Hoe lang nog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Margriet, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik lees vanaf begin dit jaar al met jullie mee, maar wil nu toch zelf ook graag eens jullie mening.

Ik ben eind december gestopt met de pil en werd 1januari gewoon ongesteld. Het heeft toen 6 weken geduurd voordat ik mijn eerste echte menstruatie had. Viel me nog mee, en het zou alleen maar korter worden had ik me zo voorgesteld. Ik ben nu alleen al weer 8 weken verder en nog steeds niet ongesteld! Ik heb ook helemaal geen klachten.

Zijn er meer meiden die ook zo'n vreemd patroon in de cyclussen hebben gehad?

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Heel veel meiden hebben hier last van hoor. Ik zou effe verder zoeken bij andere. Er gaan genoeg topics over. Succes meid ;)

3. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Misschien een stomme vraag, maar is er ook een manier om je menstruatie op gang te helpen. Ik wil zo graag, maar ik wacht al zo lang! Om mij heen hoor ik ineens allemaal verhalen van mensen die een miskraam krijgen of helemaal geen kinderen kunnen krijgen. Ik wordt daar toch een beetje depri van. Als het bij mij nou maar wel gaat lukken!

4. marianne

marianne Actief lid

13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Je moet gewoon de tijd nemen!! Er zit helaas niets anders op. Je lichaam moet zich gewoon weer herstellen en alles zelf op gang brengen. Ik heb het ook....en ken het irritante wachten.....en heb inmiddels wel geleerd dat het vrouwelijke lichaam een complex is.

Mijn advies.......neem rustig de tijd voordat alles weer regelmatig is en in de tussentijd kan je gewoon door "klussen". ;)

Succes ermee!!

Liefs Marianne

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik sluit me daar bij aan. Ik word ook erg onzeker door alle verhalen uit mijn omgeving of van de forums, besef dan steeds dat het echt wonderen zijn en dat je die niet even in kan plannen.

Neem de tijd hoe moeilijk het ook is zodat je lichaam weer vanzelf een cyclus krijgt.

6. Niet meer actief

Je lichaam moet nog wennen zonder pil komt vast wel vanzelf wel goed!

Volgens mijn huisarts kon het wel 6 maanden duren voordat ie weer regelmatig word zeg maar ;)

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik ben ook gestopt in december en ik heb ook nog steeds geen stabile cyclus.
    1e Cyclus 35
    2e Cyclus 28
    Tot de dag van vandaag nog geen ongie gezien....
    Ik weet hoe je je voelt

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik las laatst dat door het slikken van de pil veel vitamines en miralen "verliest."

Vooraal de b-vitamines hebbene r zwaar onder te lijden. (b vitamines zijn bijvoorbeeld foliumzuur).

NOu is het misschien een totaal schot in het duister wat ik nu zeg en ik baseer het eigenlijk nergens anders op als mijn gezond (nou ja gezond ;) ) verstand: misschien eens een b-complexje slikken?

9. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Eindelijk!! Afgelopen zaterdag m'n eisprong gehad. Welliswaar 8 weken te laat, maar ik voelde hem. Ik had al ovulatietesten in huis gehaald voor de volgende ronde, maar omdat ik'm voelde heb ik voor de zekerheid maar even getest, en ja hoor! Ik ben wel blij, want nu weet ik een beetje van welk gevoel ik kan uitgaan. En natuurlijk 's avonds meteen geklust, dus wie weet! (of zijn we dan al te laat?). Eindelijk kan ik weer vooruit kijken.

Groetjes Margriet

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je gaat klussen nadat je je eisprong hebt gehad (gevoeld) ben je in principe al te laat (er is een kleine kans maar ze zeggen dat als je na je eisprong klust het eigenlijk gewoon te laat is)

maar als je van die ovulatietesten hebt die je lh piek meten dan ben je op tijd, die geven aan dat je eisprong binnen 24-48 uur zal komen. en ja dan is het afwachten ... ;)

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik ben met mn 2 eerste na de eisprong zwanger geraakt dus het kan wel ;) Nooit geschoten altijd mis toch!?

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat kan ik daar nog op zeggen, niet geschoten is idd altijd mis.. ;)

ik vondt het wel fijn dat ik voelde als mijn eisprong eraan zat te komen maar afgelopen maand helemaal niks gevoeld dus tja dan moet je het toch weer hebben van die 1e lucky shot he... ;)

maar oefening baart kunst ;)

13. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben 1 januari gestopt met de pil en ik heb nog helemaal geen echte cyclus.. ben nog maar 1 keer ongesteld geweest.. en dat was ook in januari..

succes

14. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Toch raar.... nu ik gestopt ben met de pil lees ik dit allemaal eigenlijk pas, nooit mee bezig gehouden.

vraag me wel af, als ik me hier eerder in had verdiept (en vroeger toen ik met de pil begon) wellicht was ik er dan toch anders mee omgegaan, en ook eerder gestopt met de pil dan mijn 31ste...

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is allemaal achteraf meid, je weet het toch nooit van tevoren hoelang het gaat duren eer je in verwachting ben, het is zo verschillend.

veel succes :)

Deel Deze Pagina