Kies komt door, daardoor overgeven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EvelineThijssen, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle (13 maanden) heeft boven 4 tanden, onder 2.
    Nu is er sinds maandag een kies in aantocht. Tenminste, ik voel een harde bobbel in zijn tandvlees, rode billen, dunne poepluiers, meer dorst, minder eetlust (wil geen ongeprakte groente/vlees en geen korstjes van het brood), moe...
    Maar nu moest ie vandaag overgeven. Kan dat ook komen door die kies? Of zou hij toch ook nog een virusje te pakken hebben ofzo?

2. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft nu 2 kiezen en er komen er volgens mij weer 2 aan.
    Maar tot nu toe heeft ze er niet van over moeten geven.

Nou zie ik toch al weinig tekenen alleen erg kwijlen en beetje huilerig met slapen soms.

3. leonieb

leonieb Lid

15 aug 2007
    79
    0
    0
    hoi,

mijn dochter van 14 maanden had dit vorige week ook, spugen en diarree, beetje verhoging en wou ook niet eten.

Nu zijn er twee kiezen tegelijk door en 2 onderweg...

Ze eet nu weer als normaal. Denk dat het een combi is van griep en tandjes.

Niet eten is niet zo erg, als ze maar genoeg drinken.

4. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ons meisje heeft ook veel last gehad van het doorkomen van kiesjes. Koorts, diarree, minder eten etc. Maar overgeven eigenlijk nooit. Maar ja, je kindje kan ook even lekker last hebben van een goede verkoudheid of lichte griep.

5. Hij heeft ondertussen nog wel meer gespuugd. Gisteren bij de eerste hap van een potje Olvarit (normaal eet hij met de pot mee, stukjes, maar dat heb ik zelfs niet geprobeerd nu) kwam meteen zijn fles van 2 uur eerder er uit.

Ik denk dat het toch ook wel iets van een griepje is inderdaad; ik hoop dat het niet zo lang duurt als de vorige keer. Voor/met de kerst is ie er een week ziek van geweest. En toen kwamen er niet eens tandjes door.

We geven hem nu vooral flessemelk, terwijl hij daar eigenlijk al een dikke maand vanaf is. Maar daar zitten tenminste nog flink wat voedingsstoffen en vitamines in; vocht en voeding tegelijk.

Komt wel weer goed, alleen met die eerste keer overgeven wist ik niet of dat kon horen bij het doorkomen van de kies alleen, zonder een griepje erbij.

6. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bedenk ook dat tanden doorkomen in tijden van mindere weerstand.
    Sterkte ermee!

7. Dank je Moo!
    Hij blijft ondertussen maar alles er uit gooien wat ik er in stop; binnen 5 minuten.
    Ik maak me nooit zo snel zorgen, maar dat zelfs de ORS heel hard weer naar buiten komt vind ik toch minder fijn. Morgen naar de huisarts als dat zo blijft.

Deel Deze Pagina