Thuis bevalle of in het ziekenhuis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door missyb, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Ik zit met een dilema...
    ik zou graag thuis willen bevallen omdat ik denk dat ik dan beter mijn weeen kan opvangen en me beter kan ontspannen dan in het ziekenhuis!
    maar stel dat het mis gaat het en ik zo persee thuis wilde bevallen.
    dat zal ik me zelf nooit vergeven!
    Het ziekenhuis ligt hier ongeveer 20 km vandaag en je kan het als je snel rijd in een kwartier doen, maar stel dat dit kwartier van levensbelang is.

Wat zouden jullie mij adviseren?
    wil toch het liefste thuis mijn kindje baren.

i

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Babylover,

je moet het eigenlijk zo zien;
    Wanneer je tot het laatste toe onder de 'gezonde' groep zwangere vrouwen, valt is de risicoselectie vooraf gedaan en mag je met een gerust hart thuis bevallen. De eerste centimeters doet iedereen in principe thuis. Pas wanneer je een x-aantal cm hebt, zou je ook pas naar het ziekenhuis mogen om te bevallen namelijk. Wanneer er in het beginstadium van de bevalling iets is, waarvan de vk vind dat je naar het ziekenhuis moet is daarvoor tijd genoeg. Wanneer je lekker thuis wilt blijven als alles goed gaat, prima! De vk houdt jou en je kleine goed in de gaten en als alles goed verloopt blijf je lekker thuis. Mocht er in de hele bevalling iets van een risico ontstaan, moet je erop vertrouwen dat de vk zal ingrijpen.
    En mocht je bij bv 6 cm toch ineens nog naar het ziekenhuis willen, gaat de vk ook gewoon met je mee. Erg flexibel dus allemaal.
    Kort samengevat: jij ondergaat de bevalling en uit je al wensen en de vk zal de medische kant in de gaten houden en de risicoselectie doen (zoals dat deftig heet)
    Geen schuldgevoelens dus, want als jij met spoed toch naar het ziekenhuis zou moeten, bellen we de ambulance en ben je er zo!
    Dus gewoon bevallen waar jij je het fiijnste voelt en als het tegen die tijd anders loopt als je had gehoopt ga je daar vanzelf in mee!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina