Statisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Simone79, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heeft er iemand een tip of middel tegen statische banken?
    Ik word er helemaal gek van hier binnen.
    Ik hoorde weleens dat je statische truien in de diepvries moest leggen, maar ja ...daar past mn bank dan net weer niet in....:p
    Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is echt ellendig!
    Ik kan de hele dag wel haren kammen bij de meiden want als ze er in gelegen hebben is het net een bad hair day kapsel!

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik lees ff mee (al gaat deze bank bijna de deur uit en heb ik een nieuwe) maar altijd handig om te weten..

Als ik op deze bank loop te rollebollen en weer opsta staan al mn haren ook echt recht overeind, zwaar irritant

3. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik lees ook mee... Grrr... Gek word ik er van!! Als ik m'n lief een kus geef krijg ik een stroomstoot hahaha! Deurkrukken beetpakken en een tik krijgen... Het is echt ellendig.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ Andrea... Daar heb ik ook altijd last van als ik op schoenen loop Op mn (nep)crocs is t helemaal hopeloos..Ik durf dan de deurkruk niet eens meer te pakken, want krijg elke keer een tik..
    Dus.. dan maar op sokken rondlopen thuis..

@ simone.. Zou zo'n strip die je onder auto's ziet hangen niet een oplossing kunnen zijn, of een metaaldraad op een of andere manier die de stroom dan de vloer instuurt??
    Auto's hebben die strips toch ook om de statische lading te lozen?

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik lees ook mee,
    Ben soms zo statisch dat de vonken er letterlijk vanaf vliegen.
    Vooral 's ochtends bij het beetpakken van de deurklink.
    Maar ook de katten krijgen regelmatig een optater van me.
    En dan de auto, een stoel met metalen poten enz enz..
    Wat een ramp!

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ char.. op sokken/blote voeten of heb je dan iets van schoenen aan, als je vonkjes geeft?

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Onze bank is ook ontzettend statisch maar volgens mijn man is dat omdat hij tegen de verwarming aanstaat!
    Misschien is dat bij jullie ook zo?

Voordat de bank zo stond hadden we dit maar af en toe, toen stond hij niet bij de verwarming...

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier is het ook verschrikkelijk! Ookal heb ik mijn schoenen uit, dan nog heb ik overal stroom.... De bank, Joey, de deurklink, de magnetron, mijn man... zi kan ik wel doorgaan.

Ik dacht dat het door mn vloerkleed kwam dus die eruitgehaald maar nee hoor.... misschien ligt het aan de winter?

9. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb het zomer en winter. Ik word er ook helemaal gek van. Wij hebben een tafel staan met ijzeren poten en als ik van de bank opsta geef ik eerst een tik met m'n voet tegen die poot. Dan is de eerste lading eraf. Maar dan nog knetter ik aan alle kanten en vliegen de vonken eraf. Vooral als ik dan een electrisch apparaat uit wil zetten is het vreselijk. Dat doet gewoon pijn. Deuren open ik standaard met m'n elleboog. Ik raak eerst iets aan voor ik m'n handen was, anders krijg ik een klap van het water. Bah bah bah!

Ik zou DE tip ook wel willen hebben.

10. de bank staat hier niet tegen de verwarming dus dat kan t niet zijn!

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook iemand die er gek van word, van alles krijg ik schokken, zelfs grassprietjes, zomer winter maakt niet uit, als is het de laatste tijd wel veel erger heb ik het idee, f ik nu opschoenen, sokken of blote voeten loop maakt niks uit

Deel Deze Pagina