duplo?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lilo77, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben twee kids van bijna 6 en 4 jaar. nu wil de oudste van Sinterklaas graag de duplo trein. We hebben al best veel van duplo en ze spelen er heerlijk mee. Hij vraagt ook playmobil (super 4). playmobil hebben ze ook wat van maar merk dat ze daar iets minder mee uit de voeten kunnen. Nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen. Is hij te "oud" voor duplo of kan het nog een jaartje? Tot hoeveel jaar spelen kinderen eigenlijk met duplo?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is duplo nog volop in trek met 3 jaar en bijna 5 jaar. Maar bij 6 jaar zou ik toch overwegen...Misschien vind de oudste de lego trein ook al heel leuk? Met je 3 jarige heeft de duplo trein nog een lange tijd te gaan maar 't is ook een hele aanschaf voor een 6 jarig kind die het misschien niet lang meer leuk vind?

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoons van 6 en 4 spelen ook nog met duplo. Maar ook met LEGO, dat kan ook op elkaar. Ik zou geen duplo meer kopen, maar voor gewone LEGO gaan, is weer wat uitdagender.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Zou voor playmobil of lego kiezen

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    lego past ook op duplo toch? Zou voor Duplo gaan dan (of meteen lego)

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    De LEGO blokjes zijn kleiner dan die van Duplo!

Maar als ze het nog leuk vinden, waarom niet...

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Lastig, die duplo-trein is leuk en niet zo prijzig als die van gewone lego. Je jongste zal er waarschijnlijk nog wel een tijd mee spelen. Iets vergelijkbaars is er volgens mij ook niet in Lego, meteen een stuk prijziger ook. Wij gaan 'm hier voor kerst kopen, maar goed, ons mannetje is dan net twee en kan er dan nog heel lang mee doen.

8. veense

veense Niet meer actief

Wij hadden alle Duplo weg gedaan toen de oudste een jaar of 3 1/2 was...
    Nu is ze 9, zit ze in groep 7 en heeft ze een broertje van een half jaar. Inmiddels hebben we door kraamcadeaus en aanbiedingen alweer een aardige voorraad, en ze speelt uren met de Duplo! Koopt van haar eigen geld ook Duplo voor haar broertje en bouwt er van alles van voor hem. Wil voor Sinterklaas Hubelino kopen, weet zeker dat ze daar samen heel wat uren plezier mee gaan hebben.
    Playmobil is nu echt wel passe, maar wie weet na de verhuizing weer als ze alles opnieuw tegen komt. Met Lego Friends wordt overigens ook uren gespeeld, dat doet ze op haar eigen kamer, de Duplo mag wel beneden.

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier wordt nog druk met Duplo gespeeld, door beide kinderen. We hebben ook een beetje Lego voor de oudste, maar met Duplo is ze creatiever. Zij is ook bijna zes. We hebben twee duplo treinen, omdat delen niet hun hobby is...
    Is het niet een idee om tweedehands te kopen? Dan verlies je er niets of bijna niets op als ze er maar heel even mee spelen.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste gaat nu met 5,5 jaar over naar de lego. Ze vindt het leuk om de bouwtekening na te bouwen maar begint er ook zelf mee te bouwen. Ik weet niet of je uberhaupt al Lego in huis hebt? Anders zou ik liever dat kopen, omdat Duplo waarschijnlijk toch wel binnenkort uit de gratie raakt en Lego nog heel lang mee kan.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier net de duplo weer opgeruimd dat komt eigenlijk elke dag nog wel naar voren. Ze hebben daar makkelijker wat grotere dingen mee gebouwd. Maar ook lego is favo. Moeilijk ik zou misschien de trein tweedehands proberen te kopen mocht het dan snel over zijn is het niet zo'n uitgave.

Oh en zoonlief is 5,5 jaar.

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Duplo steentjes zou ik niet meer kopen, maar bijvoorbeeld zo'n elektrische trein met rails wel als hij dat leuk vindt. Dat is toch weer heel anders spelen dan met de duplostenen bouwen. En inderdaad, als je het tweedehands koopt heb je bijna geen verlies, en je jongste kan er ook nog mee spelen.

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Jij bepaalt zelf wanneer je kind te oud is. Gisteren heb ik de enorme doos Duplo naar beneden gehaald en er is weer heerlijk mee gespeeld. Sinds een paar maanden hebben we een abonnement op een speel-o-theek bij ons in de buurt en we hebben al geregeld Duplo meegenomen. Mijn dochter is ruim 6,5 jaar.

Lego heeft ze ook en daar speelt ze ook wel mee. Toch is Duplo gewoon fijner (breekt minder snel af). Mjjn dochter wil ook best die trein van Sinterklaas. Maar goed....Paw Patrol komt ook op haar lijstje. En als ze de kans krijgt, gaat dat huis (van V-Tech?) dat je steeds op tv ziet ook op haar lijstje.

Kortom: jij beslist. En eerlijk is eerlijk: soms doe je een miskoop, maar soms ook niet.

Deel Deze Pagina