Oeh, dit is een topic voor mij. Ik haat graag en met passie. Wat ik o.a. haat: Een natte sok of natte mouw; Moeten plassen maar er is geen WC te bekennen; Dat je dik wordt van allerlei lekkere dingen eten in de (grote) hoeveelheden waarin ik die dingen wil eten; Reality TV; Verjaardagen, bruiloften en andere verplichte sociale bijeenkomsten; Allerlei onderhoud aan mijn huis of tuin; Katten- en hondenhaar; Facebook; Dogmatisch gezwets, vooral van religieuze aard; Dingen doen 'omdat dat zo hoort' of omdat het 'altijd al zo gedaan is'; Gebroken nagels; Paprika en rauwe ui; Per ongeluk een veel te dikke streep eyeliner zetten; Reclame, in alle vormen; Als er allerlei shit in je container gepropt wordt; Jeugdherbergen; Vliegen en andere insecten in mijn directe omgeving; Een kater hebben na een leuke avond; Geposeerde familiefoto's op een canvas, IXXI of van die hexagontegeltjes; Hoogglans keukens en compleet monochrome interieurs met kussen en prulletjes in één 'accentkleur'; Alle sport op TV; Het koningshuis; Deze dude, dit soort uitspraken en de media die van dit soort stompzinnigheid berichtgeving doen:
En wat zeg je dan? Ik zou in staat zijn om de wekker te zetten zodat hij om 6u aan gaat als hun tot zo laat wakker blijven hebben ze hier ff geluk dat je het wasmachine niet hoort boven.
Hangt me iets van bij dat we dat vroeger zo geleerd hebben, geen stoep = verkeerde kant lopen want dan zie je het gevaar aankomen. Ik vind het alleen gruwelijk irritant
Het zal vast ook veiliger zijn maar niet in een onoverzichtelijke binnenbocht, dan lijkt het mij juist gevaarlijker. Hebben ze sat e rniet bij gezegd?
Zo liep ik een keer aan de rechterkant op een fietspad, want dat ging aan die kant daarna over in een dijkje waar ik op wilde. Toen kwam er een duo mij tegemoet, en die vrouw (jaar of 30) sneerde naar mij of ik de wandel etiquette niet kende
Als de wasmachine klaar is erachter komen dat er nog een verloren papieren zakdoekje in een broekzak zat, het ergste is nog dat het nog wel eens mijn broekzak kan zijn. Veel geluiden: smakken, fluiten, neuriën, harde geluiden, maar ook bijv. het geluid van een bak druiven wanneer die vastgepakt wordt. Slaat nergens op, maar dat krakende plastic...brrr Katten die net op een deurmat kotsen ipv gewoon even ernaast op een tegel (we hebben er 5 en ze lijken er een wedstrijd van te maken) Het weer tot nu toe deze zomer, teveel regen en te weinig zon
Toch wel bijzonder dat men bepaalde personen (anders dan terroristen, moordenaars en consorten) kan haten, daar kan ik mij gewoonweg niets bij voorstellen. (Gelukkig ook maar.)
Beesten in huis. Vondst van vandaag: kakkerlak (zo een heerlijk grote vieze kakkerlak, godzijdank dood!) en een baby leguaan (razend snel dus met geen mogelijkheid te pakken).
Ik lustte tot ik 30 was ook geen koffie of thee. Tot ik uitvond dat ik alleen zwarte thee lust. Bah, rooibos, groene thee etc. En ik lust alleen espresso met melk.
Geluiden!!! Ben ik sowieso overgevoelig voor. De meest irritante: - die klere kattenverjaagkastjes Nee ik ben geen kat en ja ik hoor dat dus ook! Tyfus hoge frequentie - maar ook lage geluiden: de bas van de buurman van 3 huizen verderop - de stem van onze zoon. Sorry kind, ik hou van je met heel m'n hart maar je stem die is zooo akelig hoog - het gesmak van met name de jongste. En dat ze dan ook nog verontwaardigd roept: ''doet ik niet, kijk maar!". En dat ze dan braaf eet met haar mond dicht voor welgeteld 2 millisecondes, om bij de derde hap alweer te smakken maar dat zelf dus niet doorheeft - opgevoerde kutbrommers/ motors/ auto's/ whatever. Wat een tyfus takke herrie is dat! Hoor je ook al van kilometers ver aankomen. - vuurwerk wat steeds vaker ''gewooon ergens tussendoor'' afgeknald wordt! Prima op 31 december/ 1 januari wat mij betreft, maar de rest van het jaar stel ik het gewoon echt niet op prijs. Onverwachte geluiden is sowieso een stressfactor voor mij. - het getik van klokken! - buren van 2 huizen verderop die te hard praten waardoor ik letterlijk hun gesprekken kan volgen over de schutting. - diezelfde buren die altijd dezelfde soort muziek draaien (nederlandstalig, en dan niet die in de zeldzame categorie 'kwalitatief goed' maar al die overige meuk die als het aan mij ligt geen muziek genoemd mag worden ) en dan ook op hetzelfde, te harde volume. Zodat ik weer ''mee kan genieten'' terwijl ik dat helemaal niet wil. - wederom die buren, omdat ze hun teennagels knippen IN DE TUIN! Uhhh ja wat dacht je buurman, omdat jij in jouw tuin zit, reikt het geluid ook maar tot daar ofzo?!? Nee dus, dat kunnen anderen gewoon horen! Ongewenste luchtjes: - wiet! Ik ben er nogsteeds niet achter wie hier in de buurt met enige regelmaat wiet rookt, maar gatver, wat wordt ik elke keer onpasselijk van die gore lucht - sigarettenlucht! Dito reden als de zojuist genoemde. Slaat ook gewoon echt letterlijk op m'n keel, waardoor ik een hoest nooit kan onderdrukken. Diegene denkt vast: o heb je haar weer, die mevrouw die gaat hoesten zodra ik m'n sigaret aansteek. Nee dus; er bestaan werkelijk waar mensen zoals ik die niet expres hoesten bij die onpasselijke lucht, maar hoesten uit lichamelijke reactie. - zweetlucht, zowel van mezelf als van anderen! Maar ook zweet in het algemeen hAAt ik ook gewoon echt! Ik had van de week trouwens een unicum: jonge bezorger formaat tiener+ kwam de boodschappen brengen. Ik vroeg of hij ze ajb. in de gang wilde zetten wat hij netjes deed. Toen rook ik ook een penetrante zweetlucht, maar waarschijnlijk door m'n moederhart dacht ik ineens: ach gos, wat een harde werker - ouderen die vrijwel standaard muf ruiken Verder nog: - dat er maar 24 uur zit in een dag - m'n haren die ik braaf heb gekamd zodat het netjes zit en ik dan m'n kinderen heb weggebracht en je terug thuis komt, in de spiegel kijkt en concludeert dat je haar alwEEr lijkt alsof er een vogelnest bovenop je hoofd is ontploft - dat onze kat veel en veel te vaak op de bank zeikt en hij al helemaal is nagekeken, maar dat er niks lichamelijks is en het dus een mentaal iets is... pffffff... - dat ik steeds vaker kokhalsneigingen krijg de laatste jaren en ik dat echt een vreselijk gevoel vind. Als ik m'n tandenborstel in m'n mond hou, als de kat heeft gekotst en ik het opruim, als de oudste en poepluier heeft (dat komt niet meer zo vaak voor, dus ben die lucht waarschijnlijk ontwend). - mensen die door het toegangspoortje de supermarkt inkomen en dan direct daarachter stil gaan staan om op hun boodschappenlijstje te kijken. Kies een plekje enkele stappen verderop, pannekoek! Anderen willen er ook nog gewoon door namelijk. - in het verleden toen we nog in de stad woonden: mensen die op de smalle ''weggetjes'' van de markt gaan stilstaan om met elkaar te kletsen en dan de hele boel ophouden. Hallooo, denk ook eens aan een ander!! - op blote voeten lopen en dan ineens in water gaan staan wat ik daar niet heb laten vallen en waarvan ik dus ook niet van tevoren weet dat het er ligt zodat ik het dus ook niet kan ontlopen Bedankt he man en/of kinderen dat jullie nooit, maar dan ook nooit het voor elkaar krijgen om jullie handen te drogen zOnder water op de grond te morsen......... - weg moeten met de auto met de kids en er dan achter komen dat er alwEEr 1 autostoeltje mist (staat dan nog in auto van man) grrrrrr - teveel om op te noemen
Ik vind bij sokken beide manieren eigenlijk niet goed. Gaan ze op de normale manier in de was (niet binnenstebuiten dus), dan wordt voor m'n gevoel alleen de buitenkant, de kant dus die de ''vieze'' vloer heeft geraakt, gewassen en dus niet de binnenkant waar de ''vieze'' voet heeft gezeten. Gaan ze binnenstebuiten in de was is dat dus andersom. Maar ik geloof dus ook niet in die truc dat je Lego/ Duplo in een dichtgeknoopt kussensloop in de wasmachine kan wassen. Voor mijn gevoel wordt dan alleen de buitenkant van dat kussensloop schoon, maar niet de Lego die erin zit.. Of misschien wordt het wel iets schoon, maar vast niet zo proper als wanneer ik het allemaal handmatig met een oude tandenborstel en een hoop sop schoon zou maken (waar ik natuurlijk niet aan begin, gezien de berg Lego). Maar misschien heb ik gewoon wat OCD trekjes
Dit is een guilty pleasure van mij. Ik rook al jaaaaaren geen wiet meer, maar als de overburen buiten zitten te roken kan ik daar echt van genieten. Ik heb overigens enorm genoten van al je ergernissen, inclusief alle uitroeptekens leuke lijst.
Dit had ik pasgeleden ook. Begon zo’n dude op een fiets me af te zeiken.. ik liep in een bocht en kon niks zien als ik aan de “juiste” kant zou lopen
Ja, dat leren de kinderen op school! In den onoverzichtelijke bocht moet je altijd aan de buitenkant lopen.
Ik heb me ook kostelijk vermaakt met de jouwe Die "dude" van jou: elke keer als ik die op tv zie kan ik het (haast) niet laten om te roepen dat hij lijkt op een ongewassen hond Type bearded collie.
Momenteel dingen die ik haat op de camping Stip op 1: huilende en krijsende kinderen midden in de nacht. Elke nacht weer. Ook overdag. Gewoon je zal zo'n krijskind hebben Mensen die de wc vies achterlaten. Doe je dat thuis ook denk ik dan. Afwassen bij de tapplaats voor warm water. Kan je 10 minuten wachten op warm water Scheefparkeerders. Als je zelf maar staat Gelukkig zijn er ook leuke dingen