voor alle prutskes met reflux en koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door karine26, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Misschien dat ik al oud nieuws vertel, maar ik voor de zekerheid geef ik dit toch eens mee. Wie weet kan ik hier wel wat mama's/papa's van veel gepruts (en slapeloze nachten :))verhelpen.

Onze dochter (nu 7 weken) blijkt niet alleen reflux te hebben, maar ook koemelkallergie. Reflux was vastgesteld door kinderarts, maar nadien zag ik alle symptomen komen die mijn neefje met KMA ook had. Ik ben dan van NAN AR overgeschakeld naar nutrilon pepti en inderdaad alle KMA symptomen verdwenen. Maar dan hadden we weer die reflux. Met gelilact ingedikt = diaree en krampen, dan met nutriton ingedikt = nog meer diaree en krampen.

Maar ole, na een bezoekje aan de kinderarts nu te weten gekomen dat er sinds een aantal maanden (volgens de KA een viertal) allernova op de markt is (van novalac) en dit voor kindjes met KMA en reflux. Ik heb deze juist besteld bij apotheek en gaan halen, nu hopen op eindelijk een kramp- en spuuwloze baby.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    allernova?
    dat kende ik nog niet
    ik gebruik nutriton en dat werkt goed, geen diaree geen krampen
    hij krijgt nog wel medicatie voor het poepen en voor maagzuurd en misselijkheid

hopelijk gaat allernova bij jullie helpen
    ben benieuwd ;)

3. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    ja, ik ben ook benieuwd!!!! En super dat nutriton zo goed werkt bij jullie, is ook wel een gemakkelijke oplossing.

. Wel nog ter verduidelijking dat het gaat om allernova AR, allernova alleen zou al tijdje bestaan (en dus alleen voor KMA). Zelfs de apotheek had er nog niet van gehoord, maar al die soorten babytjesmelk is dan ook beetje ingewikkeld he... :D

Ik laat binnenkort eens weten of het inderdaad zo veelbelovend is als het klinkt :p

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik had goede hoop, maar de voeding blijkt toch net iets te weinig AR te zijn, ze geeft alles terug. Weer indikken dus. Heeft iemand anders ervaring met indikkingsmiddelen andere dan nutriton?

Deel Deze Pagina