Heeft er iemand ooit een schrijversopleiding gevolgd? Ik schrijf graag, mn thrillerachtige verhalen. Nu lees ik wel eens dat er cursussen voor zijn oa van ncoi. Ik vraag me af in hoeverre je daar echt wat aan hebt of dat die opleidingen meer richting journalistiek zijn, dus meer artikelen schrijven ipv verhalen (ik vind "boeken" meteen zo klinken alsof ik er supergoed in ben...) In aug gaat mijn zoon naar de kleuterschool, op de dagen dat ik thuis ben en hij op school wil ik graag een cursus oid gaan doen, liefst iets met schrijven. Iemand ervaring?
Ik heb ooit een column-schrijf-cursus gedaan bij de SKVR. Met een groepje van 8 medecursisten, elke 2 weken een avond les. We moesten dan allemaal een column schrijven, bijv. rond een bepaald onderwerp of op een bepaalde manier. Die werden rondgestuurd en dan gingen we ze met elkaar bespreken en beoordelen. Heel leerzaam en doodeng. Ik heb er best veel van geleerd. Verder doe ik er niets mee, maar ik vond het gewoon leuk om te doen toen. Juist het interactieve is spannend en dat mis je met een NCOIcursus, lijkt me.
Lees even mee , ik schrijf ook graag en ben een paar maanden geleden gewoon met een blog begonnen. Via via hebben ze me toch al gevonden op een Belgische mama site en daar mag ik nu maandelijks een blog voor schrijven. Mijn droom blijft toch een eigen boek uitgeven.
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij onze volksuniversiteit. Echt heel leuk! Elke keer kregen we een opdracht mee die we de les daarna moesten voorlezen en waar we elkaar commentaar op gaven. En tijdens de lessen kregen we eerst een deel theorie en daarna een opdracht die we ter plaatse moesten doen. Ik vond het een aanrader! En wat hier eerder is geschreven: het interactieve van de groepsles was een enorme meerwaarde.
Ik zoek een schriftelijke cursus. Dit omdat mijn vriend wisselende diensten heeft en ik dus doordeweeks niet standaard de deur uit kan 's avonds. Ik zoek iets dat niet perse op een vaste dag, vast tijdstip kan worden gedaan.