thermometer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mad, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai;

toen de kraamzorg bij mij op bezoek was zeiden ze dat je 2 thermometers in huis moet hebben; 1 voor jezelf en 1 voor de baby, hebben jullie er allemaal 2 gekocht??????
    vindt het een beetje onzin en ik heb 1 (rectale) voor de baby gekocht en ik had zelf een oorthermometer..............

x

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    volgens mij heb je dan wel genoeg hoor.. En ik dacht dat wij en de baby een oorthermometer konden gebruiken...?

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Hoi Mad

Voor de zekerheid zou ik toch 2thermometers in huis halen .
    Want niet alle kraamverzorgsters willen de oorthermometer gebruiken,
    omdat deze volgens hun minder nauwkeurig is.
    Dat zij mijn kraamverzorgster omdat ik ook een oorthermometer heb hij is wel gebruikt omdat ik het niet zag zitten om die andere te gebruiken.

4. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Voor Djurra had en heb ik een rectale thermometer omdat die toch wat nauwkeuriger is en vooral omdat de oorthermometer nog te groot is vooor die kleine oortjes.

Voormezelf gebruik ik de oortemp. Hier was de kraamverzorgster niet zo blij mee, maar ja. Ik vond het prima zo.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Baby's moet je altijd rectaal meten, omdat de gehoorgang nog te nauw is voor een oorthermometer. Voor jezelf kun je best een oorthermometer gebruiken. Wij gebruiken ze ook bij patienten in het ziekenhuis, zou dus niet weten waarom het niet betrouwbaar zou zijn.
    Als de kraamverzorgende het echt niet wil dan kun je de rectale thermometer toch goed schoonmaken met alcohol en ook voor jezelf gebruiken. In elk kraampakket zit een flesje alcohol met watten.

Kwebbel

6. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Wij hebben ook de opdracht gekregen van de kraamzorg er 2 in huis te hebben ( rectale ) heb er inmiddels ook 2 in huis.

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Oke, dan weet ik nu meteen wat ik nog moet kopen: 2 rectale thermo-meters... Ik was al een poos aan het twijfelen of ik nou een oorthermometer zou nemen of niet, maar ben er door jullie reacties inmiddels wel achter, dat ik daar beter nog even mee kan wachten....Ach ja, scheelt weer in de kosten :D

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    pcies dat zeiden ze van de kraamzorg ook hier, geen oorthermometer, omdat ie indd niet betrouwbaar zou zijn (ben in het zkhs elke dag met dat ding gemeten ???)

Nouja dan kopen we wel twee gewone, zo duur zijn die dingen toch niet?

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Mij hebben ze verteld dat 1 thermometer genoeg is en dat voor de baby alleen geen oorthermometer gebruikt mag worden. Dus gewoon 1 rectale thermometer (al dan niet digitaal) is volgens onze wijkverpleegkundige voldoende.

Groetjes,
    Ramona

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ook hier gewoon 1 thermometer, geen oor thermometer maar een digitale gewone.

De kraamverzorgster maakte hem idd met alcohol schoon en hij ging onder mijn arm bij mij en dan deed ze er nog wat graden bij of af? Dat weet ik niet meer.

Zo stond er bij mij ook 2 kruiken op. Ben in de hittegolf van mei bevallen vorig jaar (zou je nu ook niet zeggen een hittegolf in mei) had 1 kruik en is nooit gebruikt.

11. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    1 Oor en 1 rectale thermometer. Geen problemen mee gehad, raar dat de kraamhulp dit niet zou willen?? Maak je toch zeker zelf wel uit?? :confused:

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    De kraamvrouw wordt naar mijn weten niet rectaal getempt,
    dus ik zou niet weten waarom je voor jezelf geen oorthermometer kan gebruiken.
    Ik heb zelf onlangs nog in het ziekenhuis gelegen en daar doen ze het ook met een oorthermometer....

Maar voor de baby, ja dat snap ik wel.

Maar 2 aanschaffen, écht onzin hoor!

Gr. Cellie.

13. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    :) :) :) :)

14. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hoi hoi!
    Ik heb wel 2 (digitale) thermometers in huis gehaald. Had nog geen een en tja, nu weet ik zeker dat ik goed zit ;) Die van mij waren zo'n 5,50 euro per stuk (bij de DA).

Liefs,
    Lise

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik loop stage in de kraamzorg en die rectale termomether gebruiken ze liever ook bij de kraamvrouwen, omdat mocht er een ontsteking zitten dan is de rectale temp. het nauwkeurigste en die zit vaak ook dichterbij de ontsteking. Dit is wat ze mij vertellen op mijn stage.
    Maar 2 is onzinnig hoor als je 1 digitale termomether in huis hebt is dat voldoende wij maken de thermometer altijd met alcohol schoon.

Liefs, misspuma

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je kan bij de apotheek ook van die hoesjes kopen die je over een thermometer schuift.. dan hoef je niets schoon te maken en je gooit het hoesje na gebruik gewoon weg.
    Wij gebruiken ze in het verpleeghuis namelijk.. omdat we niet voor iedere bewoner een eigen thermometer hebben. Nu heeft elke verzorgende 1 thermo en gebruiken wel telkens een nieuw hoesje voor eroverheen te schuiven.
    Echt ideaal!!!
    Ik heb ze ook gekocht... ze heetten STERI-TEMP.

17. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik heb er ook twee in huis, twee digitale. Ik vond het zelf ook onzin, maar bij een winkeltje waar ze allemaak goedkope spulletjes hadden zag ik er een voor 1,99 euro. Toen dacht ik die neem ik maar mee. Volgens mij is een er voldoende. Je kan hem toch schoonmaken.

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    dat is ook een goede tip ja!~ bedankt.

19. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    zag in de folder van de wibra dat een thermomer daar maar 1,49 kost!

20. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Klopt en dit werkt ook zo met de oorthermometer, die overigens het meest gebruikt is door HA bij kinderen, wij hebben enkel een oorthermometer.

Deel Deze Pagina