Hallo dames, Over anderhalve week word mijn kleine meid 3 jaar en dan mag ze trakteren op de speelzaal! Nu is ze zelf gek op surprise eieren (meer de surprise dan het ei haha) en dacht ik eraan om d'r dus surprise eieren te laten trakteren?! Met nog iets erbij dat ze dan daar kunnen opeten, en dan het ei mee naar huis! Wat vinden jullie ervan?! Ik weet dat snoepgoed niet altijd even gezond is, maar goed ti's feest dus dan mag het toch wel een keertje?! Groetjes Annette
Heeft mn zoon pas gehad van een kindje, erg leuk. Zat geen extra bij, zo'n ei vind ik al een erg groot snoepding. Hier op peuterspeelzaal word er vooral gepromoot om niet te gek te doen, gewoon iets kleins, lekkers, evt gezond.... Heeft tot nu toe mini eierkoek gehad, cakepop, verpakt koekje ( buurman en buurman), doosje rozijnen
Tja je moet dat zelf weten. Ik vind het niks om te trakteren iig. Een traktatie of feest staat voor mij niet gelijk aan ongezond eten. En zeker als traktatie op een psz is fruit al een feestje. Plus het feit dat mijn zoontje KMA heeft en ik dus al best verdrietig wordt van het idee dat elk kindje zo'n ei heeft en hij het niet mag. Ik vraag altijd na voor allergieën en andere voedselbeperkingen en hou met iedereen rekening Zorg dat iedereen mee kan eten. Vorig jaar bij dochter een kma, pinda en bepaalde fruitsoorten allergie en 2 kindjes die alleen halal eten, maar het lukte prima.
Zou hier niet mogen.. Gezonde traktatie verplicht. Wij hebben druifjes getrakteerd. Maar denk dat zoon erg blij zou worden van een suprise ei
Bij 3 jaar worden mogen de kindjes hier niet trakteren, bij 4 jaar worden (en dus afscheid van peutergroep) wel. Mijn zoon wordt over een maand 4 en hij trakteert dan op zakjes Minionbisquitjes en een klik/klak-armband van allerlei Disney-figuren. Leuk en niet duur. Traktatie wordt altijd pas aan het einde gegeven en wordt door de ouders mee naar huis genomen.
Ik zou niet blij worden als mijn dochter daarmee naar huis zou komen. Hier worden er gezonde dingen getrakteerd, ofwel iets niet-eetbaars.
Ik vind het niks... Ik vind de geknutselde traktaties veel leuker (en dat hoeft echt niet groots en mooier dan mooist te zijn). En ik zou wel voor gezond gaan. Ik heb niks tegen een koekje oid, maar als ik zie hoeveel traktaties er bij mijn zoontje al vanaf de kdv mee naar huis gaan. Deze week alleen al 3 chocolade dingen en een zakje met koekjes... Gelukkig niet elke week zo, maar wel met grote regelmaat.
Oh, hier is maar een heel klein groepje tussen de 2 en 4 jaar, en enkel de kindjes die 4 worden mogen dus uitdelen, dus hier hebben ze denk ik 1 keer in de 3 maanden een traktatie. Dan moet je niet teveel piepen hoor, je maakt mij niet wijs dat kindjes nooit een snoepje/koekje/chipje/pepernootje/chocolaatje of wat dan ook krijgen. Daarnaast kunnen de ouders bepalen of het kindje het krijgt en wanneer.... Bij mijn dochter had ik uren zitten knutselen trouwens, echt veel werk van gemaakt. Kinderen zagen het niet (die wilden enkel het knijpyoghurtje wat erin verwerkt zat) en verder werd door niemand het vele werk gewaardeerd. Dus nu mooi simpel, al druk zat rond 5 december!
Ik zou het zelf niet zo snel als traktatie doen maar zou het niet erg vinden als mijn zoontje ermee thuis zou komen. Ik ga dit jaar denk ik voor een mandarijn met een parapluutje op en prik dan een spekje op het parapluutje, voor ieder wat wils denk ik...
Ieder kind vindt zo'n ei geweldig, dus op zich een leuke traktatie, maar wel echt een groot ding voor peuters, dus ik zou er niets meer bij doen. Misschien leuk verpakken of zo, of er iets leuks van knutselen. Ik word persoonlijk altijd een beetje moe van dat gemeut over gezonde traktaties. Natuurlijk is gezond eten belangrijk, maar mijn zoontje eet iedere dag 1 tot 3 keer fruit. Hij vindt het lekker en eet het graag, maar het is wel onderdeel van zijn normale eet-routine. Zoals een boterham, een glas melk of een stuk komkommer dat ook zijn. Allemaal lekker, maar niet bijzonder, een traktatie mag (vind ik) juist wel bijzonder zijn. Iets wat je juist NIET iedere dag eet. Dan moet een snoepje of koekje best kunnen af en toe. Natuurlijk deel je geen Snickers uit, maar iets lekkers mag best.