ziek en morgen eerste dag basisschool , en een vraagje over kriebelhoest/griep?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by jmm, Feb 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    Mijn verhaal:
    Mijn dochter zou morgen naar de basisschool gaan, maar dat gaat helaas niet door??

Morgen zou haar eerste dagje basisschool worden, niet dus.
    Arm kind , begint al lekker, ze had er zo'n zin in.
    Helaas nu in bed met koorts en hoest .
    En over een week gaan we ook nog op vakantie.
    Denk dat ik haar maar de hele week thuis hou bijnaderinzien.
    En dat ik zeg tegen de juf we gaan na de vakantie met een nieuwe start beginnen op de basisschool.
    Komt ook beter uit denk ik.
    Want mijn dochter is er eerst een weekje wel op school
    en dan gaat ze weer weg op vakantie , is ook een beetje verwarrend voor de kinderen denk ik ??
    We hadden ons er wel op verheugd dat ze naar de
    basisschool zou gaan , maar het is beter zo, het is niet anders.
    Ziek zijn op de vakantie is ook niet fijn .

Mijn vraag:

Ze heeft regelmatig de kriebelhoest dit komt ook
    doordat ze vaak haar 2 vingers in de mond doet.
    Dit geeft ook wel wat meer bacterien
    dan iemand die dat niet doet.

Wat geven jullie een kind van 4 jaar tegen de kriebelhoest of als ze de griep hebben met hoest erbij ?

gr jmm:)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Thee met honing?

3. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    ja we hebben al een schepje honing gegeven, maar je doet dus verder ook geen medicijnen ofzo bijv Dennensiroop, Bisolvon

Toevallig las ik dat Dennensiroop bij de kruidvat of thijm voor kriebelhoest las ik dat wel hielp , maar als het ook de griep is dan wordt het denk ik alleen maar uitzieken .
    Maar je zou ze zo graag snel willen helpen he ,

gr jmm:)

4. adi

adi Niet meer actief

Wij geven thijmsiroop als ze gaan slapen, en bisolvon overdag (om het uit te hoesten)

Bij nader inzien (dat schrijf je uit elkaar) denk ik dat het ook niet verstandig was om een vakantie te plannen net een week nadat de dochter op basisschool start. Was überhaupt erg verwarrend denk ik.

5. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    #5 jmm, Feb 26, 2013
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2013
    Ja ,vonden wij later ook ,ze zijn toch nog niet leerplichtig dus dat kan nog.
    En misschien toch even de siroop halen voordat we weg gaan .
    We waren toch maar even naar de dokter gegaan , want we gaan binnenkort op vakantie en dat is niet om de hoek van de deur.

En he jij let op zeg , dat klopt bij nader inzien hoort zo !

niet te kritische he , zie ook wel eens fouten, aanhalingstekens, etc bij anderen, vaak genoeg ! gr jmm :)

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik zou wel even nr HA gaan. voor de hoest die niet weg ging kregen we na AB kuur een pufje. donderdag naar KA. want er is vermoedens van astmatische longen. hij slaapt met pufje 12uur lang! iets dat hij tot nu toe een paar keer in zijn leven had gedaan!

7. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    Gisteren naar huisarts geweest, heeft gekeken maar geen gekke klachten , en ja hoor die avond erna, oorpijn , koorts , pijn in benen, en der eetlust is ook niet bepaad oke, en ook een paar keer overgegeven, nou gaat lekker , maar weer even bellen denk !

8. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Klinkt als echte griep.. en geloof me die is niet voor de poes! ben nu al 2 weken onderweg.. lekker onder de wol ermee.. veel laten drinken en eventueel bij heel erg ziek voelen paracetamol om het dragelijk te maken. neusspray gebruiken om de holtes btje schoon te houden en mogelijk oorontsteking te voorkomen. heel veel beterschap

9. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    Hoe raad je het , heeft ooronsteking gekregen , nu antibiotica en rustig uitzieken, arm kind !
    Heb gehoord dat je er wel wat tegen moet doen , anders kunnen ze doof worden.
    Hopenlijk gauw weer beter , ze nog zo klein he en dan al antibiotica , maar het is maar voor eventjes, het gaat niet langer zo , niet eten enzovoorts ook .

Share This Page