Hoi meiden. Ik gebruik een thermosfles om afgekookt warm water te bewaren voor de flesvoeding. Hoe maken jullie zo'n thermosfles schoon? Ik spoel hem alleen om, want er gaat alleen water in, maar ik zou het voor mijn eigen idee toch wel fijn vinden hem eens echt grondig schoon te maken, maar moet dat dan met afwasmiddel? Of iets anders? Handige tips zijn welkom
Om de paar dagen gewoon de binnenkant wassen met afwasmiddel en flesborstel. Goed spoelen met warm water. Elke dag spoel ik hem alleen met heet water.
Inderdaad met een flessenborstel. Als je die niet hebt: sponsje met afwasmiddel o.i.d. in de thermoskan, afwasborstel ondersteboven in de thermoskan (steel naar beneden) en met het sponsje boenen. Goed omspoelen. Klinkt een beetje gek, maar simpele oplossing
Een hele goede tip: een stuk van een vaatwastablet, of poeder en warm water. Deksel er strak op, en hij bruist zonder moeite helemaal schoon. Doe ik met alle soorten thermosflessen zo af en toe. Daarna wel een paar keer goed omspoelen, zeker als je'm gebruikt voor baby voeding.
zo'n tablet om kunstgebitten te reinigen.. hoe heten die dingen ook al weer? Dat is hét middel . Ik lees net online dat ze ook heel goed werken om de wc schoon te krijgen aah: Steradent! Dat is het!
Kokend heet water en Glorix. Halfuurtje laten zitten en dan goed afspoelen en wassen met een borstel en dreft. Ik doe er voor de zekerheid nog een goede scheut (lees: halve fles schoonmaakazijn) in met kokend water en laat dan nog even staan. Ja ja, ik ben heel grondig altijd