Soep en dan bolletjes met beleg erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigitte1985, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Hoi,

Altijd als ik bij vrienden eet krijgen wij soep en dan bolletjes met vleeswaren erbij.

Ik vind het zo'n gekke combinatie maarja iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wil... nou kreeg ik vandaag bij mijn schoonouders hetzelfde.

Is dit dan een gebruikelijke combinatie of toeval.....

2. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom is dat raar, wij eten dan wekelijks;)

Be Happy, Nescio, Noorie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Soep met bolletjes ham en bolletjes kaas. Idd redelijk standaard als ik om me heen kijk haha.

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zie het rare er ook niet van...wat vind je er raar aan TS?

Wij eten vaak op zondag soep met bolletjes. Al hebben wij daar dan salade op (huzarensalade oid)

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik vind het wel saai maar raar nee dat ook weer niet.

Nescio en Hopsatee vinden dit leuk.
  6. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Ik ken het wel met stokbrood en kruidenboter enz...

Ik vind het zo een gekke combinatie hahahaha. Lekkere verse soep en dan bolletjes erbij. Vind ik niet bij elkaar passen:)

Ik ken het ook niet aan mijn kant van de familie

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Doen wij ook. Elk jaar met sinterklaas ( nu de kleine nog jong is) Het is makkelijk. Veel mensen, makkelijk te variëren. Iedereen vind het altijd geslaagd

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ik vind het niet raar, maar wel een beetje fantasieloos :D

Hellen36 vindt dit leuk.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Is volgens mij een oud Hollandse traditie:
    eigenlijk-willen-we-helemaal-geen-eters-maar-als-ze-dan-toch-komen-doen-we-het-zo-simpel-en-goedkoop-mogelijk. :p

Angel1980, Riverdale87, Oceanna en 25 anderen vinden dit leuk.
  10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Heerlijk! Eten we vaak met een verjaardag. Paar grote pannen verse soep op tafel, schalen met verschillende soorten broodjes/bolletjes met vleeswaar, kaas en salades.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bij mijn schoonouders hetzelfde... altijd soep met bolletjes (en beleg). Bij mijn ouders het tegenovergestelde.. minimaal 3 gangen diner en al dagen bezig in de keuken.
    Ik ben het inmiddels gewend.

Zelf doen we het niet op deze manier iig.

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik ken beide. Thuis eten we er stokbrood bij maar met verjaardagen zijn er vaak broodjes soep stokbroodjes etc. Ook wel vaker bij allerhande gelegenheden tegengekomen. Gek vind ik het dus niet. Wel makkelijk en Hollands haha

13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar is het 1 dan beter dan de ander?
    Waarom per se een 3 gangendiner?

14. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Wij doen dit ook, hoor. Hoewel ik de laatste jaren de bolletjes heb vervangen voor stokbroodjes, met diverse salades. Lekker makkelijk en als ik echt een grote pan soep kook, kunnen we er 2 keer van eten. Hoef ik een keer niet te koken :thumup:

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Kan toch beide? Ik ben van het lang kokkerellen en meer gangen maar ook van de soep en broodjes. Ik doe beide geregeld afhankelijk van de gelegenheid...

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou dat ligt er maar net aan.

Ik ben de avond van te voren al bezig met het trekken van de bouillon , daar gebruik ik verse groente + vlees voor en draai ik de ballen voor de soep vast. De volgende dag alles zeven en dan de soep afmaken.

Ik denk ook dat het aan je woon situatie ligt, wij hebben een klein (maar heel fijn) huis. In de keuken past net een tafel en kunnen we met zijn 4 tjes zitten. Als we eters krijgen dan kunnen we alleen met zijn allen in de woonkamer zitten en als je op de bank/stoel zit aan een salon tafel is een 4 gangen diner niet zo heel erg handig. Dus is het bij ons inderdaad soep met broodjes, patat, macaroni of een stamppot wanneer we eters krijgen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb die combinatie al op menige begrafenisdienst gegeten hoor. Ik zie het rare er niet van in.

Zara75, Riverdale87, Kimi1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Das nog luxe hier krijg je slappe koffie mee n plakse kleffe cake

Oceanna, Whysteria en Hopsatee vinden dit leuk.
  19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hahaha precies dit inderdaad. :roflmao: Ik lees het regelmatig hier op ZP, maar gelukkig ken ik geen mensen die dit zo eten en ik zou het zelf onze gasten ook niet durven voorschotelen, verschrikkelijk.

20. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We eten het als we makkelijk willen eten (soep dan ook met groentepakket). Wel met stokbrood dan maar dat is niet heel anders haha

Deel Deze Pagina