Aparte steken of beten van beesten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 31 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Jaarlijks word ik door de tijgermug gestoken, iets wat voor veel mensen erg tropisch klinkt.
    Zelf vond ik de beten van de zandvliegen in Afrika wat enger, en vervelender.
    Maar zojuist ben ik voor het eerst in mijn leven door een duizendpoot van zo'n 5cm gebeten. :eek:
    Harde steek en nu is mijn hele voet dik.
    Weer een beest op mijn lijstje erbij. :roflmao:
    Wees gerust, al deze beesten komen zover ik weet niet in Nederland voor.

    Door wat voor vreemd/apart/eng beest zijn jullie ooit gestoken of gebeten?
     
  2. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.792
    2.385
    113
    Limburg
    Vriend in ik zijn beide een aantal keer (vriend een stuk vaker dan ik) door een duiventeek gebeten, dat is echt geen pretje. Ze schijnen zelden mensen te bijten, maar wij hadden een plaag op de slaapkamer en ze waren nogal hongerig blijkbaar.
    Ik heb hier toen ook nog een topic over geopend omdat ik geen idee had wat het voor beestje was.

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/welk-beestje-is-dit.712998/
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Bloedzuiger, niet heel vreemd natuurlijk, maar komen hier niet voor, dus… Was een knappe bloedzuiger, had me te pakken door mijn wandelsok door.
     
  4. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zei altijd tegen de kinderen dat hommels niet kunnen bijten of prikken... Op een ochtend liep ik naar mijn auto toen er een hommel in mijn oog vloog. Daarop kneep ik automatisch mijn oog dicht en zat het dikke beest vast tussen mijn ooglid. Dat vond die niet zo fijn. Er volgende een flinke beet/steek en mijn ooglid zwol meteen op.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ook niet echt apart, maar vreselijk irritante beestjes: midges
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben ooit als kind van 4 in een nest met rode mieren gaan staan. Een heel nest, ja.
    Dat was echt afschuwelijk en ik heb het uitgegild :eek:
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    IN je oog? :o:
     
  8. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Ooh dit topic is nu al horror! o_O Brrrr
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jup, van het mooie bloemenstruikje zoemde hij zo richting mijn rechteroog. Van schrik kneep ik mijn oog dicht en zat die dus vast tussen mijn ooglid. Dus verder gelukkig niet tegen mijn hoornvlies. Maar wel een mega dik ooglid door de beet.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat lijkt me behoorlijk pijnlijk. Vraag me wel af hoe je op het idee kwam dat hommels niet steken:o:. Net als bijen steken ze niet zo snel maar kunnen het wel.
     
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook altijd dat hommels niet kunnen steken, weer wat geleerd.

    Maar de rest van de beestjes hier wil je ook niet tegenkomen inderdaad.
     
  12. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Op Aruba heb je van die bijtende visjes die hun territorium bewaken, dat kietelde eigenlijk meer dan dat het echt pijnlijk was.
    Ik ben ook weleens gestoken door een daas, wat een klote beesten zijn dat. Die zitten op je en steken gelijk, uit het niets.
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Duizendpoten en bloedzuigers komen hier in NL ook gewoon voor.

    Horzels! Als kind van een jaar of 7, 8 was ik in een buitenzwembad waar er meerdere malen in korte tijd horzels me staken uit het niets.
    Gelukkig zijn ze makkelijk te herkennen, dus komt er één bij mij of m'n dierbaren in de buurt kan ie rekenen op een dodelijke mep.

    Paar jaar terug op vakantie door een wesp gestoken.
    Liep iemand een paar meter voor me die kennelijk panisch voor wespen was en die wild om zich heen sloeg toen er één te dicht bij haar in haar buurt kwam.
    Toen werd de wesp boos en stak niet haar, maar mij :confused:

    Vlooien! :|
    In "studententijd" met mn huisgenoten een bank van de straat geplukt die klaar stond om opgehaald te worden door het grof vuil maar nog goed genoeg was voor onze woning.
    Nou, dat heb ik geweten...
    Zaten vlooien in die alleen mij compleet lek beten. De anderen werden braaf met rust gelaten.
    Wat een tyf*sjeuk was dat!
     
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik ben eens gebeten door een oorwurm, ik wist niet eens dat ze dat dedeno_O
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben een keer gebeten door een lieveheersbeestje.
    Deed nog pijn ook.
     
  16. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.381
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit in een nest van teken gestaan in het bos... 1 teek had zich op m'n buik volgezogen en op m'n benen zaten heel veel kleine teekjes. Sommigen liepen nog en anderen zaten al een beetje vast. :eek:
     
  17. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wist niet dat lieveheersbeestjes konden bijten. Ook nog even gegoogled. Je kunt er zelfs levensgevaarlijke bloedvergiftiging aan overhouden! Dat is zeer zeldzaam, maar toch.....:eek:
     
  18. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.404
    113
    Ik ben laatst in mijn tuin gebeten door een daas, in mijn enkel. Voelde een venijnige beet en vlak daarna begon de pijn en jeuk. Eerst de standaard afterbite erop maar dat hielp niks. 's Avonds was de enkel al dik en rood en het jeukte vreselijk. De volgende dag bij de huisarts een recept voor antihistamine en een zalfje tegen eczeem-jeuk gekregen. Hielp niks. De jeuk werd elke dag erger en ik sliep er dagen niet van. Ik ben 3x bij de huisarts geweest, kreeg een vierdubbele dosis antihistamine, twee soorten jeukzalf en lidocaïne zalf. Hielp allemaal nauwelijks. Na twaalf dagen was de heftige jeuk over, en toen werd de beetplek dik en rood en warm: een bacteriële infectie. Ik zit nu aan een antibioticakuur van drie weken. Wat een rotbeesten, die dazen!
     
  19. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ik ben op vakantie op Zanzibar jaren geleden gebeten (denk ik) door iets onbekends, waarvan ik me nog steeds afvraag wat het is geweest. In mijn hals kreeg ik een soort vlindervormige rode plek (nee ik was niet gestoken ter hoogte van schildklier, meer naar de zijkant van mijn hals) met uitlopers in, zo leek het, de bloedvaten. Het zag er heel freaky uit, maar het deed niet echt pijn ofzo. Ik ga een foto opsnorren, misschien dat iemand hier het wel herkent. Het ging uiteindelijk wat schilferen en de plek heeft er wekenlang gezeten.

    En ik had ook ooit een hele grote bloedzuiger in mijn hals :eek:
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    waar zitten die :eek: Ik ga volgende week die kant op…
     

Deel Deze Pagina