hi allemaal mn vriendin die tempt maar zit nu op 7 dpo, en haar temp ging er om hoog? Is er "hoop" op zwangerschap of valt dat nu nog niet te zeggen? Vorige maand ging haar temperatuur namelijk alleen maar naar beneden. Groetjes
Je temperatuur op nemen doe je voor de bevestiging van een eisprong. Je vriendin zit vandaag op 7 dpo. 7 dagen na de eisprong. Meeste dames hebben een lf (tijd tussen eisprong en ongesteld worden) van 14 dagen Dus er valt nu nog niets te zeggen. Volgende week kan ze een zwangerschapstest doen en die geeft een eventuele zwangerschap aan.
bedankt voor je reactie water. Ik dacht dat je ook eventuele zwangerschap kon zien.. Want vorige maand ging der temp naar beneden. En nu omhoog dis vandaar
Nee.. wat Water zegt. Je kunt een eisprong zien, maar geen zwangerschap aflezen op 7 dpo. Wanneer de temp hoog blijft en je vriendin op 14 dpo nog niet ongesteld is, dan zou ik testen.
bedankt! Hihi dan is het nog ff wachten. Maar vorige keer was haar lf 10 dagen.. Moet dat nu weer aangehouden worden?
Ik kon wel degelijk een zwangerschap aan mijn temperatuurkaartje aflezen. Maar dan wel met vergelijking van vorige kaartjes. Op 8 dpo had ik een duidelijke innestelingsdip en daarna ging mijn temperatuur weer omhoog. Mijn temp was gemiddeld 0.2 graden hoger dan vorige cyclussen, dus daar kon ik het aan zien. Maar dus wel pas rond 10 dpo.
Normaal na eisprong is mijn temp een aantal tienden boven de 37.0 graden en nu bleef die hangen rond de 36.8 En toch met een positieve test hoor! Dus de hoogte van je temp, ook in vergelijking met je andere cyclussen zegt niet altijd wat. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk! En ook al lijkt het een mooi kaartje, 50% van de innestelingen gaan verkeerd, dus dan word je alsnog ongesteld. Wachten is de enige optie!
Op 11 dpo zou je in principe (licht) positief kunnen testen. Wel met ochtendurine getest? Temp lijkt hoopvol omdat je zei dat de vorige LF 10 dagen was...
Ik denk dat je nu pas 11 dpo zit en je ei 1 dag later was dan FF aangeeft. Niet elke vrouw test positief op 11 dpo. Rest helaas niks anders dan weer afwachten en doortempen. Succes.
Ik denk precies hetzelfde als RoGiJuLi. 11 dpo is vroeg om te testen.. of de temp daalt straks en de menstruatie komt er aan of het is te vroeg om te testen.