halo alemaal, gisteren naar het cb geweest met onze meisje van 2 jaar alles was goed gelukkig maar nu het volgende nu komt de wijkverpleegster over ongeveer 2 a 3 maanden bij ons thuis langs om over opvoeding te praten ze zo me bellen voor een afspraak nu hebben 2 buren van ons een tweeling die een half jaartje ouder zijn en die hebben dit bezoekje helemaal niet gehad dus ik vraag me af of het vreemd is? wil er bij zeggen dat gisteren ik het gevoel had voor het eerst serieus werd genomen op het cb alle keren hiervoor dat ik heen moest en helemaal toen ze net geboren was werd er vaak zo gekeken van kijk weer zon jong moedertje... hebben jullie zon bezoek gehad van de wijkverpleegster? of zullen ze denken van nou dat is een jong moedertje die heeft vast hulp nodig? zo vat ik het wel een beetje op nu
Als ik jou verhaal zo lees heb ik net als jou het idee dat ze komen omdat je "jong"moeder bent , ik heb er overigens van niemand anders in mijn direkte omgeving gehoord dat ze langs komen ,ze zijn bij ons ook nog nooit geweest om over de opvoeding te praten nou is Esmee dan nog geen 2 maar toch.
Ik heb nooit zo'n bezoekje gehad. Je bent niet verplicht om aan die afspraak mee te werken hoor. Als voor jou gevoel alles goed gaat, kan je de afspraak lekker afzeggen. Bij mijn zusje zijn ze wel langsgeweest ivm haar zoontje. Het is een " halfbloedje" en ze wilde meer weten over zijn spraak-en taalontwikkeling. Mijn zoon is ook een " halfbloedje" maar ze hebben nooit iets gezegd over het langs willen komen. Ik zou er echt geen behoefte aan hebben.
dat idee heb ik oook want bij mijn buren is het ze niet eens gevraagd! k laat die vrouw gewoon komen kan ze lekker op haar neus kijken als ze ziet ho eik opvoed
Hoi, ik weet verder ook niet of dit normaal is, volgens mij is het in ieder geval niet standaard, zo'n bezoekje, maar ik kan me voorstellen dat een cb dit preventief doet, omdat uit onderzoeken blijkt dat kinderen van jonge moeders vaker mishandeld worden dan andere kinderen. Er zijn wel meer risicogroepen, maar kinderen van jonge moeders is 1 van die risicogroepen. Je klinkt mij bepaald niet in de oren als zo'n risicomoeder, maar dat zien ze snel genoeg, Ik zou het niet zo snel persoonlijk opvatten, als wel dat het dus misschien een standaard-preventief bezoek is bij jouw cb. Vraag er eens naar als ze belt voor de afspraak, zou ik zeggen...
hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik kan me voorstellen dat als je al tegen veel vooroordelen aan gelopen bent, dat dit weer niet zo leuk is, maar als je het heel algemeen ziet, is het denk ik wel goed. En wie weet, heeft ze nog goede ideen of tips ofzo, das nooit weg
En als het helpt om in andere gezinnen mishandeling te voorkomen, zou ik denken: Kom maar langs hoor! Mijn motto is altijd dat ik gewoon open ben, want heb toch niks te verbergen. Zou ik hier ook gewoon op laten gaan,
vervelend zeg meid, Hier inj het begin wel een aantal keren bezoek het van een arts van het cb, bas wilde niet eten toen hij net geboren was. Hij heeft daarom een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen. (en toen at ineens wel de zuster vond dat wij niet voor ons kindje konden zorgen) de arts is drie keer geweest en toen zei ze, van ja ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier doe en is niet meer geweest. Laat maar over je heen komen je weet zelf hoe je voor kindje moet zorgen toch! laat ze een poepie ruiken! hebben ze nog aangegeven waarom ze komen? ( volgens mij mag je dit ook weigeren, ik kom alleen nog bij het cb voor prikjes)
Ze zijn bij mij ook geweest maar dat is al ongeveer 6/7 jaar geleden. Die vrouw zou mij wel even zeggen hoe ik het moest doen met eline toen ze aan het knopje van de radio zat en ze niet luisterde naar mij. Nou voor mij hoeft het echt niet hoor!
echt te erg zeg, je krijgt zo zelf niet eens de kans om te kind op te voeden. ze weten echt alles beter daar! sorry offtopic
Ik zou ff bellen met de vraag wat nu precies de bedoeling is. Ikzelf zou het niet op prijs stellen als ze komen om mij ff te vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden (alleen maar omdat ik in hun ogen jong ben) belachelijk bah... Dat gaat er bij mij niet in!
hoezo voelen sommige zich erg persoonlijk aangevallen (je word behandeld hoe je zelf verwacht zeg ik altijd) een paar van ons forum hebben ook een bezoekje gehad (n.a.v. een extra onderzoek enzo) niets bijzonders ging niet over opvoeden (of gebrek aan) of taalontwikkeling ofzo, was gewoon een extra onderzoek waar ze een paar mensen voor gevraagd hebben.. no big deal, wat Rozemarijke zegt, als je niets te verbergen hebt is het toch nooit een probleem?
sorry maar staat er dat ik mij persoonlijk aangevallen voel? vroeg me enkel af of er meer waren die dit bezoekje gehad hebben, en ik verwacht dat ik behandeld word als gewoon een moeder niet altijd nageken worden met de vraag ik de ogen zeker een jong moedertje waarbij he tnie thelemaal lekker loopt en een ongelukje gehad heeft en zo word ik niet behndeld,
ik heb ook ingestemd omdat ik geen geheimen heb ze mogen hier best komen om te kijken hoe ik opvoed of waar ze ook maaar voor komen maar ws benieuwd of hie riemand was die ook zon bezoekje heeft gehad
geheimen of niet....ik vind het gewoon niet nodig dat dat soort mensen in mijn huis komen om te praten over opvoeding. Je hebt voldoende afspraken met het CB en daar kunnen ze het er gewoon ook over hebben denk ik dan.
herken het ook niet en ben niet veel ouder dan jou en de 2e is onderweg haha. ze zijn 1x langs geweest net naar der geboorte en 1x vanuit een ander consultatie bureau omdat ik ben verhuist en was een soort kennismakking. verder bellen ze nooit en komen zeker nooit langs. tot nu toe waren alle controles goed en alicia ontwikkeld zich ook prima dus er is ook geen rede toe. als je het niet wenst zal ik er gewoon wat van zeggen en vragen waarom ze langskomen. ze hebben er trouwens ook nooit om gevragen en heb niet het idee dat ik anders behandeld wordt dan een "oudere" moeder.
Ik hoop niet dat ik dat ook krijg... ik ben net een maandje 22 als Romy 2 wordt... Ik heb daar absoluut geen zin in. Iedereen voed zijn of haar kind op op hun eigen manier, krijg genoeg adviezen van mensen die denken dat het op hun maner moet... Je ziet snel genoeg aan een kind als het mishandeld wordt toch? Laatst zat ik bij het cb en die moeder zat nog bij de arts en dat meisje liep al naar buiten en ik zeg dan altijd lief: hoooi! das nog klein he! jij bent al veel groter dan romy! want ze komen altijd ff kijken haha. en dan begint ze ineens over dat haar vader dat niet heeft want die heeft een piemeltje en daar speelde ze altijd mee en hij dan met haar plassertje... ze was denkik 4 ofzo en haar moeder was met haar broertje nog binnen bij de arts... Ik wist niet goed wat ik daarmee moest hoor, en die vrouw van het cb zei helemaal niets en ondernam ook niets... DAT vind ik pas raar.
bij ons is de afspraak dat de cb als je baby 18 maand is bij je thuis komt op huisvbezoek. is bij iedereen hier zo. waarom weet ik eigenlijk ook niet. misschien ter preventie omdat er zoveel probleem gezinnen zijn