Vraagje aan verpleegkundige.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hallo dames..

Ik ben bezig om in augustus toegelaten te worden tot de opleiding verpleegkundige. Omdat ik niet het juiste vooropleidingsniveau heb zullen er een aantal testen volgen. Ik ga er vanuit dat ik de testen ga halen. Het is overigens alleen Nederlands, voor rekenen heb ik al bewijzen dat ik het aan kan.

Ik heb een aantal vragen. Zelf ga ik de BOL variant doen, BBL kan helaas niet omdat ik niet voldoe aan de opleidingseisen.

Vond je de opleiding pittig?
    Wat vond je het moeilijkste vak?
    Had je leuke stages?
    Heb je snel werk kunnen vinden?

Iemand vertelde me dat je vaker op het einde van je opleiding een baan krijgt aangeboden op je stage plaats, hebben jullie dat ook zo ervaren?

In welke sector zijn jullie uitgestroomd het laatste jaar?
    Zat zelf te denken aan ggz of ziekenhuis.

Hebben jullie nog tips? Ander advies en informatie is ook welkom!

Alvast bedankt.

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de vz. als bol gedaan, maar wou daarna toch door voor verpleegkundige 4, had ik beter meteen kunnen doen, maar ja, als puber dacht ik alleen, vz is korter dus die ga ik doen.
    Ik ben dus de verpleegkunde gaan doen via de BBL. Werkte daarnaast in de gehandicaptenzorg, ik vond het geen pittige opleiding, maar had het geluk dat ik nog al makkelijk leer. Chirurgie vond ik het lastigste, ook omdat ik veel daarvan niet in de praktijk tegenkwam. Ik heb dus geen stages meer gehad.
    Tijdens de vz wel, en daar hebben ze me idd een baan aangeboden voor de BOL vp, en daar werk ik nu nog steeds met veel plezier.

Heel veel succes!

3. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw

Wel nog even erbij: inmiddels ook de pabo gedaan en sta nu 2 jaar voor de klas, dus niet veel werkervaring gehad ;) 1 jaartje maar :) Misschien heb je hier niets aan en zoek je iemand met een recentere opleiding en recent werkervaring, maar hoop dat je er wat aan gehad hebt...:)

4. kili

kili Niet meer actief

In 2002 mijn diploma gehaald als vpk nivo 4. (bol)

Vond je de opleiding pittig? Wisselend. Opzich vond ik het goed te doen, maar ik kan opzich goed leren.
    Wat vond je het moeilijkste vak? anatomie. En psychiatrie. (dat vond ik de minst leuke richting, dus niet eens het moeilijkste)
    Had je leuke stages? wisselend, ziekenhuis is mijn ding niet, patienten wisselen te snel. maar wel veel geleerd. Verder topstages gehad.
    Heb je snel werk kunnen vinden? ja, in juli diploma en in sept gestart in de vgz

Iemand vertelde me dat je vaker op het einde van je opleiding een baan krijgt aangeboden op je stage plaats, hebben jullie dat ook zo ervaren? Hoor het wel vaker, maar zelf niet ervaren

In welke sector zijn jullie uitgestroomd het laatste jaar?
    Zat zelf te denken aan ggz of ziekenhuis.
    Ziekenhuis, omdat ik daar het meeste leerde, op cardiologie laatste stage )
    Hebben jullie nog tips? Ander advies en informatie is ook welkom!

Ondertussen werk ik dus alweer 11 jaar in de vgz, eerst als coordinator, nu als begeleidster.
    Merk dat ik niet echt als vpk werk, had ook een niveau lager kunnen doen hiervoor.
    Als je wat meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

5. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat het toch invloed heeft op mijn dagelijks leven. Ik kan aan niks anders meer denken, ik wil dit zo graag, maar zal moeten afwachten.

Maak me wel druk om de bp's, die hebben ze tegenwoordig met de pops en paps. Ook wel om ooit werk te vinden aangezien ze flink aan het bezuinigen zijn in de zorg.

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Niet vervelend bedoelt maar er zijn steeds minder verpleegkundige nodig. Ik werk bij een grote thuiszorg instelling en zijn er amper nog.
    ook mijn vriendin die net afgestudeerd verpleegkundige is komt niet aan de bak in het ziekenhuis. (Rotterdam,breda enz geen vacatures)

7. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Dat realiseer ik me maar al te goed. Echter is er geen enkele andere sector wat me aanspreekt. Op het moment gaat het overal slecht in, ook al zou dat niet zijn, ik wil graag iets doen wat ik leuk vind.

8. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Hier de richting thuisverpleegkunde gevolgd en nu werkzaam in woonzorgcentrum. Na m'n opleiding direct werk gevonden. Eerst op oncologie, dan geriatrie en nu woonzorgcentrum wegens dichter bij huis werken.

De opleiding is niet te onderschatten. Vooral anatomie en bloed vond ik het moeilijkste. Qua stages heel afwisselend. Veel hangt af van je begeleiding en de plek zelf.

Deel Deze Pagina