Hallo! Wij zijn hard aan het nadenken over een naam voor onze tweede zoon. Nu hadden we al vrij snel de naam Wyatt in ons hoofd. We vinden het een superleuke naam en in Amerika staat hij ook in de top 50. Maar: in Nederland komt hij niet zo vaak voor en we zijn een beetje bang voor de "hoe?- wat?-apart?"-reacties. Dus dat ons arme jongetje de rest van zijn leven zijn naam moet uitleggen en spellen... Dit houdt ons nu een beetje tegen, wat ik erg jammer vind, omdat we voorlopig geen goede alternatieven hebben. Wat vinden jullie??
Nee hoor, is helemaal niet raar/apart. Je ziet zoveel kids in Nederland met een Amerikaanse naam. Ondertussen is dat echt wel ingeburgerd in ons kikkerlandje
Ik vind het niet mooi voor een kindje in NL, buiten dat is het ook mijn smaak niet. @Joso156: Ik neem aan dat je het uitspreekt als Waajut.
Als ik zie wat voor exotische namen er af en toe gegeven worden, vind ik Wyatt en leuke, stoere naam.
Kan prima hoor! Onze dochter heeft ook een amerikaanse naam, de reacties die we hebben gekregen waren heel goed! Niet dat het wat uitmaakt want wij vinden het de leukste naam maar het is altijd spannend wat mensen ervan vinden als het een niet veel voorkomende naam is of wat ze niet zo direct kennen.
In de serie Charmed heette het zoontje van Piper Wyatt. Dus ik denk dat een redelijk aantal mensen de naam daarvan kent. Verder vind ik hem zeker niet zo vreemd als sommige andere namen die ik voorbij zie komen. Dus ik zou het gewoon doen als jullie hem mooi vinden.
hier in de wijk woont ook een Wyatt, prima naam! Neefje van me heeft ook zo, maar die woont in Amerika Schijnt een oud Amerikaanse naam te zijn..
Ik denk als je mensen die met zijn naam te maken hebben 1 keer verteld (hoeft denk niet eens) hoe je het uitspreekt dat het heeeel snel went. doen dus!
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat we er dan maar gewoon voor gaan . Ik heb trouwens nooit die serie gezien! In Amerika staa tWyatt inmiddels in de top 20, dus daar komt hij erg vaak voor...