Deze tekst kwam ik gisteren op een amerikaans forum tegen Vond hem zo mooi en goed geschreven dat ik het wel waard vond om hem hier als quote te plaatsen! http://forums.fertilitycommunity.com/raging-hormones/261024-quote-day.html Hoop niet dat een hoop meiden zich er te erg aangesproken door voelen... maar ik denk dat een hoop MMM-meisjes (net als ik zelf) zich hier wel erg in kunnen vinden!
Het doet me denken aan mijn zus die na een lange en zware weg in de mm zwanger was en aan me vroeg: "mag ik nu nooit boos worden op mijn kind, omdat ik er zo lang over heb gedaan om zwanger te worden?"
Om heel eerlijk te zijn ben ik het niet echt met de tekst eens. Ik denk helemaal niet dat ik een betere moeder (vrouw, dochter tante) zou zijn omdat ik er zo lang over heb gedaan. En ik denk ook niet dat ik meer dingen in mijn kind zou zien dan anderen die in ronde 1 zwanger waren. Vind het eigenlijk zelfs best wel een rare tekst. Net alsof de in 1 wip zwangere moeders al deze dingen niet hebben, zien of denken over hun kind? Ik vind het wel mooi geschreven hoor, en er zullen vast meerderen het met je eens zijn (niet verkeerd opvatten dit hoor!)
Ook ik trok wel even een wenkbrauw op toen ik deze tekst las. Het is mooi geschreven, maar ik vind het nogal rot om te lezen voor de moeders die 'makkelijk' kinderen hebben gekregen. Waarom zijn wij betere moeders?! Als ik mijn zus zie, die heeft 3 kids en was 2x in ronde 1 zwanger en 1x in ronde 2, dan kan ik alleen maar hopen dat ik net zo'n goede moeder word voor mijn zoontje (en hopelijk nog meer kids...) Dus kan me niet heel erg vinden hierin! Ik hoop echt dat jullie ook een wondertje vast mogen houden ooit! Liefs
Ik begrijp de tekst wel goed. niet dat ik bij voorbaat al vind dat ik een betere moeder ben dan bijv mijn buurvrouw... Maar ik zie wel bij sommige 'eerste wip-zwanger-moeders' dat ze bepaalde dingen niet 'zien', kinderen worden door hen heb ik het idee eerder/makkelijker als last gezien. Ik denk dat als je lang hebt gehoopt en hebt gewanhoopt zoals oa ik, dat je dan met iets andere ogen naar je kindje kijkt... En Neeeeeeeeeeeee! In 1wipzwangeren houden echt niet minder van hun kinderen...!!!! Wel denk ik dat vrouwen die zo lang als oa ik hebben moeten vechten meer intens van sommige dingen kunnen genieten.
Ik heb hem ook niet gepost omdat ik vind dat meiden die in 1 wip zwanger zijn minder van hun kind houden... had gehoopt dat jullie dat wel zouden begrijpen... Ik vind het gewoon mooi geschreven... Vooral omdat ik er van overtuigd ben dat iemand die een lange hobbelige weg heeft moeten bewandelen een zwangerschap e.d. heel anders (let op het woord ANDERS) beleeft dan iemand die "makkelijk" zwanger is geworden. Maar goed ik denk dat ik stop met schrijven.... voordat ik straks een hoop "haat" reacties over me heen krijg...
Flippo, maar niemand heeft de intensie om met haatreacties te gooien lijkt me. Degene die dit lezen hebben bijna allemaal het mmm-traject meegemaakt, dus wie zijn wij om jou af te vallen over wat jij van een tekst vindt en hoe jij hem beleefd. 'We' zeggen alleen dat we ons niet kunnen vinden in de tekst. Wel de gevoelens over mijn kindje en dat ik het gevoel heb dat ik een betere moeder ben geworden door wat ik allemaal heb meegemaakt. Maar ik bedoel een betere moeder ten opzichte van mezelf en niet ten opzichte van een ander die in '1 wip zwanger is geraakt,' zoals hier omschreven werd Maartje, ik ben het niet helemaal met je eens...je kan je ook echt supergelukkig prijzen dat je juist wel snel zwanger bent geraakt en daardoor zoiets niet hoeft mee te maken. Dan kun je ook intens genieten van het feit dat je zoveel geluk hebt gehad... Ik denk dat je als moeder zo intens veel van je kind houdt, (tenminste, normaal gesproken) of je nou linksom of rechtsom zwanger bent geraakt. Het is jouw vlees en bloed, het is in jou gegroeid, jij hebt het gedragen, het vindt troost bij jou en je man en het is helemaal afhankelijk van jou! Ik denk niet dat dat anders voelt voor mij, dan voor een vrouw die snel zwanger is geraakt. Het zwanger zijn is een ander verhaal, ik denk wel dat wij daar meer van genieten en alle kwaaltjes wel voor lief kunnen nemen, dan als je snel zwanger bent geraakt. Maar de gevoelens voor een kind, nee, dat kan er bij mij niet in. Maar no hard feelings hoor!
Thnx voor je reactie Ik denk ook echt dat iedere moeder even veel van zijn kindje houd Dat is moederliefde! Ik denk alleen dat je alles anders beleeft door je MMM traject en dan inderdaad de zwangerschap dat je daar meer van geniet en idd alle kwaaltjes meer voor lief neemt dan meiden die niet in de mmm hebben gezeten. Maar goed... ik kan nog niet oordelen ik ben immers nog nooit echt zwanger geweest en laat staan een eigen kindje gehad dus tja Maar goed ik vond de tekst wel erg mooi geschreven, ookal ebn ik het idd ook niet woord voor woord er mee eens hoor!
Graag gedaan! We gaan gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg duimen dat je het mee gaat maken meid! Dat ICSI het gaat worden voor jou! Liefs Loesie
ik vind dit ook geen mooie tekst. Mijn zoontje heeft wel wat hulp van de gyn nodig gehad maar mijn dochter was de allereerste ronde al raak. Ben ik dan een slechtere moeder? Ik ben eigelijk een beetje beledigd. Voor mensen waarbij het zwanger worden moeilijker gaat moet je altijd heel erg oppassen wat je zegt want alles kan al verkeerd opgevat worden/pijn doen maar dit soort dingen mogen er dan wel gezegd worden? Sorry wil niemand beledigen maar ik ben het er echt niet mee eens.
Sorry, ik vind de tekst een beetje pijnlijk eigenlijk, misschien zelfs beetje kwetsend. Ik wil helemaal niemand aanvallen hoor, en als jij je gevoelens herkent in de tekst, of de tekst je aanspreekt is dat natuurlijk alleen maar mooi! Zowel bij ons dochtertje als bij ons ongeboren kleintje waren we in ronde 1 zwanger, en daar zijn we dan ook heel erg dankbaar voor. Maar ik kan heel intens van haar genieten, ook ik kijk 's nachts naar haar als ze slaapt. Wij zijn haar bij de geboorte bijna verloren en toch denk ik niet dat dit ermee te maken heeft. Ik hoop dat de volgende bevalling soepeler gaat maar ik geloof niet dat ik dan minder van die baby zou houden/minder van zou genieten omdat het 'makkelijker' zou zijn gegaan. Voor alle meiden die (lang of kort) wachten op hun wondertje. Ik hoop dat het snel raak mag zijn!! Liefs Laar Ps. Nogmaals, ik geef echt alleen mijn mening en wil niemand aanvallen hoor, dit is puur mijn gevoel!!!
Volgens mij leest niemand meer wat ik verder schrijf... Ik schrijf dat ik het niet woord voor woord eens ben met de tekst... ik vind de tekst mooi geschreven en ik denk dat een hoop mmm meisjes de tekst wel een klein beetje herkennen... Ik zeg ook dat meiden die "makkelijk" zwanger zijn geworden zeker niet minder van hun kinderen houden of minder goede moeder zijn... Ik zeg dat het ANDERS is Ik zeg alleen maar dat het anders is.... is dat zo verkeerd om te zeggen? ik moet eerlijk zeggen dat ik me gewoonweg naar ga voelen door de reacties, alsof het mmm gebeuren je niet veranderd, dat je daardoor waarschijnlijk alles heel anders ervaart e.d.... Dat het slecht is dat ik er zo over denk dat het je veranderd en dat je een zwangerschap anders ervaart. Zoals ik in mijn 1e post al zei.... het is absoluut niet om te kwetsen... ik heb de tekst ook niet geschreven (ookal omt het ondertussen zo over dat iedereen die dit leest dit wel denkt...) Modjes sluit het topicje maar, kwets er blijkbaar te veel mensen mee.
Heej meid, Even voor de duidelijkheid. Ik zeg absoluut niet dat jij me kwetst hoor. Of dat jij met zo'n bedoeling de tekst hier hebt geplaatst. Ik geef alleen mijn mening over de tekst (die jij niet hebt geschreven, maar die je mooi vond). Ik denk absoluut wel dat meiden die lang op een zwangerschap hebben moeten wachten het anders ervaren (niet beter of slechter, maar anders) dat ben ik dus helemaal met je eens . Alleen ook meiden waarbij het 'makkelijk' is gegaan kennen angst en onzekerheid (in ieder geval ik wel ). Soms rationeel en soms volledig onlogisch maar gevoel en hormonen doen rare dingen met je. Ik heb ook zeker wel glezen wat je na je openingspost hebt geschreven. Daar was mijn reactie ook niet op bedoeld. Nogmaals, die was als reactie op het gedichtje zelf. Vat het alsjeblieft niet verkeerd op, natuurlijk denk ik niet dat JIJ vindt dat makkelijke zwangerworders minder van hun kids houden. Maar dat gevoel krijg ik wel uit bepaalde regels van het gedicht. Goh, handig zo zonder gezichtsuitdrukking en intonatie Maar ik hoop dat je het begrijpt. Geen vervelend gevoel hebben hoor meid, dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest. Ik denk dat er nog veel meer meiden zijn die zich herkennen in de tekst en dat is alleen maar mooi, en zeker als het een steun kan zijn! Zo, nu ga ik lekker slapen Liefs Laar