Hallo, Ik ben erg ongerust. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad. Ik was toen 6 weken en 2 dagen. Mijn gyn had uitgerekend dat ik 6 weken en 3 dagen was en dat de foetus 3,4 mm was en goed op schema (het hartje klopte). Nu hoor ik van een heleboel andere dames die bij 6 weken en 2 dagen gemiddeld tussen de 6,5 en 7 mm waren. Dat is bij mij de helft kleiner! Moet ik me zorgen maken, of zijn de afmetingen te klein? Ik krijg in week 12 een tweede echo. Alvast bedankt
Hoi Bobbie, Geen zorgen, je kindje is zo groot als 6 weken en 3 dagen. In het echo apperaat zit een formule, je kindje word gemeten en daar komt een termijn uit. Dus 3.4mm is bij iedereeen 6 weken en 3 dagen. Groetjes Imke
Dank je wel voor je reactie. Je hebt me gerust gesteld Dus vrouwen die op dit forum beweren 6 weken en 3 dagen te zijn en een kindje van 7 mm zijn dus eigenlijk al verder in hun zwangerschap? Wel vreemd dat hun vk hun dat dan niet heeft verteld Ik was la bang dat het kwam door het roken. Sinds ik zwanger ben, ben ik geminderd naar 2 tot 4 sigaretten per dag. Wat is beter: stoppen met roken, maar lichte stress of 2-4 sigaretten en geen stress? Groetjes Ingeborg
Hoi Ingeborg, het is beter geen sigaretten te roken in de zwangerschap. De stress van het niet roken van 2-4 sigaretten heeft echt geen invloed op het vruchtje. Pas wanneer je een groot deel van de zwangerschap te maken hebt met erge stress, kan het effect hebben op je kindje. Dus niet meer roken is echt aan te bevelen. Bedenk goed dat je met elke hijs van je sigaret, zuurstof wegneemt van het kindje en dat is het niet waard toch?! Dus als het lukt (het is trouwens al wel heel knap dat je zoveel geminderd bent hoor!) helemaal stoppen. Via de huisarts of de meeste verloskundigen kun je trouwens een info/hulp-pakketje voor stoppen met roken krijgen! Groetjes Brigitte