Thermoskan

Discussie in 'Voeding' gestart door flappie, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dag dames,

    Weten jullie hoe lang je heet water in een thermoskan mag bewaren, voor je het in het flesje doet??? Lijkt me wel handig voor 's nachts dat ik dan boven aan thermoskan heet water heb en een fles bronwater, even mengen en drinken maar! Ik wil over een tijdje met de fles beginnen en ben vast wat info aan het inwinnen.
    Alvast bedankt!

    XXX
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Een paar uur mag je het zeker wel bewaren hoor.
    Ik neem ook altijd een termo mee als ik een dagje weg ben. Dan blijft het water goed warm. Neem ook voor de zekerheid al een flesje afgekoeld gekookt water mee voor als het nog te heet is.

    Maar als jij om 10 uur naar je bedje gaat, en de kleine komt halver wege de nacht dan mag je gerust het water uit de termofles gebruiken.

    Heb speciaal een fles voor heet water aangeschaft. Die kan dan over een jaar wel weer voor wat anders gebruikt worden :) Koffie ofzo ;)
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd ik neem ook regelmatig nog een thermoskan mee met heet water

    ook koud water, want stel het is te heet , in dat geval moet jij evengoed nog naar de keuken ;)

    succes
     
  4. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Precies, dat is ook mijn bedoeling, twee flessen mee ( heet en koud)! Bedankt voor de tips, ik ben weer wijzer!

    XXX
     
  5. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    En als ik nou rond een uur of 11 de thermoskan mee naar boven neem, tot hoe laat kan ik dat water dan nog gebruiken? Ook tot een uur of 5? Of gaan jullie eerst naar beneden om het flesje klaar te maken?

    XXX
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik maak een thermoskan om 22 uur klaar en neem dat mee naar boven. Als Tim om 5.30 uur komt, dan gebruik ik dat dat water pas!
     

Deel Deze Pagina