meer sociale contacten krijgen

Discussion in 'De lounge' started by Caruli, Feb 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi allemaal.

ik weet niet goed dit even kort uit te leggen.
    maar ik ben een thuisblijfmoeder op dit moment.
    ik krijg pgb om mijn zoontje te verzorgen. hij is op papier dus mijn werkgever.
    ik kom haast nergens behalve op school of ziekenhuis.
    in het begin heeft iedereen interesse en leven ze mee toen mijn zoon ziek werd enz.
    nu bellen of appen mensen niet meer en komen niet eens meer langs..
    terwijl bij de eerst zh opname iedereen dat wel deed.
    ik sta overal alleen voor en voor mijn kids doe ik alles. maar wil gewoon weer wat meer contacten. ook eens volwassen praat en niet alleen de mensen die ik in het zh spreek enz
    snappen jullie het?
    mijn zoontje is vaak ziek thuis dus dan kan ik ook niet de deur uit.
    voor mijn gevoel bestaat mijn leven nu uit verzorgen mijn huishouden en kleintste naar en van school halen..
    eens in de 2 weken gaan ze een weekend naar mijn ex en dan ben ik op.
    doe ik de grote boodschappen en wat in huis en dan is het weekend voor mijn gevoel weer voorbij...
    heb wel mensen die ik 'ken' maar spreek ze vooral via Facebook of app.
    ach ik denk dat jullie ook geen oplossing hebben maar het is ook even fijn om te spuien.
    sorrie:oops::oops:

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Herkenbaar, maar dat wist je al. Ik heb wel mensen die ik via fb irl ben gaan ontmoeten en daar heb ik nu (lees 2) contacten aan overgehouden.

Caruli likes this.
  3. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Er zijn ook een soort dating websites, maar dan om vrienden te vinden. Ik heb via vriendinnenonline een leuk contact opgedaan.

Misschien is er wel een lotgenoten vereniging voor ouders met een ziek kind waar je ook mensen kunt leren kennen.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,053
    16,582
    113
    Heel herkenbaar helaas. Verschrikkelijk als je het gevoel hebt er alleen voor te staan en dan ook nog als je niet eens je ei bij een ander kwijt kunt of dat mensen eens uit zichzelf vragen hoe het gaat. Dan is alleen ook echt heel erg alleen.

Hier ervaar ik dat precies zoals jij. Ik heb een moeilijke baby op de wereld gezet.:p(huilbaby) Vriendinnen waarvan ik dacht dat ze echt vriendinnen waren zijn geen eens op bezoek gekomen en de vriendin die wel op bezoek is gekomen kwam pas toen mijn zoon 11 weken oud was. Dat deed echt pijn. " ze had geen tijd ivm haar werk," maar ging in die 11 weken tijd wel 2 keer lange weekenden, ongepland naar het buitenland. Niemand vraagt hoe het gaat en de enige waarmee ik elke dag contact heb (buiten mijn man om) is onze zoon in baby taal.:roflmao:

Caruli likes this.
  5. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

Nov 29, 2014
    1,365
    571
    113
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel PGB je ontvangt voor je zoontje, maar is het niet een mogelijkheid om voor een deel extern hulp in te kopen? Wellicht een verpleegkundige of ander soort verzorger/begeleider. Dan heb je een beetje ademruimte en kun je gestructureerd andere afspraken inplannen zoals vriendinnen of misschien op zoek naar een hobby waar je mensen kunt tegen komen.

Syane and DastyQueen like this.
  6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nou dat slaat ook nergens op van je vriendin...
    Ik ben zelf heel anders. Als ik weet dat iemand het lastig heeft of een ziek kind enz zal ik altijd vragen hoe het gaat en als het kan helpen ook.. maar ja

7. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Hier bestaat een mama-cafe (gaat van jgz uit). is gratis en je kan gewoon aanschuiven terwijl je kindje speelt.
    Ik weet niet of 1 van je kinderen op sport kan? Maar bij kleutergym of dans oid kan je ook andere ouders ontmoeten is mijn ervaring.

Je alleen voelen is niet leuk! Ik woon te ver weg, dus wat afspreken is niet zo handig..

DastyQueen likes this.
  8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Helaas is dat niet mogelijk.

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ah misschien is er hier ook een soort mamacafé.
    Ik heb zelf geen vervoer en doordat zoontke of vaak ziek thuis is of in het zh ligt kan mijn jongste helaas weinig buitenshuis doen. Afspreken met klasgenootjes wel. Maar meer dan een praatje op school met ouders is er niet. Meeste werken en hebben een heel ander leven. Heb het idee soms alles te missen en overal buiten te vallen.
    En de mensen die ik leer kennen in het ziekenhuis wonen vaak ver weg en contact blijft dan vaak via fb of whatsapp. Mijn wereld is dan zo klein. En zo jammer dat er zoveel mensen in het begin je bestaan maar op den duur ebt dat weg. Ik weet ook wel dat iedereen door leeft. Maar ik ben en blijf altijd interesse houden in amderen maar terug...

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,053
    16,582
    113
    Persoonlijk denk ik dat mensen veel meer met zichzelf bezig zijn dan vroeger. Ik vind dat echt ontzettend jammer.
    15 jaar(!) jaar vriendschap en geen eens een Whatsappje hoe het gaat.
    Ja en zo ben ik ook. Een beetje interesse in elkaar en elkaar helpen zou soms zo fijn zijn.

Caruli likes this.
  11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,100
    3,879
    113
    Wat zou je qua tijd het beste uitkomen, overdag of juist de avonduren?

Met zo’n mama café kun je andere moeders leren kennen, maar je kunt ook kijken wat cjg bijvoorbeeld organiseert of je plaatselijke welzijnsorganisatie. Soms best leuke activiteiten, overdag en ‘s avonds.
    Net als de volksuniversiteit, die hebben vaak betaalbare cursussen waar je mensen kunt leren kennen met vast één gezamenlijke interesse.
    Ik zie ook nog wel eens (dames)wandelclubs, misschien ook gezellig om je bij aan te sluiten of op school helpen als dat lukt i.c.m. de zorg voor je zoontje.
    Wie weet samen met een buurvrouw een buurtfeest/straatfeest organiseren om buren beter te leren kennen?

12. Dustin

Dustin Actief lid

Jun 4, 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ik zit helaas met hetzelfde probleem maar dan omdat ik zelf een beperking heb en daardoor niet werk. ik spreek wel een aantal mensen via facebook of app maar echt contacten heb ik niet.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,268
    1,031
    113
    Zuid-Holland
    Ik begrijp je verhaal heel goed, kan me heel goed voorstellen dat je naast moeder zijn ook wat ruimte nodig hebt om jezelf te zijn en kletspraat met andere volwassenen nodig hebt. Maar je korte antwoord: helaas is dat niet mogelijk roept bij mij wel vraagtekens op. Ok , je zoon heeft jou heel hard nodig. Maar zijn er daarnaast echt geen mogelijkheden om eens je handen vrij te hebben naast het ene weekend in de 14 dan? Denk niet gelijk dat kan niet , maar ga eens open onderzoeken wat er wel mogelijk is. Al zijn het maar kleine momenten. Mijn inziens zijn die momenten voor jou heel belangrijk om het ook vol te kunnen houden in je zorgende rol!

14. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Ik zou ook gaan voor het volgen van een cursus, sport voor moeders of mamacafe enz. Er moeten toch wel mensen in je omgeving zijn die dan best eens willen oppassen?

15. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik bedoelde helaas niet voor het pgb en inhuren van externe verzorging. Dat pgb is op dit moment mijn inkomen en kan ik niet uitbesteden.
    Ik ga eens hier rondkijken of er inderdaad evt een mamacafé of zoiets dergelijks is.

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,031
    6,779
    113
    zuid-holland zuid
    Is er een activiteit die je kindje kan doen? Zwemmen voor gehandicapte kinderen bijvoorbeeld? Iets waar je in contact komt met lotgenoten? Die begrijpen je vaak toch beter denk ik.

Verder is er bij ons een moedernetwerk vanuit het consultatieburo, waar 'vrijwillige' moeders als een soort steuntje in de rug langsgaan bij moeders die even een praatje met een volwassene nodig hebben. Bestaat zoiets bij jullie?

En anders jezelf dwingen de deur uit te gaan in je vrije weekend. Zoek een club/hobby waarbij het niet erg is dat je de helft van de lessen mist. Soms kun je bijvoorbeeld sporten met een strippenkaart en kom je wanneer het jou uitkomt. Yoga, danslessen, aquajogging ;)

Caruli likes this.
  17. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Heel lastig :(

Ik dacht nog aan: misschien een baan zoeken voor 1 of 2 dagen in de week mits je een goede pgb’er kunt vinden? Ik heb toen via nationale hulpgids een oproep gedaan en kreeg 20 reacties van Zzp’ers in de zorg uit de buurt. Hiervan heb ik er toen 3 uitgenodigd op gesprek en met 2 daarvan klikte het goed, die hebben het laatste jaar van mijn dochter voor haar gezorgd zodat ik even mijn handen vrij had. (De een 3 middagen in de week tussen 15:30 en 17:30 en de ander eens per 4 weken een zaterdag of zondag)

En evt een hoger bedrag aanvragen? Zit hij in de WLZ of loopt het via jeugdzorg? Er is in onze gemeente steunpunt Mantelzorg, daarin is er ook mogelijkheid om tegen een laag tarief eens per maand iemand een avondje op te laten passen (iemand uit de zorg) misschien is er bij jullie ook zoiets?

Kan je ex niet een dag in de week opvang regelen? Zodat jij erop uit kunt?

Gaat je zoon wel naar school?

Caruli likes this.
  18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heb zvw pgb.
    Ik moet eind deze maand met de jongste naar het cb dan zal ik daar ook eens navraag doen. (Nooit geweten dat er mamacafe's enz zijn).
    Oh kijk dan zal ik ook eens de gemeente bellen of er hier ook zo'n mantel steunpunt is.
    Zo krijg ik toch nog wat tips:)

19. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,299
    11,902
    113
    Heej Caruli, wat vervelend dat je zo weinig sociale contacten hebt. Misschien contact zoeken met lotgenoten. Is er misschien een club voor ouders met kinderen met eenzelfde of zelfde soort aandoening?
    Kan de vader niet meer bijspringen? Het is wel handig voor hem. Jij doet alles en hij maar een weekendje in de twee weken. Dat is echt uit verhouding.

Caruli likes this.
  20. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,299
    11,902
    113
    De organisatie MEE heeft vaak ook goede tips voor mensen in jouw situatie. Die kennen de weg ook goed mbt wat er allemaal georganiseerd en geregeld wordt.

Caruli likes this.

Share This Page