.. daardoor krijg ik het niet voor elkaar dat hij de fles leeg krijgt. we geven hem 90+3 om de 3/4 uur. tijdens de fles verschoon ik zn luier, waardoor hij dus weer wakker wordt. ik doe hem zn broek uit, waardoor hij ook weer wat wakkerder wordt. ik laat hem een aantal keer boeren, lukt soms wel, soms niet. warm de fles nog 1x op, omdat melk inmiddels koud is geworden. hij mag per keer 80 tot 100 cc voeding, maar ben iedere keer bijna 3 kwartier (soms bijna een uur) bezig om hem de fles te geven, met alle hindernissen erbij die ik hierboven heb beschreven. hij krijgt melk uit de kleine difrax fles met een s speen, heb al geprobeert met een m speen, maar dat gat is te groot. hij begint heel gulzig, maar dan zakt ie weer gauw af. soms gaat ie de nacht in met maar 40 cc voeding. het frustreert me soms best wel
Is normaal hoor voor zo'nkleintje. Vraagt nogal wat energie om aan die fles te lurken laat staan aan de borst. Je zou een andere fles kunnen proberen waar hij iets minder hard zijn best voor hoeft te doen of het gewoon los laten. Wat er niet in wil kun je er toch niet in proppen dus dan heeft irriteren en zorgen maken ook geen zin. Als hij honger heeft dan drinkt hij echt zijn fles wel leeg.
ik gebruik voor evy de dodie 1 2 3 speen op de difrax fles, het difrax principe gaat dan wel verloren maar ze heeft geen last van krampjes en op stand 3 drinkt ze uiteindelijk de fles nu leeg. Deze speen heb ik haar vanaf dag 3 gegeven omdat ze steeds in slaap viel, ik moest zelfs met spuitjes e.d. voeden, en met de speen lukte het direct, de speen is heel zacht, echt een fijne tip, van een vriendin gekregen.
Hier gaf de kraamhulp de tip om de blote voetjes te masseren, dit stimuleerd net genoeg om wakker te blijven en de fles leeg te drinken. Luca kreeg ook telkens te weinig voeding binnen omdat hij in slaap sukkelde, terwijl hij het wel nodig had omdat hij vrij klein was. Hier werkte het goed en gingen de flessen netjes leeg. Hoop dat je er wat aan hebt, succes met je kleine man.
Hoi, hier hetzelfde probleem gehad ivm prematuriteit en te laag geboortegewicht. Onze zoon krijgt pre-logopedie. Een aantal tips die ik je hieruit kan geven: Baby in zithouding op schoot nemen zodat hij niet tegen je aanzit. Wanneer hij tegen je aan zit/ligt is er geborgenheid en dus kan hij lekker slapen. Je zult hem dan met een hand rechtop moeten houden (met je hand zijn nek/hoofd vasthouden). Daarnaast werkt het ook om onder de voetjes te kriebelen of om de duimmuis te stimuleren. Succes!
Naast alle al genoemde tips: Als je merkt dat de kleine niet meer zuigt, even onder zijn kinnetje masseren. Zo zet je het zuigreflex weer 'aan'. Wij hebben op deze manier onze kinderen geleerd om slapend te drinken. Meteen alle problemen met wakkerhouden en wakker maken voor de fles enz opgelost.