Goedemorgen, Ons zoontje van drie jaar is al vanaf begin augustus zindelijk. Alleen nu de laatste weken plast hij s'nachts weer in bed! Vannacht mocht hij na huilend wakker te worden bij ons verder slapen. En nu kan je het al raden....ook in ons bed geplast Hij heeft gisteravond bijna niks meer gedronken en om negen uur nog een plas gedaan. Ik ben natuurlijk niet boos,want hij kan hier niks aan doen! Maar hebben jullie tips / ervaringen om dit te voorkomen??? Alvast bedankt!
Het snachts zindelijk zijn/worden komt doorgaans een stuk later dan het overdag zindelijk zijn. Mijn zoontje van 3,5 jaar bijvoorbeeld is vanaf vorig jaar zomer zindelijk overdag en pas sinds deze zomer ook snachts. 2 weken terig had ie een terugval en was hij 4 of 5 nachten achter elkaar weer nat, inderdaad ook na minder drinken overdag en voor de nacht en een keer laten plassen om 23 uur... etc. weer luierbroekje om gedaan en nadat die weer 3 nachten droog was gebleven weer uit gedaan en nu gaat het alweer een week prima. Hij pakt het wel weer op, je kan er toch niks aan doen! En tot 6 jaar is het volgens mij allemaal nog heel normaal als ze af en toe een ongelukje hebben. 3 jaar en zindelijk snachts is volgens mij zelfs wel vroeg?!
Ik geloof ook inderdaad dat het best vroeg is,alleen vind ik het Juist zo vreemd dat die terugval ineens na 2 maanden komt...want het ging eigenlijk heel goed! Ik ga hem iig proberen te laten plassen voordat ik zelf naar bed ga, en even kijken of dat dan beter gaat....! Hij drinkt trouwens overdag wel ontzettend veel,maar plast ook heel vaak,dat dan weer wel...
Heel bekend. Dochterlief was dag en nacht zindelijk voor haar 2e verjaardag. De nacht wilde ze echt zelf en ging meteen goed! Is ook echt drie maanden lang goed gegaan zonder ongelukjes en ineens was het over. Nu ligt ze alweer een paar maandjes met luierbroekje in bed want het ging gewoon niet meer, ze had het zelf niet door en soms was het wel 3 x per nacht bed verschonen. Dat werd echt te sneu dus lekker luierbroekje aan. Soms geeft ze weer aan het te willen proberen en dan geven wij haar dat vertrouwen ook maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Ik zou er niet moeilijk over doen. Ik heb me er ook best rot om gevoeld omdat ik het zo goed van haar vond, maar het is inderdaad nog heel normaal dat ze snachts nog een luier nodig hebben. Hier is ze het gevoel gewoon helemaal kwijt, heel gek, maar t is niet anders. Heb toen wel veel gegoogled en kwam veel berichten tegen over terugvallen, is toch wel heel normaal.
Ik begrijp dus dat de terugval heel normaal kan zijn! 2 jaar is ook supervroeg,vond mijn zoontje al snel Oja,gisteravond uit bed gehaald en op de pot gezet,hij sliep gewoon door op de wc Maar vanochtend weer een nat bed,vanmiddag ga ik luierbroekjes halen voor de nachten. Bedankt voor jullie reacties!
Heel herkenbaar.. Mijn dochter van 3,5 is 4 maanden lang ook 's nachts zindelijk geweest. Niets aan het handje, tot ze drie weken geleden opeens 's nachts naast ons bed stond omdat ze - in haar bewoording - had gezweet. In bed geplast, dus... Sindsdien plast ze regelmatig in bed. Soms een paar nachten niet, dan opeens weer wel. Ik heb voor haar luierbroekjes gekocht. Dat vind ze prima, en die kan ze zelf aan- en uittrekken als ze naar de wc moet. Ik zet er ook geen druk achter. Het komt wel weer.
Ik heb inmiddels weer luierbroekjes aangeschaft alleen voor de nacht! Iemand vertelde mij dat het ook kan komen ( het plassen in bed) doordat ik zwanger ben en het een soort van aandacht kan zijn?! Geloof er helemaal niks van..! Wat een onzin...kind plast toch niet voor de lol in bed
Nee hoor, gaat echt onbewust! ze slapen toch?! Hoe kan je dat dan expres doen? Daar geloof ik niet zo in. Belonen met een cadeautje oid moet je ook echt niet doen, want als het dan niet lukt voelen ze zich extra bezwaard...
niet natuurlijk om aandacht...maar het kan wel.nummer 1 oorzak is stress vr bedplassen. een nieuwe toestand, een verandering etc.
Mijn huisarts vertelde me dat als er iets indrukwekkends/stressvols in het leven van een kind gebeurt het vaak zo is dat ze een stapje terug zetten in de ontwikkeling om meer energie te kunnen steken in hetgeen dat op dat moment gaande is. Daarom dat je vaak ziet dat (net) zindelijke kinderen in zo'n periode een terugval hebben.
Mijn zoontje kreeg nadat hij zindelijk was s'nachts nog een luier om , die bleven echter droog dus hij bleek s nachts ook zindelijk. Dat is nu ruim een jaar geleden en in dat jaar heeft hij nog wel een paar keer in zijn bed geplast. De ene keer een paar nachten achter elkaar de andere keer maar 1 nacht. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met dromen. Ik schrik zelf namelijk soms ook net op tijd wakker omdat ik op het punt stond om (in mijn droom, op de wc) te plassen. Maar mijn zoontje werd er wel wakker van, van het plassen, dus niet dat hij het pas s' ochtends door had na het ontwaken.