Mijn zoon kreeg vanochtend een schone luier en ik zie een raar plekje op zijn beentje... ik beter zien zie ik een paar pootjes bewegen Denk oo jee een Teek. Dus ik de tekentang er bij halen denk haal dat ding er zelf ff uit maar nee was een stug beestje! En zoonlief moest huilen Ik denk bel de huisarts en kon direct komen. Huisarts heeft de teek er uit gehaald en mijn zoon gaf geen kick Gelukkig was de teek nog in leven, een dode teek laat nl vaak gif achter... Nu moet ik het goed in de gaten houden of er geen cirkel op zijn beentje komt want dan moet die direct aan de antibiotica... Vraag me nu echt aan hoe komt die teek daar? Hij heeft lange kleren aan en de teek zat in zijn bovenbeen... Hij heeft gisteren wel opa geholpen met grasmaaien maar kunnen die beestjes dan omhoog kruipen??? Maar goed de teek is er uit en ben blij dat ik het zo snel door had dat het een teek was
Ja, teken leven bij voorkeur in hoog gras,struikgewas en bossen. Je bent er waarschijnlijk op tijd bij. Maar het is vanaf april echt tekentijd.
Zondag had mijn zoon ook een teek! Bovenop zijn hand. Gelukkig een kleintje en zat nog niet zo diep. Hebben het er zelf kunnen uithalen. Ik hou het ook nog wel in de gaten, maar er bijna niets meer te zien, enkel rood puntje. We waren vantevoren in een soort parkje geweest waar dieren zitten. Daar heeft hij in de bladeren gespeeld... Bah vieze dingen!! Blij dat mijn man er was. Heb er de hele dag jeuk van gehad en nu weer.
Haha mijn moeder zat hier ook al net op de bank en zei "bah alles kriebelt me" Maar kan een teek door de lange broek geen komen ofzo? mijn zoon heeft lange kleren aan en het zat bovenin zijn bovenbeentje. Ik hoop dat er niks achterweg komt, maar alles ziet er tot nu rustig uit
zal wel gewoon onder z'n broek naar boven geklommen zijn denk ik... Echt viezerds he, die teken! brrr Overigens nooit proberen "verdoven" met alcohol of ether ofzo he.. werd vroeger weleens gedaan, maar blijkt dat die teken daarvan schrikken en dus hun mondvol bloed en gif weer terugspuwen. (althans, onze dierenarts )
Nee dit las ik ook op wikipedia: nooit verdoven. Mijn moeder zei al "je had het moeten verdoven met alcohol" gelukkig heb ik dit niet gedaan dus en las ook ze kruipen idd omhoog. als je kids in het gras spelen met lange kleren aan kan je beter de sokjes om de broekspijpjes slaan zodat ze er niet in kunnen kruipen... dus voortaan maar als een "Boer" buiten spelen haha met de sokken over de broek
tip tip tip noteer de datum in je agenda!!!! ook als er geen kring om komt maar hij raakt ziek melden dat ie gebeten is door een teek.
Bedankt voor de tip! ik noteer het meteen op de kalender! Komt er niet altijd een kring dan? er is nog geen kring gekomen en het plekje waar de teek zat is bijna al verdwenen. Maar ik noteer de datum!
als er een kring komt is het foute boel.dus vingers gekruisd dat er de komende weken geen kring komt.
Ik hou het zeker in de gaten. en als er een kring komt of mijn zoon wordt ziek dan bel ik ook meteen de huisarts. Huisarts zei al als je het niet vertrouwd of er komt een kring meteen bellen dan krijgt hij meteen antibiotica.