Naveltje en voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by mootjen, Jan 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    Hallo

ik heb 2 vraagjes:
    mijn dochter is nu bijna 3 weken oud (geboren na een zwangerschap van 42 weken en 1 dag...) en weegt volgens onze weegschaal (eerst zelf erop en dan met haar) 3700 gram. ik ga dit dinsdag nog even na wegen bij het CB... ze krijgt nu 6x per dag 100cc aangeboden, en drinkt sinds gisteren vaker de hele fles leeg en de andere keren schommelt dit tussen de 70 en 100cc... krijgt ze nu genoeg binnen? of misschien zelfs te veel? hoe kun je dit uitrekenen?
    Gisteren had ze voor het eerst 3 flesje van 100cc achter
    elkaar op (met slaapuurtjes er tussendoor natuurlijk) en kreeg savonds vreselijke krampjes. ze gilde echt alles bij elkaar en liet veel windjes, ze was bijna niet te troosten (en zo mama ook bijna niet.. ;) ) ik heb een dodie fles en gebruikte voorheen standje 2 maar ben nu terug gegaan naar standje 1. Komen die krampjes nu omdat ze dan te veel binnen krijgt of te snel? ze drinkt hem in een kwartier wel leeg.

en dan heb ik nog een vraagje over haar navelstompje. Die zit er nog steeds aan... valt ie er vanzelf nog vanaf? de meeste kindjes verlizen hem toch vrij snel?

en oja, nog een allerlaatste vraag, mevrouw sliep vanacht 7 uur achter elkaar door! mag dit? of moet ik haar echt na 6 uur wakker maken voor een flesje? ik moest haar na die 7 uur nog wakker maken, anders had ze nog langer geslapen denk ik... :) ze slaapt zowiezo de nachten erg lekker door al, meestal maar 5/6 uur tussen de flesjes is dit normaal voor een kindje van bijna 3 weken? (of moet ik het maar gewoon even afkloppen)

wat een verhaal he?!

alvast bedankt voor je luisterend oor en advies echt super dat je dat doet en erg fijn voor ons als jonge ouders...

Groetjes Monique

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gewicht x 150 :aantal voedingen!

Dus 6 flessen van 100cc is prima. Je zit dan iets boven de hoeveelheid wat geadviseerd wordt volgens bovenstaande berekening.
    Waar de krampjes nu vandaan komen kan ik zo niet zeggen. Kan met beide te maken hebben.

Wat betreft het navelstompje even met Cb overleggen.

Laat haar maar lekker slapen 's-nachts. Geniet er maar van.

Ilja

3. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    inmiddels is gisteren het navelstompje er af gevallen!

bedankt voor je antwoord!

Share This Page