blijf van dr af!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    zit net met sophie bij intratuin op moeder te wachten samen met mn schoonmoeder, komt er een opa bij ons zitten, die begint in plat drents een heel verhaal. heb ik dus niets van verstaan. ineens gaat ie naast sophie zitten, in dr wangetje knijpen en toen de druppel. ff met zn vieze (gele,van het roken) duim het onderlipje van sophie omlaag doen, "want ze heb al van die mooie tandjes". oehhhhhh, achteraf kan ik mezelf wel voor de kop slaan! heb alleen dr hoofdje wat weggedraaid. had natuurlijk gewoon moeten zeggen: "wilt u wel van haar afblijven!?". maarja op dat moment sta je even perflex...

zowiezo, vreemde mensen die aan dr zitten.... oeh, kan ze wel wringen!

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Jasses!
    Je hebt haar daarna toch wel meteen onder de douche gezet (grapje)....
    Maar ja, inderdaad, mensen kunnen zo lekker ongevraagd aan je kind gaan liggen plukken. Heb ik echt een hekel aan, zeker als ie lig te slapen!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Gadverdamme, blech! Ik snap dan ook precies wat je bedoelt hoor, ik houd er ook niet van als vreemden aan Jaslynn zitten. Zeg er eigenlijk ook nooit zoveel van, maar laat wel blijken dat ik er niet van gediend ben door haar naar me toe te trekken.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Een vriendin van me heeft gewoon standaard zo'n muggennet over de kinderwagen, of er nou muggen zijn of niet haha, maar meer tegen die vieze friemelhanden van vreemden.
    Ik heb het ook wel eens gehad, heb er niets van gezegd, maar heel boos gekeken, toen hield het wel gelijk op.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik zei al tegen mn schoonmoeder: "ik roer toch ook niet met mn vinger in zijn mond om te kijken hoeveel tanden opa nog heeft?"

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Brrrr, nee dat laat je wel uit je hoofd, voor je zo'n gelig kunstgebit aan je vinger hebt hangen :) !

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nou gelijk wat van zeggen hoor....!

Een kennis van de voetbal.... raakte ook de tong van mijn zoontje (die toen nog echt baby was) met zijn vingers....

Nou die heeft gelijk voor 5 centen van mij mee gehad....! Zo onhygienisch.... ik alle flessen uitkoken en dan met vieze vingers in de mond zitten..... bahh...

En dan helemaal bij zo'n vieze oude man...! Rot op zeg! Koop dan maar een pop.....

Begrijp je gevoelens dus helemaal!

xxmona

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha, heb hier ook een gruwelijke hekel aan. Als mensen het tegenwoordig doen zeg ik "als je nog eens aan haar zit ga ik slaan hoor", beetje op grappige toon, tot nu toe begrijpt iedereen de hint en doen ze het geen tweede keer meer

9. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik stond laatst in de rij bij de supermarkt, druk bezig de spullen op de band te zetten, toen dochtertje begon te huilen. Ik liet haar maar even dr gang gaan, je kunt weinig doen.. maar goed. Een oude vrouw die achter me in de rij stond had haar handen al in de wagen om dochter er uit te halen! Ze vond het zo sneu, zou dr wel even troosten.
    Ik ben zo boos geworden! Misschien een tikje overdreven, maar zoiets doe je toch niet?

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ polleke: dat is helemaal het toppunt! Ik heb ook liever niet dat vreemde mensen Thomas aanraken, maar wangetjes knijpen ofzo, trek ik nog net als ik in een goed humeur ben. Maar in de mond of zelfs uit de wagen tillen! Dan word ik wel link!
    Waar ik ook slecht tegen kan: mensen die leuk tegen je kind gaan doen als ie (eindelijk!) bijna slaapt! Daar kan ik echt agressief van worden. Heeft al uren niet geslapen en slaapt ie eindelijk of bijna bij een wandelingetje in de kinderwagen en dan gaan mensen aan zn voetjes zitten ofzo! GGRRR!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja brrrrrr... Hou daar echt niet van!

Zeg dan: Het is net zoals vroeger, kijken met de handjes op de rug!

12. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    kijken mag, aankomen niet!

ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je niets hebt gezegd op dat moment en dan later boos op jezelf wordt, dat heb ik zelf ook wel
    sowieso vind ik het erg brutaal om zomaar een kindje aan te raken die je niet kent, dat doe je toch niet, ook al is het nog zo goed bedoeld

die tip van standaard een muggen-netje over de kinderwagen is wel een goeie trouwens

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat nog erger is: van die mensen die je afkeurend aan staan te kijken als je je huilende peuter even laat huilen. Grrr verschrikkelijk. Laatst stond ik met haar in de rij bij de Ikea, begint ze te huilen (omdat ze van mij in de wandelwagen moest).

Gelijk dat mens voor me met haar vingers in haar oren gaan staan, en een beetje lullige opmerkingen maken over kleine kinderen in winkels.

Je hoeft je kind toch niet bij ieder huiltje gelijk te troosten (zeker een peuterpubertje niet) Waar bemoeien ze zich mee?

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Die mevrouw is zeker zelf als volwassenen geboren....!?
    Stomme lui allemaal....

15. Niet meer actief

ik snap uberhaupt niet wie het uitgevonden heeft om in wangetjes van kleine baby/kindjes te gaan knijpen, ik denk dat geen enkel kind het leuk of prettig vindt, als een vreemde dat doet.

Ik kan er ook niet zo goed tegen hoor.

16. Dushi

Dushi Niet meer actief

:x ik zou het ook niet moeten zien! :x

Op de één of andere manier straal ik uit naar mensen zich vooral niet met me te bemoeien. Heerlijk is dat.

Soms maak ik me al druk als de leidster van het kdv iets te amicaal met Vera doet.

Het verschil bij het laatste is voor mij dat Vera zich prettig voelt bij de leidsters. Dan is het OK.

Zucht.... er komt een tijd dat we los moeten laten dames....vreselijk lijkt me dat.

17. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

:evil: * pets* afblijven. Het lijkt haast of een baby een algemeen bezit is. Iedereen zit maar aan je kind te friemelen en te frunniken.

Hier een zusje die het erg leuk vind om in het mondje van mijn dochter te kijken, ze heeft nu 2 tandjes. Nog geen 5 minuten geleden een sigaret gerookt.

De hint, zo nou heeft ze de nicotine wel weer binnen en zal ik even mijn ongewassen vingers in jou mond stoppen werken vaak niet, hup van schoot en bij mama! :) En dan nog gepikeerd zijn ook he!

Ja hallo, beetje hygienische graag. Zonder handen wassen stop ik mijn vingers ook niet in haar mond.

heel verhaal, begrijp je frustraties dus heel goed ;) wat zei oma?

Mijn moeder en schoonmoeder hadden het niet moeten zien, zij net twee leeuwen wat betreft ons meisje.

18. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Ik kan me je gevoel best wel voorstellen, maar denk dat je het wel ook op andere vlakken moet bekijken, de beste man weet waarschijnlijk niet eens dat hij iets verkeerds doet door zo gezellig met je dochter te beppen. En dat hij haar lipje naar beneden doet zou ik ook niet zo fijn vinden maar ik probeer me dan maar in te denken dat die man het beste voor heeft met haar en geen kwaad in de zin heeft. Het lijkt haast wel alsof men tegenwoordig bij iedereen over datum nare en rare gevoelens krijgt. Als je het af zou passen bij je eigen opa of oma zou je er denk ik ook geen kwaad in zien?

19. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    He gatsie.
    Mijn meisje heeft gelukkig een in gebouwd alarm als een vreemde te dicht bij haar komt gaat de sirene :D Soms ook minder prettig maar in dit geval had het wel handig geweest denk ik ;)

20. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Bij mij verschilt het per kind.
    Mijn oudste kon er slecht tegen als mensen aan haar gingen plukken, dus vond ik het ook niet fijn, en zorgde er dus voor dat het niet gebeurde, of i.i.g. niet nogmaals.

Bij Boaz, de jongste, heb ik er geen problemen mee als ze hem aanraken.
    (Kijk echt in zijn mond zitten vind ik nou ook weer niet nodig.)
    Hij vindt het nl. wel leuk, moet ook lachen.
    Als ik merk dat hij het niet leuk vind (gebeurt zeer weinig) zeg ik ook dat hij het niet prettig vind.
    Klaar is Kees....

Optillen uit een kinderwagen door een vreemde is daarentegen voor mij wel echt over de grens.
    Dat doe je gewoon niet.

Lekker hè, die moedergevoelens :)

Deel Deze Pagina