Voor een jongen waren we al helemaal klaar, maar ons kindje is dus een meisje . Man en ik hebben echt een hele andere smaak, maar sinds een paar weken zitten we redelijk op 1 lijn. Deze namen hebben we: Senna/Riva/Sana/Noa/Mara/Elin Eerst waren we er redelijk over uit dat het Senna zou worden, maar Man is hier gister op terug gekomen (hondennaam volgens hem....) Dus nu denken we Sana. Ik heb alleen nog bij geen enkele naam het wauw-gevoel. Welke naam vinden jullie het leukst? Of hebben jullie evt nog andere opties?
Ik herken je gevoel geen meisjesnaam te kunnen vinden! Wij hebben inderdaad ook al wel een jongensnaam, maar geen meisjesnaam! Sommige meisjesnamen vind ik wel leuk, maar inderdaad nergens het wauw-gevoel bij... Erg frusterend, temeer omdat mijn man geen input heeft, maar alleen namen afkeurd. Senna kan prima voor een meisje, maar moet inderdaad toegeven dat zowel mijn ouders als schoonouders een hond hebben die Senna heet. Elin vind ik op zich ook wel leuk, ik heb het zelf voorgesteld aan mijn man, maar die begon gelijk over Eliëns... Hmmmm! Uit jouw rijtje zou ik kiezen voor Mara, hoewel dit een knaagdier schijnt te zijn? Maar ja... Zo is met elke naam wellicht wel wat? Eventueel kun je kiezen voor een verbastering van Mara? Mare of Mirre?
Lana is een tijdje onze favoriet geweest, totdat een vriend (zonder te weten dat wij deze naam leuk vonden) een grapje maakte over deze naam... Lees 'm maar eens achterstevoren
Lastig hè! Sana vind ik wel leuk, maar het klinkt een beetje buitenlands.. Mara vind ik ook erg leuk! Geloof alleen niet dat ML het daarmee eens is. En met Elin zei mijn man hetzelfde als die van jou....Mannen!
Misschien ''Shanna'' of ''Shanne'' Ik vind zelf ''Senne'' heel erg mooi voor een meisje,.. maar die naam word ook wel heel veel voor jongetjes gebruikt tegenwoordig. Of wat vind je van ''Dena''? zo heet onze dochter, ''Senna/Senne'' was 2e op ons lijstje Verder vind ik ''Noa'' ook leuk!
Ik vind Senna en Noa het leukst eigelijk.. ook al moet ik je man wel een beetje gelijk geven met hondennaam. Misschien een beetje met letters spelen.. Sanna, shanna of sana dus ...Riva vindt ik ook apart ...maar Elin vindt ik een turkse naam.. Ja lastig he als je nog geen wow gevoel heb bij een naam!?!...op dat punt zijn wij nu ook beland
Uit jou lijstje vind ik Mara het leukst zo heet onze dochter ook. Voor onze 2de wisten we ook meteen een jongens naam maar goed we krijgen weer een meid dus bij ons is het ook nog niet 100% hij wil Eef maar dat wil ik niet omdat de dochter van mijn neef evi heet en ik dat te veel vind lijken ik vind Lois leuk maar dan roept hij standaard erachter aan Lois lane . Zucht maar geloof dat we er toch uit zijn met een anderendaags alleende schrijfwijze is nog een punt van discussie .