thermometer kapot ???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happymama, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

vanmorgen dacht ik dat mn dochter koorts had ze voelde gloeiend en vuur rode wangen .
    eerst de oor thermometer gepakt voor haar t fijns maar vind t nooit zo betrouwbaar die gaf aan 37,8
    dus ik even rectaal gemeten geeft ie 37,2 aan
    had nog een andere dus ook ff gedaan geeft die 36,8 aan
    tjah wat is t nu
    ze komt verder iig niet echt ziek over maar moet ik een nieuwe kopen ????

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb nog nooit een oorthermometer gehad die betrouwbare metingen gaf.
    Rectaal is altijd het beste.

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou wel even een nieuwe kopen, ja.

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    oorthermometers, infrarood of fopspeenternometers zijn niet betrouwbaar (geleerd tijdens opleiding verpleegkunde).
    Enige betrouwbare is een gewone digitale of kwiktermometer.
    Ook opletten, digitale beginnen na een jaartje of 2 af te zwakken (batterijtje geraakt plat).
    En er is ook een verschil tss een rectale en een orale of okselmeting.
    Dus beste is gewoon rectaal met een niet te oude digitale

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    oorthermometer is niet zo heel erg betrouwbaar...zou ze bijvoorbeeld druk gespeeld hebben en het warm hebben komt die hoger uit....

Verschil in de rectaal thermometers...heb je haar langer in haar blote bips laten liggen tussendoor?? hihi kan het verschil aan geven...denk dat je meer van de rectale af moet gaan...

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Rectaal is altijd nauwkeuriger dan in het oor. Dus ze heeft geen koorts. Het verschil in meting komt doordat je verschillende thermometers hebt gebruikt en omdat er tijd tussen de metingen zit. Geen reden dus om een nieuwe te kopen, maar gewoon 1 thermometer aanhouden. De temperatuur doet er op zich ook niet zoveel toe, zolang ze zich niet ziek gedragen temperatuur ik hier nooit. En als ze wel koorts hebben zegt de hoogte nog niet veel over hoe ziek ze zijn. Ik temperatuur dus alleen bij hoge uitzondering en dan ook meer omdat als ik naar de huisarts moet deze wil weten wat de thermometer aangeeft.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Rectaal is altijd het beste , dus die vertrouwen!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dit, zou zeker geen nieuwe kopen hoor, schommelen kan sowieso altijd een beetje en wat eerder ook is gezegd, wellicht lag ze daarvoor nog even bloot. En inderdaad, ik temperatuur ook zeer zelden, als ze ziek is dan is ze ziek.

Overigens is een oorthermometer wel soms betrouwbaar, die in het ziekenhuis worden gebruikt bijvoorbeeld. Maar deze steken veel dieper dan de oorthermometer die je bij de etos bijvoorbeeld haalt.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nog even een toevoeging op bovenstaande dingen: rectaal kom je lager uit als er ontlasting voor zit: dan kan de temp lager uitkomen dan ie werkelijk is. Als ze dan de ontlasting kwijt zijn, krijg je vaak een nauwkeuriger beeld.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier een contactloze thermometer die mijn huisarts uitvoerig getest heeft (hij gebruikt op z'n praktijk een oorthermometer die ziekenhuizen ook gebruiken, maar nam dus ook de temperatuur op met de contactloze, uiteindelijk toch makkelijker en hygienischer aangezien je dus geen contact maakt met het lichaam), ik heb 'm in het begin ook getest door ook rectaal te meten; komt telkens overeen, heb maar 1x een meting gehad die 0,1 graad afweek van rectaal. Dus er bestaan ook hele goede niet-rectale thermometers! Maar moet er idd wel bij zeggen dat je niet kan meten direct na het eten, na een rondje rennen oid, want dan klopt 't niet. Altijd een half uurtje tussen eten/rennen en meten.

11. happymama

Ze had overgens. Niet gespeeld. Zat op de bank.was ineens gloeiend .t klopt wel dat als ze niet ziek overkomt t niet hoeft maar we moesten weg dus wilde y weten . Verder goed gegaan vandaag dus die rectale meting was goed

12. happymama

Ze had overgens. Niet gespeeld. Zat op de bank.was ineens gloeiend .t klopt wel dat als ze niet ziek overkomt t niet hoeft maar we moesten weg dus wilde y weten . Verder goed gegaan vandaag dus die rectale meting was goed

Share This Page