IVF de dupe van bezuinigingen NL??

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vlinder3, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    VVD heeft blinde vlek voor meest kwetsbaren - Opinie - de Volkskrant

De VVD wil gehoortoestellen, prothesen, incontinentieluiers, aangepaste computers voor lichamelijk gehandicapten, maar ook de medische behandelingen voor bijvoorbeeld chronische voorhoofdsholteontsteking, incontinentie en IVF niet meer vergoeden. Daarnaast verhoogt de VVD het eigen risico naar 300 euro per Nederlander. Ook hier zijn vooral chronisch zieken de dupe.

Ik hoop zo dat ze het er niet door krijgen, hoe halen ze het in hun hoofd??!!:x

Er zijn zoveel mensen die zelf gewoon geen IVF behandeling kunnen betalen....

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Van zulke berichten word ik echt misselijk!!
    Waar gaat dat nou naar toe met NL? :(
    Vind het belachelijk dat ze dit allemaal niet meer willen vergoeden, en dat ze het eigen risico willen ophogen naar 300 EURO!!!!!
    Ze zijn zooo dom bezig!
    Laatst hoorde ik dat ze ook de pil niet meer willen vergoeden, dat is opzicht niet heel duur.
    Maar denken ze wel na over de gevolgen hier van????
    Ik ben het zo ontzettend beu allemaal!!!
    Echt te belachelijk voor woorden.

3. gimena

gimena Niet meer actief

ik vindt dit echt zwaar belagelijk!! en raakt me echt zeer!!!
    had het ook gelezen me moeder ook! die is erg ziek heeft Ms en kanker.en kan moeilijk/bijna niet lopen om naar de wc te gaan.
    en dan willen ze incontinentieluiers niet meer vergoeden waar gaat dit heen!
    en zeer triest voor mensen met een kinderwens die het niet zo breed hebben!!
    VVD open je ogen ofzo!!!!

4. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Ik kan zo kwaad worden om het feit dat ze bijna alles uit een pakket willen gooien om te bezuinigen en de eigenrisico omhoog willen doen.

Misschien moeten ze is bezuinigen op de salarissen van mensen die echt overdreven veel krijgen. Ik geloof dat dat er heel wat zijn hoor hier in nl.
    Ik las gister een stukje in de krant dat de dir van een ziekenhuis 2x zoveel verdiende dan dat hij eigenlijk hoorde te verdienen.

Ik vraag me af hoe dat soort mensen nu naar de verkiezingen kijken.

Waar gaat het allemaal naar toe hier in nl

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje zeg
    tis toch echt niet normaal meer wat ze allemaal willen veranderen

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar kom op; welke bezuiniging vinden we wel leuk?! Er is altijd een groep die wordt geraakt. Face it mensen, we zullen moeten inleveren om niet diep in de schulden te raken. En dan zijn we nog verder van huis.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat een dooddoener ;)

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Gadverdamme! wat een vuile streken halen die VVDers uit, hoop toch echt niet dat ze aan de macht komen!

(al zou je als 'gewone arbeider' toch al niet op de VVD moeten stemmen, zo links mogelijk gaan)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat is jouw definitie van een gewone arbeider?

10. gimena

gimena Niet meer actief

ben het er niet mee eens wat je zegt! dus de mensen met een harte wens voor een kindje.
    of mensen die incontinentie hebben
    moet maar de duppe zijn :S?
    no way

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja het kost geld. Maar het kost mij ook 5000 euro per jaar als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. Is dat dan wel eerlijk? Mensen zullen moeten inleveren, klaar. Wanneer gaan we het nou eens accepteren?

Overigens, een partij komt niet in z'n uppie in het kabinet.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Communistisch:D
    In het arbeiders- en boerenparadijs is het ook beter leven;)

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Er moet gewoon niet op zorg bezuinigd worden! En daarbij... ik kan niet elke maand rond de 130 euro x 2 betalen en dan ook nog eens 600 euro per jaar.. en dan ook nog verwachten dat ik mijn eigen ivf pogingen betaal. Als ik het kon had ik het met liefde zelf betaald maar helaas ben geen gelukkige bezitter van een geldboom.

14. gimena

gimena Niet meer actief

hypotheek is wat anders! als jij in zo schuitje zit en je ben afhankelijk van die dingen die afgeschaft worden! zegt je ook heel wat anders!
    hoe je het wil draaie of keren ben er nog niet mee eens!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zie mijn onderschrift, :D

Ik was hier al bang voor.

Ik kan helaas niet ingaan op de inhoud maar inderdaad worden veel "gewone mensen"( mensen die niet een riant inkomen hebben en/of niet de kans hebben dit ooit te krijgen) de dupe bij "sommige partijen"

Laat je goed informeren wat voor jou goed is.

Gelukkig komt 1 partij niet in het kabinet.

16. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Als iemand 360.000,- verdiend terwijl hij maar recht heeft op 180.000,- vind ik dat in 1 woord schaandalig.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oeoeoe, dit topic gaat zo hard gesloten worden:D

Vind het overigens ook niet meer dan terecht dat de veel verdieners meer betalen. Een beetje solidair ingestelde veelverdiener zou met liefde de zwaarste lasten dragen.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Denk je nou echt dat deze gevallen een verschil gaan uitmaken? Ik ben het met je eens dat dat niet hoort en dat ze dat ook mee mogen nemen, maar daarmee gaan we echt niet de bezuinigingen kunnen aanpakken.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zijn ook veelverdieners die 80 uur per week werken en zo rijk zijn geworden.
    Mijn broertje werkt 48 uur per maand en verdient bijna 5000 bruto.
    Hij heeft het nog beter aangepakt:D8)

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik denk dat dit soort topics door een heleboel andere gedupeerden, op andere gebieden, ook kan worden geopend. Ben het met Yukl eens dat we echt moeten accepteren en onder ogen moeten zien dat we écht moeten bezuinigen met z'n allen. Alleen snap de emoties van de direct gedupeerden ook volkomen.

Ik ben tevreden 'gebruiker' van de Hypotheekrente-aftrek, maar vind het iegenlijk een kut-regeling. Hierdoor is de waarde van mijn huis kunstmatig hoger gemaakt dan hij eigenlijk is... En de aflossingsvrije hypotheek: dan wordt het huis dus noooooiiiit van jou! Belachelijke vondst, en iedereen maar lenen...

Dit topic gaat echter over veel emotioneler zaken: namelijk zorg, en dus voor sommige mensen noodzakelijke behandelingen. Ook IVF is een mooi recht van ons. Iets waar makkelijk zwangeren (ik incluis) moeilijk voorstellingen bij hebben.

Kortom, ik begrijp TS en ik begrijp de bezuinigingen. Laten we hopen dat we met z'n allen de juiste keuze maken op 9 juni: gebruik je stem! En iedereen heeft recht op een eigen mening!

Deel Deze Pagina