Mijn zoontje heeft nu sinds 2 dagen een antbiotica kuur voor een dubbele oorontsteking... Het viel me 2 dagen terug (voordat hij aan de ab begon) op dat als hij bijv chocolade at hij 'au mama au' zei... Nu zag ik net dat hij achterop zijn tong allemaal rode vlekjes heeft? Is iemand hiermee bekend?? Ik dacht aan misschien een keelontsteking (bacterieel) maar kan niks teruglezen over evt rode puntjes op de tong..
Zou heel goed een schimmelinfectie van de mond kunnen zijn. Daarbij is de tong vaak rood verkleurd en pijnlijk. Bacteriële keelontsteking lijkt me stug aangezien de AB kuur ook tegen vaak diezelfde bacteriën zijn die de oorontsteking veroorzaken. Mijn zoontje had enkele dagen na het starten van zijn AB kuur (amoxicilline)tegen oorontsteking een schimmelinfectie van de huid gekregen bij zn liezen en balzakje. Daar zijn we een week of 3 zoet mee geweest! Wel een creme voor gehad hoor. Voor de tong geven ze vaak nystatine mondspoeling. Hopelijk vallt t mee!
O! Lees nu dat hij het al voor de AB kuur had! mmm... dat is dan wel vreemd? Kan desondanks toch een schimmeltje zijn, zie je ook vaak bij verminderde weerstand. Anders toch maar even de huisarts er na laten kijken? Beetje jammer dan weer dat je voor t weekend zit...
Nee maar het zijn echt vlekjes zeg maar... Zijn tong ziet er normaal uit verder... Ik dacht zelf idd ook eerst aan een schimmeltje ofzo maar nu twijfel ik toch sterk... Volgens mij is dat, net als bijv bij spruw, dan ook met wit beslag?
Ik ken het alleen van een dikke rode vlekkerige tong... geen witte vlekjes iig. Soms een beetje wit beslag.
mmmm zegt mij zo even niks, heeft hij het vaker gehad??? Zou het een reactie op iets kunnen zijn??? Ik heb het met kiwi bv, dan krijg ik ook van die puntjes en een branderige tong.
Nee ik heb het nog nooit gezien... Als hij allergisch zou zijn zou het wegtrekken na een paar uur toch?
ja das idd waar. Gek hoor, misschien als het na het weekend nog is even een belletje naar de assistente, misschien kan ze je zo vertellen wat het is.
Mijn grietje heeft ook rode vlekjes op der tong, heb het al weleens vaker gezien bij der en er eigenlijk nooit bij stilgestaan hmm haha. Maar vandaag zag ik weer vlekken en ik heb het idee dat het door de kiesjes komt, dus dat ze kauwt op haar tong ofzo?
Dat zou idd ook een logische verklaring zijn.. Zo ziet het er idd wel uit en hij is bezig met z'n 4 laatste kiesjes...