Julia te populair???

Discussie in 'Babynamen' gestart door DaphneB, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wat een dilemma...

Wij vinden beide de naam Julia heel erg mooi voor als wij een meisje krijgen. Toch vinden wij het erg jammer dat deze naam zo populair is en daarom een beetje on-creatief overkomt.
    Maar keer op keer als ik andere naam verzin en ik zie Julia weer op mijn lijstje naam vind ik deze toch zoveel leuker dan alle andere namen....

In hoeverre zou voor jullie een populaire naam een probleem zijn?
    of zit ik nu te zeuren om niet ;)

2. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Als jullie Julia mooi vinden waarom niet, houd er alleen rekening mee dat ze dalijk in de klas oid niet de enige Julia zal zijn, lijkt mij geen probleem t is maar hoe je er zelf over denkt:) lekker doen dus!

3. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    idd, als jij de naam mooi vind dan moet je het gewoon doen!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Ik had al jaren voordat ik zwanger was door Friends Emma in mijn hoofd. Mocht ik ooit een dochter krijgen dan zou dat het worden .
    Inmiddels was het 6 jaar geleden een heel populaire naam maar wij vonden hem mooi dus de oudste heet dus Emma.
    Ze is de enige in de klas dus dat valt weer mee.
    de jongste fleur, staat ook hoog in de top 20 maar wij vonden het gewoon mooi en voldeed aan de eisen : niet te lang, duidelijk hoe je het schrijft en goed uitspreekbaar en vooral niet engels.

Gewoon Julia doen hoor als je het zo mooi vind.

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou zelf niet voor een populaire naam kiezen, maar als het echt de naam is zou ik het zo doen hoor! Enne... Ik vind het nog wel meevallen met de populariteit... Kan ook aan de regio liggen natuurlijk...

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb jaren gedacht dat ik een dochter Sarah zou noemen.
    Toen ik eenmaal zwanger was, ben ik gaan kijken hoe vaak die naam werd gegeven in de voorgaande 12 maanden en helaas, pindakaas; toen heb ik hem laten vallen als optie.
    Hoe mooi ik de naam ook (nog steeds) vind, ik had zelf altijd minstens 2 naamgenoten in de klas en dat wil ik niet voor mijn kind. Wij hadden dus afgesproken geen naam te geven die vaker was gegeven dan (ongeveer) 100 keer in het voorgaande jaar. Zo zijn er heel wat opties gesneuveld.

Je moet voor jezelf afwegen hoe belangrijk je originaliteit vindt, afgezet tegen de keuze voor de mooiste naam. Die beslissing kun je alleen maar zelf maken.

Overigens zijn wij er voor een meisjesnaam nooit (helemaal) uitgekomen. Gelukje voor ons dat we een zoon kregen ;)

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Onze gekozen naam voor een meid staat ook in de top 20. Dat is namelijk ook Sarah. Ik wide geen populaire naam maar vind andere namen niet mooi. Dus dan maar een populaire naam. Onze Jongensnaam is minder populair.

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Wij hebben onze keuze niet gemaakt op basis van wel of niet populair. Wel gekeken, maar daaruit bleek dat het juist de laatste jaren een minder populaire naam was... (maar nog steeds in de top (???).

Wat het belangrijkste is dat je zelf vind dat het DE naam is... Misschien als je straks je kindje ziet dat je denkt... het is helemaal geen Julia... en dat je alsnog wisselt... Je zult niet de eerste zijn volgens mij...

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hier ken ik geen Julia, niet op school, wijk, familie of baby web forums.

10. Baby82

Baby82 Actief lid

25 nov 2007
    120
    0
    0
    Als het voor jullie DE naam is, zou ik haar zeker Julia noemen! Het feit dat het een populaire naam is wil alleen maar zeggen dat veel mensen deze naam mooi vinden, dus prima keuze ;) Wel zou ik in mijn omgeving kijken of er geen andere kindjes zo heten (die straks bij jullie kindje in de klas komen bijvoorbeeld). Hier komt de naam Julia helemaal niet zoveel voor!

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ken ook geen enkele Julia..

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze zoon heeft ook een populaire naam. Daardoor ook getwijfelt maar we vonden de naam beide zo mooi. dus we hebben die naa wel gekozen.

13. rums

rums Niet meer actief

Als het de enige naam is die jullie beiden mooi vinden dan moet je dat zeker doen.
    Zelf willen wij geen populaire naam dus hoe mooi het ook is een top 30 naam wordt het zoiezo niet voor ons.

14. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    wij vonden het ook jammer dat Emma zo populair is maar toch hebben wij onze jongste zo genoemd! nou scheelt het dat niemand hier in de buurt/familie/vriendengroep een emma heeft anders had ik het niet gedaan..

ik zou het gewoon doen!

15. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Als het echt jullie favoriete naam is zou ik het gewoon doen!

16. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    ik ken wel julia's. maar wat anderen ook zeggen: als het DE naam is voor jullie moet de positie in de lijstjes niet het belangrijkste zijn.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Is Julia zo populair dan? Ik werk op een basisschool en daar zit geen Julia op.
    Wel een leuke naam trouwens!

18. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Zo dacht ik ook, ruim 1.5 jr geleden. Toen stond de naam Julia ook al in de top 5. Hadden wij maling aan ;)

19. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0

Super mooie naam, deze hadden wij ook als 2e naam als we een meisje zouden krijgen. Volg je gevoel als je dit de mooiste naam vind.

Onze zoon het Milan, is ook een populaire naam.

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik ken maar 1 Julia en die heb ik maar 1 keer gezien. Valt dus best mee!
    Ik zou de naam gewoon kiezen, tenzij je iemand in je nabije omgeving hebt die al zo heet...

Deel Deze Pagina