Lotte is bijna 1 en volgens mij mag ze dan over op gewone (halfvolle?) melk. Nutrilon 3 mogen ze volgens mij tot 18 mnd en dan is er ook nog peutermelk. Wat krijgen jullie ukken?
Halfvolle melk... savonds 5 druppels vitamine D erbij en dat sinds ze 1 is. Gaat gewoon goed. Ze is verder gezond, eet voldoende fruit en groente dus dan vind ik groeimelk ed. overbodig en alleen maar extra duur.
Onder de halve liter (poeder)melk moet je vit D gaan geven. Ikzelf wil tot isa anderhalf is poedermelk blijven geven. Ondanks haar fruit en groente etc. Heb dit bij eva toendertijd ook zo gedaan. Tegenwoordig mag je geloof ik wel de kinderen vanaf 1 jaar "gewone" melk geven. Zitten in ieder geval minder calorieen in dan in poedermelk. Kwebbel
KLopt.. ik geef Lisa vanaf 1 jaar ook gewone halfvolle melk. Drinken ze minder dan 300 of 500 ml opvolgmelk (zijn de meningen nl over verdeeld) of geef je gewone melk dan moet je vit. D bijgeven. Wijzelf geven Lisa Vit. D tabletten. (1 tabl. per dag bij het ontbijt)
Hmm ok, voor de calorieen hoeven we het niet te laten want Lotte zit nog steeds onder de gemiddelden op de curves. Mss af en toe eens wat gewone melk proberen en voor de rest poedermelk. Bedankt!
Waarom wil je poedermelk gaan gebruiken Wen?? Als lotte voldoende fruit en groente eet dan hoeft dat nl niet hoor.. je kan dan gewoon halfvolle melk geven. Het CB hier vind het nl ook niet nodig die poedermelk vanaf 1 jaar..
ik heb gehoord dat je je kind beter volle melk kan geven ook volle yoghurt en kwark zal as week nog eens even vragen waarom ook alweer maar had iets met de eiwitten te maken
Ik heb as een tijdje volle melk gegeven, maar dat hebben ze niet in houdbare drinkpakjes! Astrid krijgt nu houdbare melk van friesche vlag (halfvol) en doet het daar prima op! Je kan ook poedermelk gebruiken, maar tsja.. je wilt ook een keer van die poederzooi af zijn denk ik dan!
Mijn CB adviseerd halfvolle melk.. er zitten toch de vetten in die ze nodig hebben en weer niet teveel zoals in volle melk. Ja idd vond die poedermelk ook verschrikkelijk.. maarja nu met Tim beginnen we weer van voren af aan. (heb het er graag voor over hoor)