind september uitgerekend, ook ik heb van alles wat.. en idd veel is te combineren met vestjes, leggings, rompers met lange mouw etc.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik zou toch voornamelijk gaan voor lange mouwen. Een pas geboren baby kan z'n temperatuur nog niet vast houden en koelt snel af. Tenzij er echt een hitte golf is gebruik je niet zo snel korte mouwen, maar denk niet dat die er gaat komen in september. Zodra ze maatje 56 hebben is het ook al weer oktober en dan kan het echt al fris zijn.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    je kraamverzorgsters zal je daar sowieso in adviseren, wnat we weten niet nu wat het weer zal doen, maar mijn oudste is van begin september, en die droeg standaard een lange mouw romper binnen met broekje en afhankelijk van de temp, een longsleeve erover..
    Of ik deed een tshirt eroverheen

voor buiten had ik een jas-vestje, lekker warm, wnat je gebruitk dan vaak ook nog een deken of voetenzak voor over de beentjes, dus warm zat.

Maar waar het vooral ook aan ligt, is hoe goed en snel je kindje zichzelf op temperatuur kan houden

mijn oudste zoontje had bijv alleen 2 dgn een mutsje nodig bij het slapen gaan en de jongste alleen de geboorte dag.

Toen het kouder werd, okt, nov, gebruikte ik ook maillotjes voor onder zn broekjes ( waren vaak joggingbroekjes)

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    rompers met lange mouwen sowieso
    je moet in het nekje voelen

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je bent vaak goed af met rompers zonder mouwen, korte mouwen en lange mouwen ( van alles wat ) en voornamelijk shirtjes en pakjes met lange mouwen en pijpen. Heel erg soms zal je een pasgeboren kindje korte mouwen aandoen, maar doorgaans echt wel lange mouwen. Je kan ook een tshirtje korte mouw en daar een romper lange mouw onder. Een vestje is altijd wel handig om te hebben, en een lekkere deken voor frisse dagen in de kinderwagen of maxi cosi. Mutsjes heb je altijd nodig en sokjes natuurlijk.

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje is eind maart geboren, maar vond het ook lastig! Ik kreeg van een nichtje die ook in maart bevallen is van haar dochter, de tip dat we rompers met lange mouw moesten doen, en daaroverheen shirts met lange mouw. Want ze zouden zichzelf niet warm kunnen houden...
    L. bleek een erg warmbloedig kindje te zijn die alleen de dag van zijn geboorte een mutsje op had in bed, de eerste nacht voelde hij al superwarm aan en bij tempen bleek hij al 37.9 te zijn. Dus die muts was heeeeel snel verdwenen. En die rompers met lange mouw hebben we ook maar 1 dag gedaan onder een lange-mouw-shirt... het arme kind zweette zich de blubber! En het is nog lastig aantrekken ook... Een romper met lange mouw kan wel weer prima met een shirtje korte mouw eroverheen. Staat nog superstoer ook!
    Toen het in mei ineens zo warm was heb ik hem gewoon korte mouwen aangetrokken, kon hij prima hebben. Maar ja toen was hij al een stukje ouder natuurlijk.

18. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben ook begin september uitgerekend en ik zat ook heel lang te dubben.
    Uiteindelijk heb ik de meeste rompertjes met korte mouw en ik heb er 2 met een lang mouwtje en ik heb ook 2 t-shirtjes en die kan ik eventueel combineren met met de lange mouw rompertjes.
    Wel heb ik veel vestjes gekocht / gekregen.
    als het dan wat frisser is doe ik er een vestje overheen.

Liefs

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb (te veel WHAHAH:D:D:D) van alles wat.

Ik heb hier ervaren met mijn kindjes dat het niet zo heel gek veel uitmaakt, hier binnen heb ik de thermostaat met kleintjes in huis altijd op 20.5 staan. Als ze dan heel klein zijn een korte mouwen/ mouwloze romper met een longsleeve katoenen shirt erop óf een lange mouwen romper met een korte mouwen shirtje erop. Zo deed/ doe ik het eigenlijk door het hele jaar heen tenzij t warmer is binnen dan dit. Oh mijn oudste is van februari en de jongste van mei, dus echt verschillende seizoenen(ijskoud versus hittegolf hihi).

Ik heb een paar vestjes voor over een korte mouwen rompertje heen voor bij mijn ouders en schoonouders, daar is het altijd iets kouder. Voor in de maxi cosi in de auto/ de kinderwagen een trui of vest over een lange mouwen romper aan en een dikke wikkeldoek, dit is ook prima.

Het is maar net wat je wil denk ik zo.. Oh en wat ik wel handig vindt bij onze dame straks is dat het makkelijk is om een jurkje over een lange mouwen romper te doen. Dan hoef je niet met shirtjes én het jurkje te mieren:D

20. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is geboren tijdens de hittegolf van begin mei! Zelf toen had hij moeite met het vasthouden van zijn temperatuur en moest hij een dik jasje aan in de wagen en binnen ook 2 lagen met lange mouw. Ik zou dus zeker wat rompers met lange mouw aanschaffen. Overslag rompers zijn super fijn en handig met die kleine armpjes en dat tere hoofd! Je kunt ze ook gebruiken voor onder een leuk t shirt met korte mouwen als het te fris is met blote armen!

Deel Deze Pagina