Onze kleine zit aan de tweede AB kuur sinds 23 januari Ze blijft rommelen met haar oortjes, de 23e had ze aan beide kanten een middenoorontsteking, nu sinds vrijdag weer. Hoge koorts, ondanks paracetamol (die ze krijgt voor de oorpijn), huilen, brullen en rechtop houden (wat we dus ook braaf doen). Normaal is ze een ontzettend vrolijk en lief meisje en nu is het een hoopje ellende In november heeft ze hem aan 1 kant gehad, in december heeft ze ook aan 1 kant gehad (andere kant als november) Nu in januari een kuur voor beide kanten en nu weer een kuur voor beide kanten, vandaag had ik een vervanger (was gisteren al bij HAP geweest ,maar wilde niet gelijk aan AB omdat ze net 1 week gestopt was, nu toch gekregen ivm hoge koorts en niet willen eten en drinken) Maar ik vraag me af wanneer je nou een verwijzing krijgt voor een KNO arts, op mijn werk gaf een anesthesist aan dat ze liever geen narcose doen voor buisjes ofzo als ze kleiner zijn dan 10 kg, maar ze is inmiddels 11 kg...dus dat zou geen probleem meer zijn. Liever heb ik dat allemaal niet, maar dit drama is ook waardeloos, zeker zo snel op elkaar Hoe ging dat bij jullie, wanneer kregen jullie een verwijzing?
jeetje altijd die vervelende huisartsen met hun vervelende AB. me meisje had elke maand ooronsteking elke de verwijzing uistelen op het laatst was ik er klaar mee en ik vroeg weer om een verwijzing. uiteindelijk bij de van Linschoten kliniek hier in Hilversum gelukkig geen wachtlijsten.. 2 weken later kreeg ze buisjes nu 2 jaar verder *afkloppen* geen last meer. ik hoop dat je kindje er snel boven opkomt en snel een verwijzing krijgt. bij de van linschoten kliniek heb je geloof ik geen verwijzing nodig! is een zelfstandig kliniek hier in hilversum. beterschap met je kindje
Ik ga morgen maar ff bellen denk ik... dit kan ook niet goed zijn en papa was ook echt een orenkind..
wat ook een beetje helpt is om zoutoplossing te gebruiken in het neusje zodat alles open blijft. sterkte
Ja ik spray al standaard dagelijks 2 x, ze kent dit ritueeltje inmiddels en ik maak er een spelletje van. Als ze niet ziek is vindt ze dit dus ook niet meer erg.. Denk ook niet dat een huisarts ons op dit moment nog veel te bieden heeft Heb zelfs homeopathische tabletjes...
Hier een doorverwijzing gekregen na 6x oor ontsteking. Zoonlief was 11 maanden toen ze geplaatst werden, maar hij is wel groot voor zijn leeftijd. Daarna nooit meer last gehad. Een doorverwijzing vragen (eisen) kan natuurlijk nooit kwaad! Onze ga vond buisjes ook niet nodig maar voor de kno arts waren er geen twijfels!
Wij hebben er nogal voor moeten strijden, kregen van de huisarts maar geen verwijzing, maar van de kinderarts wel direct. Thirza was uiteindelijk 17 maanden toen we eindelijk bij de KNO zaten, 19 maanden toen de buisjes erin gingen. Ze woog toen ongeveer 10,5 kilo en die buisjes hadden veel eerder gemoeten: dan was ze dus lichter geweest. Het is logisch dat er gekeken wordt naar ideale omstandigheden voor een ingreep, omdat je daarmee voorkomt dat er te snel naar die mogelijkheden gegrepen wordt, maar als het nodig is, is het nodig... Onze jongste is voor een maagbiopt onder narcose geweest en was toen 2,5 maand en 4,5 kilo. Als het moet, kan die narcose. De combi van zo vaak oorontsteking en zo slecht reageren op AB, lijkt mij er eentje waarbij het dus kwalijker is om geen buisjes te zetten, dan om een korte narcose te ondergaan.
Ik ben doktersassistente bij de kno arts de huisartsen schrijven altijd AB voor in tablet of siroop vorm. Ze moeten juist oordruppeltjes krijgen en dan is het zo over! Buisjes zetten duurt maar 5 min en ze krijgen een een lichte vorm van narcose. Meestal hebben ze er daarna geen last van maar het kan wel dat ze na 2 weken opeens weer een loopoor krijgen dat is juist goed zo komt de onsteking door middel van het buisje naar buiten en dan krijg je meestal weer druppeltjes en is het binnen een week over.
mijn oudste had oorontsteking na oorontsteking en toen heb ik zelf gevraagd aan de huisarts of hij mij wilde doorverwijzen. Dit deed hij en hij werd met anderhalf jaar geopereerd aan zijn neusamandelen. diezelfde middag nog kon je zien dat het voor hem een enorme opluchting was.
Hier ivm slaapproblemen die de oorpijn met zich meebracht via de kinderarts bij kno terecht gekomen, en twee dagen daarna had ze buisjes. Ging supersnel. De kno arts wilde er ook niet mee wachten omdat het er zwaar geïrriteerd uit zag. De huisarts zag niks overigens maar deed niet moeilijk over de verwijzing voor de kinderarts. Hij zou z'n hoed opeten als ze oorontsteking zou hebben zei hij, eet smakelijk heb ik tegen hem gezegd de week erna.
heel herkenbaar... mijn dochter van 13 maanden zit nu ook aan de 2de antibioticakuur sinds 28 januari Ze is toen opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele oorontsteking, lymfeklier ontsteking en infectie aan de luchtwegen. Dit terwijl 2 dagen ervoor de huisarts zei 'och ze is gewoon goed verkouden' hmmm... dus. Die 7 dagen antibioticakuur heeft blijkbaar niet de lading gedekt?! We hebben nu van de kinderarts een kuur van 12 dagen gekregen. Maakt je zo machteloos he?
Het is zo ontzettend kl*te die oorontstekingen, vooral ook omdat ik zo'n lief rustig meisje heb, ze verandert dan zo enorm...daaruit maak ik op dat ze er ook enorm last van heeft. De een na laatste keer was ze nog wel vrolijk en lief, maar een beetje hangerig en sliep niet lekker, totdat ze antibiotica kreeg...opeens wat een verschil, ze ging opeens draaien, praten etc. En nu weer, na 2 dagen antibiotica begint ze weer op te knappen... Enfin...onwijs bedankt voor jullie reacties, verwijzing vragen dus
ja joh, ze worden er zo naar van, zielig. die van mij sliep niet meer en begon te spugen, ging overdag tijdens het drukke spelen op de grond liggen om bij te komen van zijn slechte slapen. Op de dag van de operatie (4 uur na de operatie) rende hij blij door het huis volgende keer vragen om een verwijzing hoor. Gelukkig knapt ze nu op.