Thermosfles schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi meiden.

Ik gebruik een thermosfles om afgekookt warm water te bewaren voor de flesvoeding. Hoe maken jullie zo'n thermosfles schoon? Ik spoel hem alleen om, want er gaat alleen water in, maar ik zou het voor mijn eigen idee toch wel fijn vinden hem eens echt grondig schoon te maken, maar moet dat dan met afwasmiddel? Of iets anders? Handige tips zijn welkom :D

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Kokend water en een scheutje azijn zou ik zeggen? En daarna natuurlijk weer goed omspoelen.

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Om de paar dagen gewoon de binnenkant wassen met afwasmiddel en flesborstel. Goed spoelen met warm water. Elke dag spoel ik hem alleen met heet water.

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Inderdaad met een flessenborstel.
    Als je die niet hebt: sponsje met afwasmiddel o.i.d. in de thermoskan, afwasborstel ondersteboven in de thermoskan (steel naar beneden) en met het sponsje boenen. Goed omspoelen.
    Klinkt een beetje gek, maar simpele oplossing:)

5. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Een hele goede tip: een stuk van een vaatwastablet, of poeder en warm water. Deksel er strak op, en hij bruist zonder moeite helemaal schoon. Doe ik met alle soorten thermosflessen zo af en toe. Daarna wel een paar keer goed omspoelen, zeker als je'm gebruikt voor baby voeding.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo'n tablet om kunstgebitten te reinigen.. hoe heten die dingen ook al weer? Dat is hét middel :) . Ik lees net online dat ze ook heel goed werken om de wc schoon te krijgen ;)

aah: Steradent! Dat is het!

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Kokend heet water en Glorix. Halfuurtje laten zitten en dan goed afspoelen en wassen met een borstel en dreft.

Ik doe er voor de zekerheid nog een goede scheut (lees: halve fles schoonmaakazijn) in met kokend water en laat dan nog even staan.

Ja ja, ik ben heel grondig altijd

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Steradent tabletten voor kunstgebitten.

Deel Deze Pagina