Ons mannetje heeft een flinke verkoudheid en vanaf donderdag hoest hij er ook bij. Geen koorts, maar ik ga morgen toch even naar de longen laten luisteren. Nu heb ik tegen het hoesten thijmsiroop in huis speciaal voor baby's van Daro. Maar daar zit dus suiker in wat ik niet snap. Ik heb ook Kruitvat thijmsiroop suikervrij, maar dat is dus niet (speciaal) voor kindjes. Wat is nou wijsheid? Overigens hebben we ook Tussikind geprobeerd, maar dat helpt niet echt.
gewoon de goedkoopste.. hoeveel was je van plan te gaan geven? 10 liter? dat gezeur om suiker altijd.
ik gebruikte van kruidvat eigen merk. maar ik vraag me altijd af of zoiets heel veel helpt... en tsja dat er suiker in zit... zit er geen suiker in dan zijn het wel andere zoetstoffen of rommel denk ik dan...
Dat denk ik ook altijd, maar als hij zo hoest wil ik het toch wel het voordeel van de twijfel geven...
Gewoon thijmsiroop geven, zeker niet die suikervrije!! Wij hebben Daro in huis (ook de suikervrije maar die gebruik ik voor mezelf en voor de oudere kinderen voor in de nacht (als de tanden al gepoetst zijn. Voor het poetsen gebruiken we ook de suikerhoudende)
Ik heb altijd begrepen dat hoestdrank niet word geadviseerd bij kinderen onder de 2 jaar. Hoestdrankjes minder onschuldig dan gedacht | Ouders Online
"Wel blijkt uit Amerikaans onderzoek (gepubliceerd in Pediatrics, jan. 2008) dat vrij verkrijgbare preparaten op basis van antitussiva, antihistaminica, vasoconstrictoren en expectorantia ongewenste bijeffecten kunnen opwekken en bij overdosering zelfs levensgevaarlijk kunnen zijn." Volgens mij valt Thijmsiroop daar niet onder... Zoiets als Noscapect of Bisolvon bijvoorbeeld wel, maar daar staat ook op dat het niet voor kinderen geschikt is. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dan zoiets aan een baby zou geven...maar goed, wie weet zijn/waren ze daar in het buitenland wat minder strikt in.
TS. Mijn dochter hoest al heel lang. Ze heeft er niet heel veel last van, dus ik gaf er niks voor. Nu toch thijmsiroop gehaald. Misschien is het toeval, maar het gaat opeens véél beter. Na hele lange tijd! Ze vindt het trouwens ook nog eens heel lekker Suiker of niet maakt mij eigenlijk weinig uit, voor die paar theelepels per dag. Om heel eerlijk te zijn heb ik er nog niet eens naar gekeken. Beterschap voor je kleine!